Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9337 besök totalt |
Riktigt grym bil du har Linus, fast det har jag sagt innan, fin kombination av kötta och puts, dock börjar det bli mer kötta nu på senaste och det är helrätt
![]() Åker gärna med på lungatimmen så jag vet vad jag har att se framemot om min bil blir som jag vill nåndag, hade jag svårt att hänga på förra året lär jag inte få det lättare i år men jag kan lova dig att jag ska göra allt för att försöka (och om slöe Mattias aktar sig) ![]() Ses på onsdag! |
Tjusigt, kan bara hålla med de föregånde talarna.. Jag funderar dock på hur mycket den väger? Snarlik vikt som en EG civic? Vet att de inte är så lätta som man kan tro, i std. utförande, pga. allt lull lull..
_________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
årets första utomhus bilder...
bilen är lite för låg på dessa bilder och så oxå lite för myke camber bak ![]() ska köra sturup utan vinge för o känna hur KWs coilovers känns gämfört med föra året. lättare o ställa in bilen som jag vill ha den med vinge om man får en bra grund uan ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
|
bilen provlastad.
behöver nya ramper som är längre . sabba även front läppen. körde för långt upp på släper så den gled över "relingen" o när jag bakade så "knack, sprick". aja på med oem läppen så de kan ja skita i ![]() ![]() kommer äslja loss Drag färlgarna till för mån för någon mörk gärna streamers i svart eller brons. så är du sugen på o byta så hör av dig... sitter 205-50 näst in till nya sommar däck på. har oxå byggt en ny insats av en 90 graders böj och svetsat ett "krys" i slutet. bilen låter men inte så intensivt osm innan. testar på sturup o hoppas på de bästa.. ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
riktigt fin dag.
första varet ut fick jag täningsfel (trode jag) misstände på en burk. efter ca 1.5h felsökande hittades att en jord till en spridare av något skäll gett upp...stort tack till mattias och alla som hjälpte till (Y) detta väll fixat lite provisoriskt men funktiunelt så var de ut igen.. 4 varvet efter en helsikes massa sladade då den var väldigt överstyrd (läs hårdkrängare + för lite camber) så var de försent o fånga returkastet så kurbs --> singel/grus --> räcke/däck = stopp... drog loss skiten och böjde ut skärmen. allt verkade rakt och enbart skärmen kass (och repor o små bulor på dörren). försiktig körning till depån och en hel del städande av sten/grus så konstaterade allt allt ser helt ut och drar inte snett elliknande. k-hämaren monteras bort och ut o köra som bara den ![]() verkligen ingen hitt utan k-hämaren men fick iallafall köra 2 pass till (Y) se om man orkar bukla ut skärmen eller inte innan mantorp, Stort tack till GTi folket för en väll ordnad träff ![]() ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
då har man pillat lite iallafall..
kollat upp om nya gf skärmar med luft utsläp (styling, men kan göra nytta ) priset på dessa är 1800.- + ev tull såååååå de får bli vinter projekt.. av meskärmen o banka de mästa rak några fästen som fått stryck och framlampan hade sprukit på baksidan... vingen lackad o kommer monteras i veckan men fick till en bild när den stog där... ![]() ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
vingen är monterad och ser väll inte helt kneppt ut.
får hoppas man får till det som de är tänkt med vingen nu oxå. och funderar på o bygga några corner spliters för o lite mer tryck över fronten oxå.. ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
ja då har man varit iväg o kört mantorp o själva körandet gick kanoners.
behöver göra hjulinstälning men annars känndes de rikgit bra. vingen gjode sitt jobb då bilen känns stabilar i 3an o uppåt precis som jag ville. men behöver lite mindre toe bak för o få till lite "slappare" bakdel vid lägre farter. några in acion bilder ![]() ![]() ![]() ![]() litet film klipp: http://www.youtube.com/watch?v=h3OLOS1FmRM _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9337 besök totalt |