| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
SMA Licensförsäkring?
|
<< 1, 2 4541 besök totalt |
|
Re:
ja, kontakta bara mig..... tel 0708 800 695 eller mail fredrik@slc.se |
||||
|
Senaste utvecklingen kring kombinerade SBF/SMA evenemang.
http://www.streetxtreme.se/forum/vie dom var visst inte alls ute efter att anmäla, utan man har "gjort en förfrågan till SBF" för att "veta hur det ligger till med vad som är godkänt eller inte". "Vad SBF sen gör med den förfrågan vet jag inte, mycket möjligt att det inte blir nåt alls av med det om de anser det vara OK." _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
|
Re:
Tja, vad säger man........
Det finns inget problem mellan SBF och SMA.......... det är bara vissa småpåvar inom vissa distrikt som tror att det är ett problem och försöker göra det till det. |
||||
|
Re:
Småpåvar var ordet.
_________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
|
Jag hade för lite att göra så jag satt och läste igenom SBFs styrelses protokoll för i år.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Re:
RF's monopoltexter är ju lite knäppa rent generellt. Friidrottare som deltar i galor och jippon borde ju hamna i liknande trångmål ibland (jag kan gissa att de har personliga försäkringar vilket skulle motsvara SMA i detta fall). Hårda regler och slapp praxis ger stort utrymme för godtycke var det ja... (och utrymme för att skrämma till rättning i leden). Regler som aldrig testas i verkligheten kan ju också ses som skrämskott. |
||||
|
Re:
Dom har ju haft chansen nu i nästan ett år att anmäla...... Och fortfarande har ingen kommit.... Och inte heller har jag haft speciellt låg profil på det heller så det är ju inte så att dom inte vet att jag gör 5papp tävlingar i SMA regi och min SBF licens har ju jag kvar med......
|
||||
|
Det man kan fråga sig är vad de tänkt vinna genom denna typ av skrivelser. Ibland är det lite "trosbekännelse" över det hela.
"Det finns ingen överhet utom SBF och regelboken är dess profet." _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Tänkte det var dags att lyfta denna tråden då denna diskussion blommat upp igen på drifting.se forumet.
Har det hänt nått ytterligare? enligt den här tråden har det det. http://www.streetxtreme.se/forum/vie Men skulle vara intressant att höra från dig Fredrik om du hört nått? _________________ Jared Forsgårdh Nissan 200SX S14 -95 |
||||
|
Re:
jorå..... men det är långt ifrån solklart vad som kommer hända...... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
SMA Licensförsäkring?
|
<< 1, 2 4541 besök totalt |