| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Intresse av en F1C-mod säsong?
|
3972 besök totalt |
|
Förresten så tycker jag att alla som vill vara med och leka skall få möjligheten ELLER?
Vi får väl fixa till det som vi har gjort dom andra säsongerna med flera linor ELLER? och skulle det inte gå, så borde väl dom som har kört med i serien förut ha förtur ELLER ? Vi skulle ju också kunna ha en kval tävling, bästa tiderna får köra, nja inget bra ELLER ? Hoppa nu ingen blir arg för dessa tankar.
_________________ Roger Jonsson |
|
Visserligen är jag bland de föranmälda och har comhem, men tycker ändå det är lite synd om vi begränsar antalet och/eller utesluta modem-användarna. Men möjligheten att köra ca: 20 bilar på en server lockar helt klart.
En lösning skulle kunna vara att vi köra en "fullserver" med 10Mbit lina och utan modem-användare och en (eller flera) kompletterande servrar med färre bilar/personer med modem. För vi skulle väl inte använda växlande väder i vilket fall som helst? En intressant fråga är ju hur många som är intresserade och hur många av dem som har modem-uppkoppling. _________________ /Ove Mörk |
|
Vi är 15 st hittils som har skrivit här på Forumet att vi vill rejsa!
KUL!!!
Ska det verkligen vara ett problem för de med modem att vara med?? F1C innehåller ju en grej som gör att laggande spelar inte förstör för andra. Förut kunde det ju vara så att bilen framför laggade och plötsligt bara fanns framför dig, och så krockade du. Nu så känner spelet av att en spelare laggar mycket (dvs högt tal i ms) och gör att du bara kör igenom bilen ifråga. Dock måste man tweaka plr-filen lite i spelet. Ni är väl med och testar Ragnars lina nu alla???? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Tack för rejset!! Vi blev sex stycken idag och det flöt på riktigt bra!!
M3C är kanske inte den perfekta modden men det blev ett jäkla tätt och kul rejs. Jag personligen klantade till det men.... Mellan plats 1 och 4 skiljde det inte mer än 15 sek..... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Hallojj. Jag är självklart också med på en serie.
Skulle vi inte kunna bestämma en tid ett tag i förväg och försöka packa in så mycket folk som möjligt på en server och se hur det funkar innan vi bestämmer hur många som skall vara med ? _________________ Christian Waltgård |
|
Jag kan inte få tag på spelet!!!
Vi säljer inte spelet i min butik (eller hela kedjan för den delen), och jag får inte tag på en piratversion på internet heller...
Ingen som vill dela med sig av spelet och slänga upp en .iso man kan tanka ned?
|
|
HALLÅ!!!!
Nu har det varit tyst ett tag rörande Säsong 3 av ROCS...... Är det ingen som vill köra??
Jag trodde att vi skulle börja köra den 5 oktober. Vi kan väl spika att vi kör igång söndag den 12:e??? Ska vi inte samla ihop ett gäng och köra lite spontanrejs nu på söndag, säg 17:00?????????????? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Jag sitter på ett 36000modem just nu o väntar på att få igång mitt nya bredband... När jag är tebax med bredbandet slänger jag ihop något för serien - nu har jag fått min nya dator o är MYCKET sugen på att köra
Försök få ihop ett onlinetest med många deltaganden om det går.. så vet vi hur många man kan köra på en server i F1C...
|
![]() |
Racingsimulatorer
Intresse av en F1C-mod säsong?
|
3972 besök totalt |