Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bra banbil i max 30tusen kronors klassen?
1, 2, 3, 4   >>
9485 besök totalt
mopack
Skåne
Här sen Okt 2005

Trådstartare

Hejsan alla!
Nu har jag gått o blivit student Bra för hjärnan, sämre för kassan/plånboken Men jag har sjukt banåkasug tyvärr. Hur som helst, vad rekomenderar nu för bil som skulle vara en hyffsad banbil i den *så-billigt-som-möjligt* men helst 30tusen kronors klassen max, helst under Tackar o tar emot alla tips,
mvh
Alex

Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004

Re: Bra banbil i max 30tusen kronors klassen?

mopack skrev:
Hejsan alla!
Nu har jag gått o blivit student Bra för hjärnan, sämre för kassan/plånboken Men jag har sjukt banåkasug tyvärr. Hur som helst, vad rekomenderar nu för bil som skulle vara en hyffsad banbil i den *så-billigt-som-möjligt* men helst 30tusen kronors klassen max, helst under Tackar o tar emot alla tips,
mvh
Alex

Ska det bara vara bus/banbil? Eller kombinerad som bruksbil?

Kadett E GSI borde vara en bra kandidat, som även går att använda som bruksbil. Kostar rätt långt från 30k så har du råd med en uppsättning r-däck och ev lite fjädrar/stötdämpare.

Löddeköpinge (skåne)
Här sen Aug 2004

en crx eller civic med den stora vtec motorn på 150hk får du en i någerlunda skick för ca 25-30k, eller en crx med 125hk motorn i bra skick för de pengarna

mer körglädje för pengarna har jag svårt o tänka mig

Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Kör på valfri GTI bil. Vilken är mest en fråga om tycke och smak. Går att bygga på det mesta. Men låg vikt gör att driftskostnaden blir vettig.

Jag hade nog siktat på en Suzuki Swift GTI då den är billig, lätt och har kul motor ifrån start. En uppsättning dämpare och fjädrar, 15" fälgar med r-däck, bromsbelägg och bromsvätska samt en sitta still stor med 6p bälte. Krydda gärna med en bur och rensad inredning

Andra bra alternativ är Renault Clio 16v, Opel kadett GSI, Golf 2 16v, Golf 1 gti (om du hittar en fin), , Peugeot 205 GTI, Honda civic (om du hittar en för vettiga pengar)

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

En gokart borde väl vara kanon för en student thumbs up

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
mopack
Skåne
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Halloj,
tack för alla svar. Har kollat lite på blocket, vad säger ni on Porsche 924? Är det en bra banbil? Bilen i sig ska vara mest riktat åt att köra på bana, behöver inte vara full bur o så. Bara en ren skoj bil att köra på bana så att säga. Kom gärna med fler tips
mvh
Alex

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

mopack skrev:
Halloj,
tack för alla svar. Har kollat lite på blocket, vad säger ni on Porsche 924? Är det en bra banbil? Bilen i sig ska vara mest riktat åt att köra på bana, behöver inte vara full bur o så. Bara en ren skoj bil att köra på bana så att säga. Kom gärna med fler tips
mvh
Alex

Jag har ju gett dig svaret en gång

Stacken skrev:
http://www.blocket.se/vi/15613163.htm?ca=23_11_s&last=1
http://www.blocket.se/vi/15780339.htm?ca=23_11_s
http://www.blocket.se/vi/15871409.htm?ca=23_11_s

Neider
Västerås
Här sen Jan 2004

Att ingen skrivit Bmw 318is 16v E30 änu .

Men det är mitt och fleras tips.

Audi a3 sedan Limousine 2.0. Tdi-14
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004

http://www.blocket.se/vi/15894641.htm?ca=11_s
T.ex.

Har haft en 924 som bruks- och lite banbil ett par år. Std är GSi'n snabbare överlag och rappare rakt fram. Fast 924:an är rätt schysst att svänga med också, fin balans. Skulle jag välja mellan dessa nu skulle jag köpa en GSi.

924:an har ca 100hk/ton, GSi'n närmare 150, det är rätt stor skillnad.

Edit: Råkade länka till en gsi 8v. En sån har en del mindre effekt, onödigt när en 16v är så pass billig.

Skåne
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Hej Igen gott folk!
Har kollat lite på Peugotarna, vågar man säga att man inte riktigt är fast i dessa? Vet inte vad det är, men blir inte upphetsad av dessa. Men tack för tipset. Var också lite dyra runt 38-40papp.

Opel GSi, dessa verkar ligga jättebra i pris, men hur är dessa på bana? BMW 318is verkar intressant Vad har dessa för klös i 0-100? Har dessa bra viktdistrubition? Det var balansen i 924/944 som gjorde att jag började gilla dessa. Tackar och tar gärna emot fler tips nu när listen över intressanta bilar börjar växa
mvh
Alex

steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Självklara valet är absolut en 318is E30 thumbs up thumbs up

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

steffe skrev:
Självklara valet är absolut en 318is E30 thumbs up thumbs up

Word thumbs up .

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Köp min crx. Färdig med båge, stol kan ordnas.

Gudrun: Transport till Halmstad kan ordnas kostnadsfritt

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Gatreggad Alfa 155 med bur, r-däck och två sitta stil-stolar. Din för 30 papp thumbs up

Stockholm
Här sen Okt 2003

Re:

Kristian Larsson skrev:
Gatreggad Alfa 155 med bur, r-däck och två sitta stil-stolar. Din för 30 papp thumbs up

Fan, nu vart man ju sugen själv

Jimmy (T39m)
Åkersberga
Här sen Aug 2005

Re:

Björn Klang skrev:
Kristian Larsson skrev:

Fan, nu vart man ju sugen själv

Du har ju redan din egna leksak

Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004

Bmw 325 E36 skulle jag rekomendera! Då får du mycket bil för pengarna jämfört med nån liten plutt som går av på mitten om du träffar ett rådjur och sen driver den ju i rätt ände med

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
mopack
Skåne
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Hej alla glada!
Vekar faktiskt som om jag ska satsa på en BMW. Vet inte om det blir en E30 eller en E36. Men dessa iS motorerna, är där klös i dessa? Vart får man tag på delar, några bra tips? Vad behövs göras för att få en E30 eller en E36 kördugliga för lite bana? Tackar o tar emot alla svar
mvh
Alex

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Alfan Kristian visade här ovan (snygg bild förresten )är nog det mest prisvärda man hittar i den prisklassen.
Bilen går ruggit fint och balanserat på banan och har alla de rätta modifieringar gjorda. thumbs up

Linköping
Här sen Maj 2004

Re:

mopack skrev:
Hej alla glada!
Vekar faktiskt som om jag ska satsa på en BMW. Vet inte om det blir en E30 eller en E36. Men dessa iS motorerna, är där klös i dessa? Vart får man tag på delar, några bra tips? Vad behövs göras för att få en E30 eller en E36 kördugliga för lite bana? Tackar o tar emot alla svar
mvh
Alex

Det här är nog rejsas vanligaste frågor tror jag, sök och du skall finna

(ooooh, den där Alfan får mig att tänka olämpliga tankar )
Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2, 3, 4   >>
9485 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande