Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9485 besök totalt |
Bra banbil i max 30tusen kronors klassen?
Hejsan alla! Nu har jag gått o blivit student ![]() ![]() ![]() mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
Re: Bra banbil i max 30tusen kronors klassen?
Ska det bara vara bus/banbil? Eller kombinerad som bruksbil? Kadett E GSI borde vara en bra kandidat, som även går att använda som bruksbil. Kostar rätt långt från 30k så har du råd med en uppsättning r-däck och ev lite fjädrar/stötdämpare. _________________ Markus Ålind |
||||
en crx eller civic med den stora vtec motorn på 150hk får du en i någerlunda skick för ca 25-30k, eller en crx med 125hk motorn i bra skick för de pengarna
mer körglädje för pengarna har jag svårt o tänka mig _________________ Kristofer Aronsson Södervidinge.se |
||||
Kör på valfri GTI bil. Vilken är mest en fråga om tycke och smak. Går att bygga på det mesta. Men låg vikt gör att driftskostnaden blir vettig.
Jag hade nog siktat på en Suzuki Swift GTI då den är billig, lätt och har kul motor ifrån start. En uppsättning dämpare och fjädrar, 15" fälgar med r-däck, bromsbelägg och bromsvätska samt en sitta still stor med 6p bälte. Krydda gärna med en bur och rensad inredning Andra bra alternativ är Renault Clio 16v, Opel kadett GSI, Golf 2 16v, Golf 1 gti (om du hittar en fin), , Peugeot 205 GTI, Honda civic (om du hittar en för vettiga pengar) _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
|
||||
Halloj,
tack för alla svar. Har kollat lite på blocket, vad säger ni on Porsche 924? Är det en bra banbil? Bilen i sig ska vara mest riktat åt att köra på bana, behöver inte vara full bur o så. Bara en ren skoj bil att köra på bana så att säga. Kom gärna med fler tips ![]() mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
Re:
Jag har ju gett dig svaret en gång ![]() ![]()
|
||||
http://www.blocket.se/vi/15894641.ht
T.ex. Har haft en 924 som bruks- och lite banbil ett par år. Std är GSi'n snabbare överlag och rappare rakt fram. Fast 924:an är rätt schysst att svänga med också, fin balans. Skulle jag välja mellan dessa nu skulle jag köpa en GSi. 924:an har ca 100hk/ton, GSi'n närmare 150, det är rätt stor skillnad. Edit: Råkade länka till en gsi 8v. En sån har en del mindre effekt, onödigt när en 16v är så pass billig. _________________ Markus Ålind |
||||
Hej Igen gott folk!
Har kollat lite på Peugotarna, vågar man säga att man inte riktigt är fast i dessa? Vet inte vad det är, men blir inte upphetsad av dessa. Men tack för tipset. Var också lite dyra runt 38-40papp. Opel GSi, dessa verkar ligga jättebra i pris, men hur är dessa på bana? BMW 318is verkar intressant ![]() ![]() mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
|
||||
Köp min crx. Färdig med båge, stol kan ordnas.
![]() Gudrun: Transport till Halmstad kan ordnas kostnadsfritt |
||||
Re:
Du har ju redan din egna leksak ![]() _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||
Bmw 325 E36 skulle jag rekomendera! Då får du mycket bil för pengarna jämfört med nån liten plutt som går av på mitten om du träffar ett rådjur
![]() ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Hej alla glada!
Vekar faktiskt som om jag ska satsa på en BMW. Vet inte om det blir en E30 eller en E36. Men dessa iS motorerna, är där klös i dessa? Vart får man tag på delar, några bra tips? Vad behövs göras för att få en E30 eller en E36 kördugliga för lite bana? Tackar o tar emot alla svar ![]() mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
Alfan Kristian visade här ovan (snygg bild förresten
![]() Bilen går ruggit fint och balanserat på banan och har alla de rätta modifieringar gjorda. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Re:
Det här är nog rejsas vanligaste frågor tror jag, sök och du skall finna ![]() (ooooh, den där Alfan får mig att tänka olämpliga tankar ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9485 besök totalt |