Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1650 besök totalt |
Exempel på friskrivningsavtal vid banträff?
Är det någon som sitter på någon form av friskrivningsavtal vid banträff? Vore oerhört tacksam om jag kunde få ta del av hur ett sådant ska se ut, och vad det ska innehålla. Info via pm går utmärkt. Tack på förhand! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Re: Exempel på friskrivningsavtal vid banträff?
varför? eftersom du ändå inte kan friskriva dig juridiskt om något händer med den lagstiftningen som finns..... däremot om du löser en SBF eller SMA evenemangsförsäkring så löser det ju dina problem.... och när det handlar om SMA så är det mest frågan om 500 - 1000 kronor...... Och så blir evenemanget både försäkrat och lagligt...... vill du veta mera så slå mig en signal på 0708 800 695 |
||
Precis som Fredrik skriver så går det inte att "friskriva sig" med ett avtal så som lagen ser ut idag.
En försäkring är det enda som kan göra så du inte står som ekonomisk skyldig om det vill sig riktigt illa. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Ja, självklart tecknar vi en sån. ![]() Men jag tänkte mer på friskrivning mot förare och inte 3:e part. Tycker det är en viktig del att förarna skriver på och förstår vad de ger sig in på när de ska hålla dubbel motorvägshastighet som slutar med en hårnål, samtidigt som de är omgivna av andra bilar i samma situation. Dessutom tror jag att ett påskrivet papper som också informerar om farorna kan ha en dämpande påverkan/effekt på de som annars mest trycker på gaspedalen. "Tänk efter före" typ. Jag håller som bäst på att försöka ordna amulans med personal också, men det verkar inte så lätt att få tag på. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Annars borde det ju finnas rätt gott om ledig sjukpersonal just nu som gärna knäcker lite extra tycker man? ![]() Ledtråd: strejk... |
||
Var och när är det tänkt?
Tjejen är intresserad av ambulanstjänstgöring. Hon är SSK (visserligen inte i strejk då hennes avd. ses som livsuppehållande) _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1650 besök totalt |