Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2434 besök totalt |
Nästan tokstopp för köringar på F5/Ljungbyhed numra
http://hd.se/klippan/2008/04/11/vill Enligt banansvarige Lars... så har det aldrig förekommit tävlingar inne på området... Hmmmmm De har/hade ju för tusan SBF banlicens. MGCC mfl har ju kört där. Som vissa kanske kommer ihg så gjorde även Lars på Activus skillnad på folk o folk när jag hyrde området för Parallellslalomen hösten -06, då jag ville hyra det igen under exakt samma förutsättningar. gipsad högerhand medför stavfel... mvh/ ........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Förarutbildningar med Porscheklubben? Är det Porscheklubben.se då, eller? För jag kan inte påminna mig om att jag sett någon inbjudan till utbildning i PCS regi. Men det ka ju vara något jag missat...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Motortävling, förarutbildning, biltest, fotboll, knyppling eller vad de än må vara för aktivitet på flygfältet spelar ju ingen roll om det är buller man bryr sig om. Konstigt att de tar upp tävlandet.
_________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||
Med tanke på det buller man upplevt på Ljungbyhed så är det lite märkligt. Under MGCC KM 2005 ven ju vindern värre i öronen än alla bilarna tillsammans. När sen det historiska jetplanet gjorde rundor i dalen så hördes bilarna ännu mindre (dess taxande på marken överröstade ju allt trots att det var nära en kilometer bort).
Men buller är lätt att ta till om man vill få bort helgtrafiken av suspekta (dvs inte gnällspikens eget) fordon genom samhället. Det är ju lätt att säga nej till allt. |
||||||
Re:
tänkvärt är ju okså vart husen ligger som har framfört klagan.. minst 5-700m bort & med alla träden/hangarerna mellan dem o banan. k _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
||||||
Har lite svårt att förstå hur man kan klaga på motorljud när det flyger prOpellerplan där tämligen ofta. Dom är ju inte direkt tysta.
|
||||||
|
||||||
Re:
Fick miljötalibanerna som de vill skulle även flyget stoppas, tyvärr lyckas de inte lika snabbt. Det verkar ju smartare att folk kör ur sig på gatorna än på banor ![]() _________________ Roland Johansson |
||||||
Det är synd att nuvarande ägare är totalt ointresserade av motorsport.... (för det är dom verkligen)
för om dom hade varit lite intresserade så hade det säkert kunnat fås bättre villkor av Miljö & Hälsovård angående körningar....... men det är ju deras område som dom bestämmer själva vad dom vill satsa på och jobba med........ fast synd är det då området är nog det bästa jag har sett i förutsättningar för att göra en suverän motorsportsområde med många olika användningsområden..... |
||||||
Re:
Slalom. ![]() Men det är inte "rundkörning" då det bara är en bil i taget. _________________ Anders Hansson |
||||||
ingen som kan starta en insamling till ett bullerplank som man kan sätta upp runt hela anläggningen så man slipper mer gnäll?
![]() blir så jävla less när man hör sånthär.. värst va väl gubben som flyttade till ett hus i närheten av F10 som redan fanns där och hade hållt på ett bra tag.. dröjde typ nån vecka så började han gnälla på att flygplanen störde honom.. liksom duh.. surprise! du flyttar till ett hus som ligger bredvid en flygplats! ![]() _________________ Emil Jönsson |
||||||
Re:
Kalla mig petig, men är man indelad i klasser, det sätts upp resultatlistor, och om man är duktig nog så hamnar man så småningom i rikstäckande final kallar i alla fall jag det tävling. Jag får väl försöka anpassa mig till att det kallas förarutbildning, manöverprov på tid och massa annat för att verka vara mer PK. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Ja, visst är det ett tävlingsmoment. Men i artikeln beskrivs problemet att vara när man kör på en bana med flera bilar. Inte när det är en bil åt gången. Jag förstår hur det påverkar ljudet. _________________ Anders Hansson |
||||||
7/6 & 23/8 2008, så kör MGCC sina KM enligt deras kalender, på just F5.... skall bli kul att följa.
för jag ser då ingen skillnad på konbana,drifting, dragrace, folkrace m.m & MGCCs tävlingsaktiviteter då alla nämnda är SBF sanktionerade. För enligt lars på Acivus så har det ju aldrig kört motortävlingar på F5........ ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Re:
MGCC:s kalendern är inte uppdaterad. MGCC kör inte på Ljunbyhed i år, det blir 3xSturup och 1xKnutan i stället. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Re:
A-ha bra - tackar :-) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Re:
Är väl något liknande problem på Knutstorp har jag för mig. En dam som köpte ett av husen vid litokurvan som sommarhus. Enligt en av funktionärerna var hon ytterst nära att stoppa en EM deltävling i road racing för ett par år sen. Hon tyckte det var såå jobbigt att det skulle gasas på banan på helgen när hon skulle ha lugn och ro i sitt sommarhus. ![]() Där kan man ju fråga sig om mäklaren har sagt: banan? nää, den hör du inte härifrån ![]() |
||||||
Anderstorp hade väl sin surkärring eller surgubbe dom oxå om jag inte minns fel.
Man känner sig ofta diskriminerad som utövare av motorsport. Slog upp en kvällsblaska i dagarna och där var minst 6-8 sidor om hockey men bara en kort notis om helgens Carrera Cup och STCC tävlingar. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2434 besök totalt |