Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1028 besök totalt |
Race 07 och Lan problem
Hej igen! har lyckats hitta ett problem och det är när min Qtek S200 är inkopplad då hittar inte min maskin några servrar alls på det lokala Lanet. Ett problem kvarstår dock att jag hittar inte dom dedicerade servrar jag sätter upp på maskin 2 och 3... hittar inget från maskin 1. Hittar bara dom som är skapta innifrån spelet..... Vad kan det bero på? OBS! Dom 2 andra datorerna kan se om jag sätter upp en dedicerad server på maskin 1. Hej! Det stundar ett Lan och så sitter man här med ett jätteproblem....... Jag tror jag har försökt allt som går för att fixa problemet med att 1 av mina datorer ser inte skapade servrar i det lokala Lanet. Jag har 3st och 2 av dom funkar utan några problem alls. Den tredje = min spelmaskin hittar bara sig själv i lobbyn. Dom andra 2 kan ansluta (50% av gångerna) till speldatorn och köra spelet. övriga gånger säger den "Games no available. Host may be an....." Vissa av gångerna jag lyckas ansluta till speldatorn så går det enormt trögt från dom andra två att ansluta. Jag har provat detta: Översätter ej då jag även skickat det till supporten. 1. Disable all firewalls on all computers. 2. Tried dedicated server and starting a server inside the game. 3. Tried 3 different networkkards (same result with all) 4. Tried update all drivers. 5. Tried to change ISRStackSize in registry. 6. Tried to "new" installation of windows XP Pro and Windows XP home. (with no other program installed) 7. Tried to reinstall the game. 8. I can se and use network folders in all directions. 9. Tried to disable antivirus and spyware. 10. When I start a dedicated internet server my gaming computer always se that but cant join. 11. Tried to change network cables 12. Tried to change port in the switch 13. I have not tried to change my switch (Tomorrow I will try) 14. Tried to run Steam offline and online 15. Tried to redirect network by changing the IP-adresses. Jag har provar en annan switch och en annan router nu. Jag har även provar återställa brandväggarna i windows flera gånger.... Har Ni några tips till en som har börjat få panik inför lanet? Mvh magnus _________________ Magnus Andersson TKRA - Team Kumla Race Ace's www.munken.org /Älskar täta Race...... |
Förtydligande av mitt problem
Hej! Jag har 3st datorer som jag har Race 07 installerat på. När jag starar en dedicerad server på maskin 1 kan alla se den och hoppa med. När jag startar "host" innifrån spelet på maskin 1 ser alla den och kan hoppa med. När jag startar en dedicerad server på antingen maskin 2 aller 3 kan inte maskin 1 se den. Maskin 2 och 3 kan hoppa med hur som helst. (Alltså inget problem med min routre/firewall) När jag startar "host" innifrån spelet på maskin 2 och 3 kan jag se det från maskin 1 och hoppa med i spelet. Ibland är det trögt som sirap när jag skall hoppa med maskin 3s "host". Vad kan avar problemet att maskin 1 inte kan se dom dedicerade servrarna... Har provat det mesta som Ni ser i tidigare inlägget? _________________ Magnus Andersson TKRA - Team Kumla Race Ace's www.munken.org /Älskar täta Race...... |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1028 besök totalt |