Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Volvo 142, vilken race klass?
1619 besök totalt
fuggeTURBO
Skövde
Här sen Okt 2004

Trådstartare

Har sneglat länge på Retroracing serien men den ser ju inte ut att bli av. Så nu står jag med en halvfärdig bil men ingen bra klass att köra i
Bilen är moddad i hjulupphängningar så Qwinsta Trophy får jag inte köra om jag tolkade reglerna rätt och långlopp är jag inte intresserad av.
Motor har det inte ramlat i någon häftig än (som tur är) så jag kanske har en del roliga klasser ändå att få in bilen i om jag väljer "rätt" motor. Ös gärna på med olika förslag så får vi se var man hamnar. //Mikael

Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

SLC sprint.

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

SSK Classic?

Citera
Lars Brandström
Gagnef
Här sen Mar 2004

SSK klass3

Fixhult
Här sen Apr 2004

RHK "Standard Ny"? Men då är det kanske lite väl styrt vilka delar som skall sitta på (AppK är så petigt).

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Tror inte du hittar en enda bil i Qwinsta som inte är modifierad i hjulupphägningen...så speca vad du gjort så lär det snart finnas svar på om den inte passar in.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Andreas Lidström skrev:
Tror inte du hittar en enda bil i Qwinsta som inte är modifierad i hjulupphägningen...så speca vad du gjort så lär det snart finnas svar på om den inte passar in.
Som vanligt kan det vara dumt att göra offentliga förfrågningar om modifikationers acceptans. Bilder kan gärna avslöja annat som trampar över gråzonerna...
Någon med aktuell klasserfarenhet är nog bäst att diskutera accepterat/hudflängd med

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Andreas Lidström skrev:
Som vanligt kan det vara dumt att göra offentliga förfrågningar om modifikationers acceptans. Bilder kan gärna avslöja annat som trampar över gråzonerna...
Någon med aktuell klasserfarenhet är nog bäst att diskutera accepterat/hudflängd med

Tja, men om det nu redan är sågat och ändrat och man vill åka så kan man väl i grova drag redogöra för vad man modifierat. Det lät nämligen som en grov missuppfattning från bilägaren vad som är tillåtet i Qwinsta.

fuggeTURBO
Skövde
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re:

Andreas Lidström skrev:
Niklas Falk skrev:
Andreas Lidström skrev:

Tja, men om det nu redan är sågat och ändrat och man vill åka så kan man väl i grova drag redogöra för vad man modifierat. Det lät nämligen som en grov missuppfattning från bilägaren vad som är tillåtet i Qwinsta.

Jag har inget att dölja men om jag har tolkat reglementet någorlunda korrekt så borde inte kortade länkarmar, flyttade fästpunkter till länkarmar mm vara ok? Men jag kan ju ha kraftigt fel, har ju hänt förut Vore ju bra om jag hade det, för då kanske man kan vara med där och gasa.
Ska även kolla lite närmare på dom andra förslagen i tråden vad som verkar passa min bil/mig. Jag är helt grön vad gäller banracing med så SLC sprint kändes lite i överkant med dom bilarna som var anmälda där vad det såg ut som iallafall. Tack för alla tips hitills //Mikael

Tyresö
Här sen Feb 2003

Kortatde bärarmar, eller egentillverkade dito, med flyttade infästnignspunkter hade vi på våra Castrol Cup byggen (SSK Klass D) redan åren strax för stenåldern, så det borde fungera i SSK Classic mest moddade klass också.
Kruxet är väl att man i SSK Classic måste använda prylar som fanns/kunde använts 1976.
Så den numera så vanliga rejsa-kulturen med retrostuk och modern drivlina/chassi funkar inte där, eller i annan historisk racing.

Citera
Allmänt banåkaforum
1619 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande