Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 9485 besök totalt |
Re:
Hejsan! Skrev kanske lite hastigt och menade inte att såga STCS, var mer att jag menade att dessa tillfällen är inte direkt lämpade till banracing. Jag tycker det är jättebra att det finns klubbar som STCS som har *prova-på*, men om man är riktigt gasglad så är det inte lika roligt som en hel banracing dag. Håller med att 300sek är billigt. Men på Knutstorp kommer det typ 200+ bilar, först ska det köras 201m första halva dagen samt RS bana, sedan mellan 12-16:00 är det bankörning. Förra året satt vi i kö från lunch till kl 15:00 för att köra en gång. Vi var måttligt besvikan då. Vill hellre vara med i en club där man kör banracing hela dagen. Ingen diss mot STCS, bara min egen uppfattning. Angående bilarna i STCS så har kraven ställt till problem iår för en del förare som PA,Frändberg, o co. Angående bilar i allmänhet. Har sugit på Honda CRX karamellen en hel del idag faktiskt. Blir det mycket bankröning i HPC klubben? mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
Bara du kollar "våran" kalender: http://www.hondaklubben.com/forum/in
Tror inte att du blir missnöjd med en CRX ![]() _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||
Re:
Tänk på att man skall inte vara längre än 185cm för att få plats i Rexen med hjälm på. Inte om man har helbur med framgående strävor, som jag. och jag är 183cm, så det går precis bra. ![]() Antalet bankörningar är fler en bara våra egna, man kan delta på andra klubbars träffar via rejsa.nu. Sedan har du Gotland Ring som är öppen för allmänheten, tills vidare. _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Re:
Fast det är ju tyvärr inte det billigaste längre att köra där. Bättre var det förra året. Och om jag får sia lite om framtiden och om dom får dit STCC nästa år lär det inte bli billigare.
...och då kanske inte att förglömma Hondan om den nu håller så bra som det sägs här i tråden innan, ingen diss mot Alfan, den verkar ju riktigt fin. Men kan du få tag på en CRX lite billigare så verkade du ju vara i hamn. _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
Re:
Jag håller med dig i det du säger så jag tog inte illa upp, stcs träffarna är mer att åka och träffas och titta på andra bilar och sedan hinna med några varv på banan. Var med brorsan på knutstorp förra året och körde från linköping och det är mest väntande hela tiden. Men om man vill testa lite banåka så är det ju bra. Men för att utvecklas är det ju som du säger ett måste att leta sig vidare till tillfällen man kan köra mera och lite friare. Nu ska jag inte vara med offtopic, lycka till med bil letandet! _________________ Karl Vestgöte |
||||
Kom till alfaklubbens banmöte på gelleårsen /karlskoga 3 maj, där finns det massor av bilar som ser riktigt billiga ut men kör fort ändå.
Det kommer både vara licenskurs, vanligt banåkning och deltävling i CAR challenge. inget trams med raktframåka utan riktig åkning hela dagen och minimalt med spilltid. 500:- kostar det att köra med sin bil om man är medlem. vill man bara titta är det gratis. såg bla. denna till salu: http://www.alfaromeo.org/index.taf?_ köp den , så kan du vara med i tävling om en vecka om du är snabb. tag licensen på plats :-) _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||||
Re:
Vitsen med tex Kristians Alfa är ju just det att den är helt klar. Färdigskruvad. Tanka och ha skoj. Vad ska vi gissa att den kostat att bygga... Minst det dubbla mot de 30 som begärs iaf. Gatreggat OCH vagnbok är den absolut bästa kombinationen för en hobbybil, man hittar alltid körtid och dessutom billigt och med lite folk på banorna. Sen om det är en Honda, Opel Corsa, BMW eller som i detta fallet en Alfa spelar mindre roll, den råkade bara ömnämnas här. Men en bil med vagnbok (= bur, stol, bälte och oftast preppat chassi och bromsar) kommer alltid besitta ett värde. Dessutom är en sådan bil snabbare, roligare och framförallt säkrare än vilken standardbil som helst. Är den sedan gatreggad är det ju dubbelplus. Vad jag försöker säga är att 30 kkr tar slut snabbt när det ska hottas bil...även om man väljer smarta utgångsobjekt. |
||||
Re:
Hej Andreas! och tack för svar. Det ligger mycket i det du säger. Har läst så mycket jag kommit över på senare tid faktiskt. Kristians Alfa börjar växa på mig mer o mer ![]() ![]() ![]() mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 9485 besök totalt |