Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1696 besök totalt |
Vilken Amerikansk sida säljer trim till Octavio rs -02?
Som rubriken lyder. jag vill få tag i en downpipe med tillhörande racekat till min skoda. Materialet ska vara rostfritt. och varför inte passa på när dollarn är låg och handla från staterna när en här hemma kostar 5-7,5 tusen. Mvh fredrik _________________ Fredrik Ryding |
Jag har svårt att tänka mig att jänkarna ens vet vad Skoda är för något. Men kolla efter motsvarande folka så hittar du kanske. Skiljer ju inte jättemycket direkt...
![]() |
Kolla på ebay, där finns väldigt mycket av det mesta. är röret specifikt till skodan eller funkar andra vag grejer, i så fall är det lätthittat.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
Jag märkte också när jag letade att skoda inte direkt var vanligt =)
Men om en Downpipe från ex. golf gti passar hyffsat så beställer jag en sån istället. Ingen som vet hur olika dom är? I värsta fall så får jag ta och bygga en själv, men tid är det ont om och jag har blivit lite lat =) _________________ Fredrik Ryding |
Klart jänkarna säljer grejjer till Skoda! Fast du får söka efter Golf och TT! Så - Neuspeed, NA Motorsports, 034 Motorsport (bra killar!) mfl... Ha lite fantasi bara när du söker så ger det sig.
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
Kanhända motorkoden är densamma? Eller om det möjligen finns en översättningstabell?
Jag är jävligt sugen på nya Superb RS Den ska få 260 hk o fyrhjulsdrift med 7-växlad DSG-låda. ![]() |
Tack för svaren, jag har kollat bl a 034 motorsport, och att motorerna är desamma på min som på alla VAG med 180hk motorn är jag på det klara med, men med en downpipe så är det väl flera faktorer som spelar in, typ utrymme och placering av komponenter osv.
Menar du på allvar att det är samma downpipe på alla med 180hk motorn så beställer jag ett till en golf på en gång. _________________ Fredrik Ryding |
Med tanke på hur Audi och VW historiskt skött det där så skulle jag bli EXTREMT FÖRVÅNAD om en dp från TT eller Golf inte passade.
Så, snabb forskning i ETKA visar att Golf A3 och TT FWD delar downpipe... Tyvärr är det inte så tydligt som jag trodde det skulle vara, det skiljer endel. Men TT och A3 delar ALLTID delar enligt ETKA - A3 och Golf finns inte med identiska motorkombinationer så det blir lite krystat. Men - kolla upp vad du har för motorkod på Skådan och kolla i ETKA eller motsv om det matchar nån annan VAG kärra. Borde göra det... När du vet om det är A3, Golf eller TT prylar du ska använda så är det bara att beställa. och - ring Dahlbäck eller Ace Competition... De har ÖRNKOLL på detta!!! De vet garanetrat vilka grejjer som passar. Återigen, Audi och VW (och alltså Skoda) har svart bälte i commonality... Detta ska inte vara ett problem. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
|
Alla SEAT som har Golf plattform, skulle tro typ från...pja, kan inte SEAT men från det att 1.8T dök upp i Leon ungefär.
I mitt jobb, hos en tillverkare av stora gula produkter strax söder om mälaren, stöter vi på commonality issues dagligen och erfarenheter från andra tillverkare i hyfsat lika bransch, tillverkare av stora produkter väldigt nära Stockholm, gör att jag inte fattar hur fan de får ihop det på Audi/VW. Någon där måste stå med PISKA och kika över axeln på alla konstruktörer.... Om man tar fram en ny part så ska den passa på modeller som var i ropet senast mälar'n brann och helst fram till nästa gång den brinner typ... Helt sjukt - men bra för oss som gillar VW/Audi och bygger om bilar! MEN - gå nu inte och shoppa loss utan att prata med ACE för de har ÖRNKOLL. Mina kommentarer kan ses som... utbildade gissningar baserade på ett flertal års erfarenhet av Audi/VW och x antal timmar i reservdelssystemet ETKA. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1696 besök totalt |