Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4524 besök totalt |
DAF 66 Coupe sökes, önskar tips...
Hejsan. Nu har jag varit ute och letat ett bra tag och otur som man har har man missat dem som har kommit ut på blocket. Men i slutet av månaden skruvar jag klar motorn och bakaxeln är redan fixad så därför behöver jag en kaross för att någonsin få klart mitt projekt ![]() för att kunna göra resten behöver jag få tag i en kaross. så jag undrar om någon vet en daf 66 coupe ståendes någonstanns ? kanske känner en ägare eller liknande. vore OTROLIGT tacksam för tips. kan åka från söder till norr ![]() hälsningar, tomas _________________ Tomas Roos |
||||||
I Classic motor och Nostalgia tycks de vara på gränsen till vanliga i annonssidorna.
För övrigt har jag haft en Volvo/DAF 66 DL kombi. Med Variomatic / remjohan, naturligtvis! Fantastisk bil... ![]() Jag provade aldrig det där med att man kan backa lika fort som man kan köra framåt, jag hade inte tillräckligt stor dödslängtan. ![]() _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
Re:
HAha ja roliga bilar ![]() Motorbörsen classic också. (går iväg till ica..) _________________ Tomas Roos |
||||||
En jävla DAF hittade jag och 140 kr fattigare
![]() Hare _________________ Tomas Roos |
||||||
Re:
Segt...du får väl tjuvläsa i butiken innan du köper nästa gång. ![]() Kolla på Classic motors hemsida, de har kanske äldre annonser där också. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
Re:
Åh det är så snålt mitt psyke klarar inte det ![]() _________________ Tomas Roos |
||||||
_________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
Såld.. folk kan inte ta bort annonser nuförtiden =) _________________ Tomas Roos |
||||||
Re:
Bosse har en på blocket: http://www.blocket.se/vi/13404963.ht _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
japp men han ville ha ca 10.000 för en bil som inte är komplett eller ihopskruvad eller körbart skick.. annars var det väl bra. får kanske åka och kolla på den. tack för alla tipsen, jävla fräckisar fiat har gjort också ![]() _________________ Tomas Roos |
||||||
Lite för ny kanske: http://www.blocket.se/vi/13560021.ht
_________________ Mattias Hammer |
||||||
Re:
Japp tyvärr.. motorn som ska i blir ingen höjdare med en efter 75ans årsmodell =) Tack för tipset! _________________ Tomas Roos |
||||||
Re: DAF 66 Coupe sökes, önskar tips...
[ Det står en daf 66 coupe hoss bilhuset i Helsingborg vet ej priset quote="TRoos"]Hejsan. Nu har jag varit ute och letat ett bra tag och otur som man har har man missat dem som har kommit ut på blocket. Men i slutet av månaden skruvar jag klar motorn och bakaxeln är redan fixad så därför behöver jag en kaross för att någonsin få klart mitt projekt ![]() för att kunna göra resten behöver jag få tag i en kaross. så jag undrar om någon vet en daf 66 coupe ståendes någonstanns ? kanske känner en ägare eller liknande. vore OTROLIGT tacksam för tips. kan åka från söder till norr ![]() hälsningar, tomas[/quote] _________________ Johannes Werger Bmw M3 e30 -88 såld Renault Clio 1.8 16v "cup" -92 Mazda miata -95 |
||||||
Tack bra tips, ringer och hör imorgon ![]()
_________________ Tomas Roos |
||||||
Hehe den var inte tillsalu =) Antagligen någon utställningsbil eller så =] Tack för tipset, nära ![]() _________________ Tomas Roos |
||||||
Varför letar du inte i Holland varifrån dom kommer?
www.marktplaats.nl www.speurders.nl www.2dehands.nl _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||||||
_________________ Calle Olsson ![]() |
||||||
Re:
Farsan köpte en Daf-kombi när jag var liten för att sno växellådan till ett skogsmaskinsbygge. Men den var "i för bra skick" så fanskapet fick gå i ingenjörstjänst i flera år innan den blev sönderkapad med gassvetsen. Men vi hann i alla fall testa baklängestricket både en och fyra gånger. Jag kan lugnt påstå att runt 80 blås är inte truckstyrning någon höjdare. ![]() _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4524 besök totalt |