Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 19419 besök totalt |
Re:
Tänk på att M3:orna i USA såldes med vanligt H-mönster (ej dogleg). Tror inte utväxlingen stämmer heller om jag minns rätt. (de hade annan utv. även i slutväxeln) _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Re:
Ser helt klart ut att vara en overdrive låda. /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
M3 E30 Låda
Hej Alla Undrar om någon kan hjälpa mig att förtydliga Är det bara BMW M3 E30 som har haft dogleg lådan ??? har hört att 6 seien och 535 E28 har haft en och i så fall är det samma som i M3 E30 ??? Har en dogleg låda på gång mrn vill ju ha en som passar på S14 motorn Tacksam för alla tips och svar. Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
Inte svar på din fråga, men har du sett denna?
http://www.autopower.se/?oppna=/powe _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
Re: M3 E30 Låda
Hej Björn, Hade en 633 CSI för en massa år sedan och det stämmer; den hade dogleg låda. Modellbeteckningen var Getrag 265/5, men tyvärr kan jag inte svara på om den passar på en M3 E30. Mvh /Jonas _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||
M3 fyran (S14) har samma bultdelning till lådan som dom stora sexorna, alltså 535, 635 (M30).
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Uppdateringar
Hej Alla Tänkte lägga upp lite dåliga mobil bilder på statusen just nu... Är helt underbart att jobba med bilen rull bar ![]() ![]() Var betydligt mer rost än vad jag trodde så nu så blir den helt rensad undertill ![]() Har även inhandlat delar M3 E30 Dogleg låda 4st 17" TSW fälgar 4st 17" m3 E3 Motorsport fälgar Jagar fortfarande S14 motor så om någon har tips så skrick till för allt i värden ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
Härligt Björn, då kan
![]() ![]() ![]() Snart ser den ut så här: ![]() Det finns ju lite S14 maskiner tillsalu här & var, vad har du för budget? Sist jag pratade med Köhler så hade han en begangnad liggandes i Ullared för runt 30kkr. Är den inte kvar så har han säkert så han kan plocka ihop en i alla fall. _________________ Patrik Skoog |
||||
Uppdat
Hej Patrik Ja du målet är att den skall se sådan ut ![]() Vad använder du för färg ? Hade tänkt att måla chassit och motor utrymmet i samma slag tåliga färg gärna vit eller silvrigt. Har du underreds massa i hjulhusen ? Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
Re: Uppdat
Jag har ingen underredsmassa någonstans. Renslipad och grundad med vanlig "röd" grundfärg för metall sen så målade jag med Wurth SaBesto sprayfärg (svart/vitt). (Wurth sponsrar med kem produkter). Annars kan man också köpa Hagmans 2k färg på Micro. Skrapa rent & svetsa plåt skarvarna också när du ändå är igång ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Bur med innertak eller inte
Hej Alla Skulle vilja ha lite råd, Min bil byggs för trackday events och skall både användas på bana och väg Fråga då ? Skall man bygga buren för att ha innertaket monterat eller inte ? Skall man sätta underredsmassa i hjulhusen ( bilen är plåtren just nu ) Helt ok att det väsnas men man skall ju inte behöva köra med hörselöskydd eller ![]() ![]() Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
Re: Bur med innertak eller inte
1. Inget innertak! Svetsa fast buren i A- och B-stolparna. Just eftersom du har valmöjligheten med tanke på hur grundligt du nu "startar". Jag har det inte så (utan skruvbur och innertak) men skulle gärna vilja ha det som jag föreslår. 2. Nej, håll den ren 3. Jo, om du inte lägger tillbaka mattan eller kör med ett lite "roligare" avgas är orginal så är det hörselskydd som gäller ändå - det är hard core! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Kaross arb
Nu så är allt söm svetsat ... skall man även söm svetsa plåtarna vid bak axlen ??? ![]() Samt bilen iväg på blästring och rost skyds lack... skall bli spänande att hämta hem den i dag ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
Hej!
Har du glömt meg?? Jag som skulla köpa din Fortis klocka! ![]() _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 19419 besök totalt |