Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11492 besök totalt |
Re:
Jag har hela tiden sagt att ni är välkomna vad mig beträffar. Jag tycker mångfald är kul men har svårt för att förstå er ilska över situationen. Kan du ge mig ett bra och förståeligt svar på varför ni ska vara med VSVK och köra men de (vi) inte får vara med er och köra? Jag tror det blir såhär: Er anledning: Ni har ingen Honda. VSVK anledning: Ni har ingen sportbil. om jag går med i HPC får jag då köra trots att jag inte har en Honda? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Passar på att påminna alla om forumreglerna så att vi i alla fall kan föra diskussionen utan att behöva vara arga på varandra
![]() 5. Skriv aldrig inlägg om du är arg eller ens irriterad. Hur väl du än formulerar dig så kommer det troligtvis lysa igenom och det brukar aldrig komma något positivt ur det i online forum... Vänta o skriv lite senare bara. Edit: Kan ingen moderator splitta denna tråden så att vi kan glädjas åt lite bilder när de kommer upp utan att behöva blande dem med den andra diskussionen? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Hela resonemanget grundar sig ju i det faktum att en av våra bilar körde överlägst snabbast på hela dan i sin klass, men det valde man att sopa under mattan och nämna som en parentes i slutet medans de övriga som körde utom tävlan nämndes på sin rättmätiga plats i resultatlistan.
Att vi inte får räkna in oss i Cupen är helt ok. Att vi inte får stå framför alla och ta emot pris hellt ok. Men att sopa undan våra prestationer på det sättet som gjordes i söndags blir aldrig ok. Man blir så otroligt besviken när man är med övriga s k entusiaster och kör men ändå blir totalt diskriminerad bara för att det är fel märke på bilen. Det är verkligen milsvid skillnad på KSVK och VSVK. Här är alla med på lika villkor i gemenskapen och det finns en ömsesidig respekt bland medlemmarna. Det man upplever i Växjö är en skam för hobbyn. Jag har bott i Växjö i tre år och det är nu med ännu större glädje jag lämnar den staden varje gång. ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
Re:
Faktiskt en passande grej att lägga in, lite arg är jag allt, men så har jag aldrig känt mig så förödmjukad som i söndags på hela mitt liv som motorintresserad. _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
Då kan jag förstå varför och jag tycker det är synd att man inte gjorde en egen resultaträkning och presentation av "standardbilarna".
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Re:
Erik, som klubbmästare i VSVK blir jag oerhört besviken på ditt uttalande. VSVK har under mer än 30 års tid varit en sportvagnsklubb. Det har arrangerats en rad träffar, rally SMC osv. Att på detta sätt uttalla sig gör mig och alla andra som ställer upp idiellt besvikna. Vad är ditt problem? Skicka mig ett PM med telefonnummer så ringer jag upp Dig så kan vi prata. Något eller någon måste ju ha retat upp Dig, men att göra uttalande som dessa är lågt. Ulf Danielsson Klubbmästare VSVK _________________ Ulf Danielsson |
||
Lite synd att folk ska känna sig förbisedda, tyckte nog också att det var lite konstigt att inte de två hondorna nämndes direkt i samband med C.
Själv är det lite "mixed feelings" med min egen körning. Nöjd med att jag hängde med hondorna så pass bra, iaf fram till Johans grymma tredje försök... :-) Väldigt kul med lite fler bilar i C. Överhuvudtaget var det kul att det var så många bilar som kom, även om körtiden blir lidande. Dock lite småbesviken att jag inte kunde slå olof när han dessutom bjuder på öppet mål genom att köra på gatdäck. Han får gärna fortsätta med att bjuda på det för min del. ![]() Men när jag körde en fjärde runda så stämde precis allt, jag är riktigt nöjd med hur bilen beter sig nu med R-däck och dämparinställningarna. Ska verkligen bli intressant att se vad man kan göra i SS i år, tror jag ska kunna förbättra mig rätt hyfsat. Saabsthern var grym att se, trodde inte riktigt den skulle kunna hävda sig så bra i en förhållandevis tight konbana. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
För det första vill jag påpeka igen att det jag skrev var MINA PERSONLIGA ÅSIKTER inget som har med resten av VSVK att göra!!!
Ni förstår tydligen inte vad jag menar, jag blir upprörd över er attityd till att ni inte kommer med i resultatlistor och sopas under mattan när det är tydligt uppsatt i SMC vilka regler som gäller för deltagande i resultatlistan. Lika lite tycker jag att jag hade haft någon rätt eller ens kommit på tanken att ställa krav om jag hade kommit med någon av mina gamla sportaudi Porschar till en Honda träff eller tävling och ställt krav om resultatlistor och klagat över att jag blev förbisedd mm...... Som jag sa tidigare hade jag blivit jätteglad om jag fått köra med HPC och bli välkommen dit och förstått om folk inte bryr sig om min bil och inte är det minsta imponerade även om jag skulle få högre makts hjälp och lyckas sätta snabbast tid. (verkar vara hopplöst svårt annars mot era kärror) Är jag på besök hos er som arrangör måste jag ju anpassa mig till era villkor, förstå att ni är intresserade av andra typer av bilar!! Jag hade också beundrat era bilar och inte surat över att inger ser hur duktig jag är. Kunskapen som ni har för att få dessa Hondor att gå fort är fantastisk och uppenbarligen ett bra grundkoncept att bygga gå snabbt bil av!!! Jag har inget emot Honda som märke, jag är djupt imponerad av diverse Civics framfarter på banor, superstage, konbanor och en av mina favoritbilar är S2000. Men en Civic anser jag inte har med sportvagnar att göra oavsett prestanda...... Jag kör själv gamla bilar rakt igenom och hade ni kommit i en S800 som är ännu äldre är det underbart eftersom dessa träffar enligt mig handlar om mycket mer än bara prestanda. Vi har haft med vanliga bilar som kört med oss många ggr för att de vill vara med i Sportvagnsklubbens gemenskap och det har ALDRIG tidigare blivit diskussion eller folk som känt sig utstötta oavsett om de kört Alfa Sud, 205gti, Clio Sport mm som varit snabbast i både C och B utan att de får någon bekräftelse.....de är ändå Sportvagnsentuaster och är med för att de tycker det är kul att vara med. Att sportvagnsklubbar lider av tappat intresse mm håller jag inte alls med om ta t.ex MGCC där du måste vara provmedlem, visa vilken bil du har och sedan bli invald av styrelsen men de har ändå stoooor klubbracing serie. Växjö Sportvagnsklubb har en bra skara medlemmar med folk som älskar just sportvagnar.....kommer mer och mer sportbilar hela tiden även i yngre generationen som jag själv anser mig tillhöra. Vill jag bara köra där allt handlar om prestanda och tider så åker jag till något annat arrengemang på Uråsa som är varje år där det är varvtider som gäller och alla typer av bilar men åker jag till Sportvagnsträff så handlar det mycket om att träffa folk med olika typer av sportbilar snacka skit och mäta krafterna på banan..... VSVK har en stadig skara medlemmar som tävlar i riktig racing, jag skulle tro att det är en större procent än väldigt många klubbar och det ger en gemenskap även på banorna så att tro att det bara är glassätarklubb är fel även om vi också tycker det är trevligt att åka i kortege till något fint fik och ha det bra. Jag tycker det är jättekul med mer folk som är intresserad och har raggat upp många medlemmar till VSVK de senaste åren som är mycket nöjda och har kul ihop men du verkar ju uppenbarligen inte fattat vad det handlar om och då borde du fundera om man ska klaga på klubben eller fundera på om det är du som hamnat snett. |
||
Patrik Rydh:
Du gjorde ett sjukt bra intryck med din körning med många jag pratat med!!! Ska tydligen gått som tusan och när man betänker att den på gränsen till en C bil är det riktigt imponerande......vikta 40-50kg och tvinga olof att sätta på R-Däck igen så det kan bli en kamp om C klassen!!! |
||
En liten skillnad Björn, de har alltid varit med i prislistorna där i resp klass eller på förhand fått en egen klass. Nu var det "...och så var det tre Hondor som körde snabbt..." och så rabblades det tre tider. Inget om vem som gjorde vad och enl. vilken klassning. Att de sen inte kommer med i slutställningen kan nog std-vagns
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Njaaa säger jag....de har omnämts ungefär likadant...typ skämtsamt det var en grabb som körde snabbt i en shopping Clio men är utanför tävlan. ![]() Varför ska det finnas en standardvagns klass??? Tyvärr missade jag sista årsmötet men har inte hört något om att VSVK har ändrats från något annat än just sportvagnsklubb och jag hoppas inte den gör det heller..... Här stadgarna för klubben och jag ser inte de som svårtolkada alls?!?!?? "Inriktning: Inriktningen skall vara att främja intresset för sportvagnar samt bereda medlemmarna möjlighet att utöva och vidareutveckla detta intresse." "Medlemskap: Grundkraven för medlemskap i klubben är att antingen inneha en sportvagn eller att aktivt visa sitt intresse för sportvagnar." |
||
Tråkig diskussion. Kul att folk vill komma och köra men tråkigt att man inte kan respektera vår klubb och våra regler. Kan hålla med om att ert omnämnande i slutet var lite kort men gjort är gjort och jag vet inte om man ska dra för stora växlar på det. Jag är hur som helst imponerad över er körning även om jag inte är helt säker på att ni klassar in i C. Antar att 155hk inte är orginal motoreffekt utan en konsekvens av lite luftfilter och avgassystem. Räknar man med att ni har 130 på pappret så får inte däcken ha varit mer än 20mm bredare än vad bilen levererades med orginal för att ni ska klara er kvar i C (iaf enligt mitt excelark). Hur som helst hoppas jag att ni dyker upp nästa gång trots ni verkar något bittra i dagsläget. Det är väl ända snacket och möjligheten att få köra av sig som är det viktigaste
![]() _________________ Olof Borg |
||
Jag skulle ju igentligen också varit med, men fick stanna hemma och va sjuk istället.. missade nog inte så mycket låter det som.
Visst är de så att min crx klassas som sportbil? Vilket är konstigt på ett sätt då civic vt o crx vt är samma bil bara att de ser lite olika ut. _________________ Mattias Ingvarsson Honda Crx VT -91, såld SS 1,25,71 (2009) |
||
Det var nog länge sen nån bil beräknades stenhårt i smc... i så fall skulle er bil b-klassats när Johan åkte med det där luftfilter-tillägget. Men det hände aldrig.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jag vet inte ens om jag har rätt beträffande klassningen men jag vet att " two wrongs don't make a right". Vad min storebror har med diskussionen har jag svårt att se( eller, jag ser att du gör en poäng men jag tycker passningen är något onsygg). Jag misstänker att jag hade ett par år kvar till att börja övningsköra när detta du omnämner inträffade och var således inte involverad på något sätt (I ärlighetens namn är jag inte ens bekant med ämnet).
Se mitt inlägg som en motvikt till ett ganska hätskt inlägg i början av den här tråden. oavsett klass så var det inte en dålig körning _________________ Olof Borg |
||
Kan tillägga att P.P som ganska ofta kommit i sin Bummse är ett lysande exempel på en som alltid är med och ett jättekul tillskott till Sportvagns scenen i Småland oavsett vad han kommer körande med eftersom han har ett brinnande intresse för sportvagnar och gemenskapen det ger!!!!!!
![]() Bra fotograf är också alltid gott att ha med ![]() |
||
olof, 155 hk är så gott som org, det är 150 org.
Men hur är det med Crx. Den klassar ni som en sportvagn? om vi vänder på det o säger att det va min crx o inte en civic som åkte de där 5 sek snabbare, skulle den då fått 1a pris? Intressant o veta om jag kör sportbil medans de andra killarna kör familje vagnar då alla kör civic utom jag ![]() _________________ Mattias Ingvarsson Honda Crx VT -91, såld SS 1,25,71 (2009) |
||
Re:
Detta är inte något som varken VSVK eller KSVK "bestämmer" över utan körningen utgår från de bilar bilar som enligt http://www.spvm.se/sportbilar_spvm.p Grundtanken i detta fall är nog antalet sittplatser. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
okej.. ska kolla listan. Förmodligen är crxen "godkänd" då den är regeristrerad för 1 passagerare.
edit: Japp min crx är okej. Även S2000 och S 800, men inte NSX. ![]() _________________ Mattias Ingvarsson Honda Crx VT -91, såld SS 1,25,71 (2009) |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11492 besök totalt |