Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
759 besök totalt |
Nissan GTP ZX-TURBO
Idag fick jag lite proffshjälp med miatans diff (koll av att jag fått ihop den ordentligt). Nu är jag ganska van vid att det står en och annan grym bil där, men idag var det värre än vanligt - en Porsche 962-killer. ![]() Måste erkänna att jag trots att jag älskar den typen av bilar är ganska dålig på deras historia, så jag har läst på lite under kvällen; de första Nissan GTP ZX-Turbo byggdes på Lola-chassin (T810) med en 3-liters Nissan V6 som gav uppåt 1000 HK i kvalificeringsmode. En sån motor stod jag och tittade på idag; det är en liten nätt sak. Svänghjulet kan väl kanske väga ett kilo? ![]() Tog en bild med mobilen; ska se om jag kan lägga in den här. Nån som vet något mer om dessa bilar? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Motorn ska i alla fall vara VG30DET, dvs samma som i 300ZX Z31 enligt den här sidan.
http://www.redz31.com/turbofaq/turbo.faq.htm |
||
Re:
Jo, men med vissa mods som kanske är std(?) på den här sortens bilar (2,5 bars kylvätsketryck; gasfyllda ringar/o-ringar istället för vanlig toppackning, etc.). _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
759 besök totalt |