Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11492 besök totalt |
Re:
150hk omoddad motor ger 1100kg minimivikt för Roadsport C. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
Vad jag ville få fram är att det genom åren förekommit en massa underliga klassningar, som både gynnat och missgynnat folk i de olika klubbarna, och det är väl så det får vara. Men jag känner att hur det beräknas blir mer och mer en snabb överslagsräkning på vad för effekt du har med dig där och då, och vilken vikt du släpar på. Jag tycker själv att det är vägen att gå, men det skall i så fall framhållas att det är så det är, så att alla vet det.
Det är nog läge för de båda styrelsena att sätta sig och diskutera upplägget i lugn och ro så att framtida gruff hålls nere. Har förresten plockat ut ett 50-tal bilder som kommer upp framöver, igår blev inte mycket sånt gjort då den egna räsern prepparerardes medelst vinkelslip, slägga och koben (fråga Karls långfinger vad den tycker om den kombon ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||||
Jag har med samma bil deltagit i iaf både klass A och utom tävlan, sen är det även i antingen B eller C, minns inte vad. Kanske båda. Det är för många år sedan som det aktuellt för att mitt minne ska orka med.
Vad jag vet så hade jag lika roligt oavsett klass. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||||
Re:
Det bultar och det bankar... ![]() Själv deltog jag i C med min BMW 318is för ett par år sen. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
Re:
Man får tacka för ett mycket givande och trevligt samtal Ulf. Det var mycket bra att få tala med någon som har samma mål med bilhobbyn som jag själv har. Man kan diskutera sig till samstämmighet även om åsikterna är vitt skiljda från start. Jag förstod att röster höjts efter mina härjningar här i tråden om att helt exkludera icke sportbilar på körningar och jag hoppas verkligen att så inte blir utfallet, utan att man istället kan fokusera på att få till stånd en verksamhet i den anda som ditt och mitt samtal hade ikväll. Det framgick med all önskad tydlighet att den trångsynthet som upplevts från mitt/vårt håll och som bitvis även framgått i denna tråd av vissa forumsmedlmmar inte är något vedertaget eller accepterat från VSVKs sida. Jag ser fram emot en konstruktiv diskussion klubbarna emellan om framtida tävlingsformer och sammankomster och jag känner även att mina grundläggande invändningar mot resultatframställningen togs emot på ett bra sätt. Vi må vara en liten bit ifrån varandra rent semantiskt, men det känns som att framtiden ser mycket bra ut, trots att min "tantbil" inte får leka i cupen. ![]() Väl mött på SMC 2! _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||||||
Re:
Jag kunde inte sagt det bättre själv ![]() |
||||||||||
Re:
Bra att ni kommit fram till något! ![]() Vore intressant att höra Ulfs ståndpunkt som representant för klubben angående den här diskussionen. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
Erik har sammanfattat vår diskusion väl.
Då vissa inläggi tråden är väldigt meningslösa och kommer bara att öka gapet, istället för att minska det sökte jag kontakten med Erik. Vi hade till att börja med VÄLDIGT olika åsikter, men insåg bägge att om vi pratar med varandra så kan vi kanske hitta en lösning. olika typer av bilar och/eller fabrikat gör ju ingen till bättre en eller sämre bilentusiast. Vissa tillställningar kan man ha tillsammans, andra var för sig. Att arrangerande klubb/klubbar har tillställningar som vänder sig främst till sina medlemmar är väl ingen nyhet. Bjuder man in andra klubbar att deltaga, så skall dom givetvis behandlas likvärdigt samtidigt som inbjudna klubbar visar förståelse och respekterar arrangerande klubb/klubbars regler. . Vad som blir upplösningen av detta är för tidigt att säga, huvudsaken är att vi har en dialog. Hoppas samtidigt att alla kan kravla upp ur sandlådan nu och tänka kreativt om tänkbara ideer och lösningar. Sandlådenivån som varit drar bara ett löjets skimmer över oss alla. ps. Var är alla bilder?? ds ![]() _________________ Ulf Danielsson |
||||||||||
Re:
Har bara en sak att säga: Gött att ni rett ut det! ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||||
Re:
Näh, en tvåsitsig Honda med klar sportvagnsprofil är inte en sportbil. Det är däremot en Porsche 944 med FYRA säten och koffert i V70 - klass... ![]() |
||||||||||
Jaja, jag får väl ta mitt ansvar då... Måtte det där liket jag släpat hem bli färdigt snart så att jag kan börja härja med andra om att de skall lägga upp bilder på mig
![]() ![]() Jag tog ganska tidigt på mig att sitta konvakt ute på banan, och det var hur lugnt som helst... Tror jag var ute och resten tillbaka en kon. Då hade Jocke, på bilden, det värre, han lyckades t.o.m. konstruera en alternativ bana ett tag där han satt vid södra vändningen ![]() ![]() ![]() ![]() För en gångs skull färdandes i en rak linje... ![]() Jag har sett ett gäng Speedsters köra slalom, och ett antal Eliser på bana. Men Patriks Lotus här... Det var bara något annat. Den bara rann igenom banan och bara flyttade sig mellan partier där t.o.m. Miatorna verkade knyta ihop sig. ![]() ![]() Dogge hade varit och kört SS dagen innan och efteråt varit lite nedstämd. Hur han än brottades med bilen gick det inget fort... Men här såg det ut att flyta fint, trots att illvarvande turbowankel, elak diffbroms och jättedäck inte borde passa in såååå bra. ![]() Jisses, hjulspinn på tomgång och ett ständigt pendlande mellan över och understyrning... Men jag säger som jag alltid gjort, man skulle bli oslagbar i Roadsport B om man tog en sniken 135hk Rover V8 och byggde in den i ett sevenchassi anpassat för att klara av vridet... ![]() Jim, du måste bara ha micklat något med motorn, för det var okristeligt vad den sparkade iväg... ![]() Det är inte ofta man får chansen att studera underreden på Sevens, men ibland så. ![]() Titta lite extra på Mats armar så syns det vart han är på väg. Eller nåt sånt... rallytakterna sitter i ännu. ![]() Hos mer än en Sevenförare tydligen ![]() ![]() Inte mycket rallytakter, men mer rallybil. ![]() Jag hade nog valt att ha en lite högre båge faktiskt... ![]() ![]() ![]() Tobbe i sedvanligt oblyg start. Lika bra att tjäna lite tid redan ifrån början... Så, får jag gå och lägga mig nu? Får se om jag hinner med en omgång till efter morgondagens garageraid. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||||
Re:
Skönt att höra att ni har kommit överens och har dialog!! Ser fram emot nästa träff där alla kan ha kul utan ledsna miner ![]() Tack för bilderna P.P |
||||||||||
Honda är ett gäng med underdogs, kommer alltid och slår på andras fingrar. tragiskt bara att annat lössläppt folk inte kan erkänna att dem presterar bra än. Bara för en bil har en åka-till-maxi-och-köpa-mjölk-kaross behöver den inte vara slö.
Som erik så fint sa CRX klassar in som "sportbil" i alla avseénden. Civic från samma år, exakt samma bil fast annan kaross. Men jag var själv inte på plats så ska inte utala mig så hårt egentligen, enbart läst här och hört vilka intryck kalmarkillarna hade. kändes bara ledsamt med denna "mobbning" _________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
||||||||||
Re:
Tack för de snälla lovorden.. ![]() Att vikta blir inte aktuellt tror jag, hellre då en riktig inställning av chassiet och att köra för att vara snabbast totalt istället. Det kan ju gå om man skärper till körningen lite och inga Blackbirds eller 944or med inconelavgas kommer ![]() ![]()
Talar nog för alla när jag tackar för att du tar dig tid att fota och lägga upp snygga bilder som vanligt! ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
Tsss Patrik, du kommer ingen vart med smicker. Jag kommer inte lägga upp mina bilder med en Elise på 80 graders rallyställ in mot norra vändningen snabbare för det
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||||
Re:
![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
Re:
Kan du inte maila den till mig i alla fall, jag vill ju se ställ på min nästa typ av bil ![]() ![]() |
||||||||||
Re:
Jag är nästan lite irreterad på hur snabbt du kör och sikta på totalseger vilket inte verkar omöjligt (men jag kommer då hävda att Elisen är en B bil om du tar placering för mig i A ![]() Tidigare Eliser jag o polarna sett på banor och slalom har inte imponerat mycket så jag började tro att de är inte så bra som jag trodde....nu har jag fått bevisat att kan man köra dem så är dom ruggigt snabba. Får se hur jag gör när jag fått ihop Turbo Porschen, är en förbannad Cross over pipe i Inconell som hindrat bygget nu i 6 månader...trots otaliga omsvetsningar lyckas vi inte få skiten att passa. Men när den är går riktigt så hade det varit riktigt skoj att köpa en Elise, dock är jag lite för mycket effekt kåt och de har ju inget från fabrik som tilltalar mig motormässigt men en kompressormatad Honda motor eller turboladdad maskin med minst 300hk borde vara underbart och väldigt adrenalin packat ![]() |
||||||||||
Re:
Not a problem, det är bara att påpeka att han körde bort sig två koner senare ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||||
Re:
Det är sant att Rovermotorn inte är jättespännande men på den nivån jag är nu får det räcka ett tag iaf. Rovern har dessutom en fördel, den är riktigt lätt. Ska få till väghållningen riktigt bra sen kanske man kan lägga in en motor från en Honda eller nåt annat kul ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
![]() olof i mer norml färdriktning. ![]() En till bara för att han var så stillsam förra omgången bilder. ![]() Lugn och fin Patrik, de kommer framöver. ![]() Nu har ju Jon rivstartat säsongen med två ss-körningar och det syntes, för det flöt rätt hyggligt. ![]() Dogge, hjälp mig, vad hette din polare, och hur mycket var det som skiljde er? ![]() Aningen mer sideways än man brukar se Speedsters. ![]() ![]() Erik, för dagen med intrimmade bump-stops ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 968 som fick göra flitig tjänst med två förare. Hur gick den interna kampen? ![]() Något putsbygge är den inte, Kalle P:s bil. ![]() En av de omtalade ![]() ![]() Tobbe utan däcksrök. Ibland könner jag en nästan obetvinglig lust att äga en sportbil med sexa i, de ylar ju bara för gott. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11492 besök totalt |