Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1287 besök totalt |
Byggidéer för ratthållare önskas
Har äntligen investerat i en platt-tv. Jag funderar på att bygga någon form av hållare för min G25-ratt men för att slippa använda en dedikerad stol och spara utrymme tänkte jag använda den befintliga soffan som säte. Den har ett högt ryggstöd i rätt rejsvinkel så sittställningen är väldigt likt en riktigt rejsstol. Frågan är dock hur man ska göra och i vilket material. Det lär väl bli stabilast om jag bygger ett från golvet och upp istället för någon typ av fäste som blir en förhöjning/förlängning av soffbordet. Har sett en hel del fina byggen här på hela "cockpits" men undrar om någob byggt en något enklare form såsom jag funderar på att göra? |
Jag hade byggt en som står på golvet, blir stadigare då.
Ang vad du ska använda för matrial, beror på hur enkelt det ska vara att bygga eller hur snyggt du vill ha det. Enkelt men inte så snyggt är att bygga i trä. Typ köpa reglar och en skiva av nått slag att fästa ratten i. Vill du att det ska se bra ut så är det aluminium eller stål du ska bygga i. Tar längre tid och är lite jobbigare. Byggde min ställning (med stol) helt i trä, skitful men va väldigt enkel att bygga och den gör sitt syfte ![]() _________________ Andreas Falk |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1287 besök totalt |