| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
DTM-bilar till F1C
|
1082 besök totalt |
|
DTM-bilar till F1C
Nu blev ni nyfikna va???? Jag har roat mig med att konvertera de två bilar som fanns i DTM-2002 modden till F1C. DET BLEV SÅ J-A BRA!!!! Vi ska inte ta och köra lite DTM-bilar i serien??
Det är en AMG Mercedes och en vass Opel. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Har du testat att konvertera bilar till F1C, Kalle? Du brukar ju vara en fena på sådana saker...
Jag satt till 3 i natt och försökte göra en egen DTM-cup i F1C som tex M3C. Men jag misslyckades....Allt funkar utom när jag ska ladda en bana. Då går det till 80% och sen lägger det av.
Dock funkar bilarna perfekt i F1C. Jag har lagt upp dem under 2002-års säsong. Fysiken blir förvånansvärt bra!! dock får vi inte glömma att det är en demo. Förresten, jag använde Stupid Tool 0.33 när jag konverterade bilarna. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
laddade hem modden och började direkt konvertera... men jag ångrade mig innan jag var klar
)
Istället för att konvertera dem så installerade jag betan, mitt intryck var: Snygga bilar, bra ljud, värdelös vägkänsla. Mycket möjligt att din konvertering är bättre än originalet från f12k2. _________________ Kalle Larsson |
||||
Något sådant, ja! Framhäv gärna rejsa.nu mer. Syns lite dåligt, tycker jag...
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
|
om ni vill prova på själva att konvertera bilar gör så här:
1) Ladda ner programmet Stupid Tool från: http://www.bulbhead.de/f1c/ 2) När du kört igång programmet så frågar det efter i vilken katalog som du har F1C. 3) Tryck på "Convert car from F1002" längst ner på sidan. 4) Nu kommer programmet att fråga dig om en VEH-fil. Dessa hittar du under \XXXSEASON\VEHICLES\Teamnamn 5) Välj en VEH-fil och tryck på open. 6) På nästa sida kommer ett antal val. Du behöver inte ändra något här om du inte vill. 7) Tryck sen på "Start Conversion". 8) Under din \VEHICLES mapp i F1C hittar du nu din bil. 9) Konverterar du tex de två DTM-bilarna lägger de sig bland F1-bilarna under säsong 2002. 10) När du kör igång spelet och har valt bil samt bana så måste du gå in och ändra utväxlingarna. Höj bara siffrorna, mao tryck på högerpilarna. Det är faktiskt inte svårare än så här. Det riktigt kluriga blir om du tex tar 360 Challenge modden från F1-2002 och gör en helt ny cup av de konverterade bilarna i F1C. Klurigt! Dock går det alldeles utmärkt att gå in bland F1-bilarna och välja DTM-bilarna. Observera att inte alla bilar från F1-2002 blir bra i F1C. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
DTM-bilar till F1C
|
1082 besök totalt |