Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-05-04 Smålandscupen Uråsa
<<   1, 2, 3, 4
11492 besök totalt
D0GG3
Kalmar
Här sen Apr 2007

P.P. han heter Kalle Kihl och om jag minns rätt körde han på 1.49.12. Själv körde jag på 1.44.50, hela 6 hundradelar ifrån 3:e platsen i B-klassen
Ja, det stör mig fortfarande

Suzuki Swift GTI (brukis)
Citera
Olof_borg
Växjö
Här sen Sep 2004

Håller med dig P.P om att vettigaste vore att bara räkna vikt och effekt och skita i beräkningsformlerna. Om man tänker på SPVM skulle man väl kunna begära bromsning på en motståndare som man inte tror följer reglerna. Skulle det visa sig att man har fel (låt säga att det inte avviker med mer än 3% från spec) så får man själv stå för bromsningen. Har man rätt står den som fuskat för notan och blir uppklassad.
Fina bilder föresten
Vänjer mig aldrig vid att se bilen på bild. Känns inte som att det kränger så mycket men det är onekligen lite rörelse ändå. Har jag din tillåtelse att lägga upp bilderna du nu visar på upp på vår alternativa hemsida(sportvagnsklubben.blogg.se)?

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Not a problem olof. Har du msn? Lägg till petersson_patrik@hotmail.com så kan du få över dem i orginal.

Lite fler kanske önskas?

Framåt eftermiddagen bytte jag batteri och åskådarplats, Den norra vändningen visade sig vartefter dagen led sålla agnarna ut de tänkande förarna.

De allra flesta hade stora problem med den sidledes förflyttning som var mitt i kurvan. De som lyckades räkna ut hur man skulle ta den däremot tjänade MÅNGA sekunder.

Ja, det kränger...

(Håll i dig Hugge, nu är det paybacktime för alla de gångerna du retades med mig när jag var utan körkort)

Bosse, Växjös egen Captain Slow i Göran "wankelsports" gamla bil, gjorde här slalomdebut. Uppfödd med massa underligt engelskt tackade han i unga år nej till att ta över en MG B GT med motivationen att den var för gullig och skaffade istället en Commodore Coupe, brunmetallic med mattsvart huv och, givetvis, slotmags. Kung i kvarteret? njaaaa, nästan då... Sen började jag släpa med honom ut på div. tävlingar. Först som åskådare och sedemera som mek när jag tävlade med Alfan. Han tittade då längtansfullt efter Görans bil, och när den blev till salu förra vintern var det bara att skicka länken och ett påpekande att det var inte mer pengar än han handlade hemelektronik för på ett år. Förra våren blev det köp och nu börjar det gasas (captain slow som sagt...). Kom... var det sist?

Hur är det Jocke, börjar du komma underfund med bilen nu när den har riktiga däck och dämpare?

Att Jocke är en riktig "junkie" bevisas av att han börjar dra ner alla sina vänner i skiten. Har glömt att notera namnet på den här killen, men Golfen var visst inköpt med ett mål i sikte: Att leka med! Skönt lät den i alla fall.

Det är inte mycket luft kvar mellan framspoilern och betongen.

och så lite Hondabilder som avlut på dagens övningar. Återkommer med mer uunder helgen när jag tröttnat på bilmek.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Vems är den Hondan på sista bilderna?
olika fälgar - olika däck?

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Foz
Kalmar
Här sen Sep 2006

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Det är min
Japp, fram sitter det 205 breda A048or och bak sitter det R888 i samma bredd. Givetvis hopplöst understyrt för den banan.
Kul bana i övrigt! Dock så blev man påmind att det är över 4 varv från vänster till höger då vissa moment blev riktigt j..vla besvärliga...

Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

Foz skrev:
Det är min
Japp, fram sitter det 205 breda A048or och bak sitter det R888 i samma bredd. Givetvis hopplöst understyrt för den banan.
Kul bana i övrigt! Dock så blev man påmind att det är över 4 varv från vänster till höger då vissa moment blev riktigt j..vla besvärliga...

Lite nyfiken bara - skruvar ju ihop det sista(förhoppningsvis) på min Rexx -87

Styrutväxlare kanske? Har sett finfina till salu

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007

Re:

P.P. skrev:

(Håll i dig Hugge, nu är det paybacktime för alla de gångerna du retades med mig när jag var utan körkort)

Bosse, Växjös egen Captain Slow i Göran "wankelsports" gamla bil, gjorde här slalomdebut. Uppfödd med massa underligt engelskt tackade han i unga år nej till att ta över en MG B GT med motivationen att den var för gullig och skaffade istället en Commodore Coupe, brunmetallic med mattsvart huv och, givetvis, slotmags. Kung i kvarteret? njaaaa, nästan då... Sen började jag släpa med honom ut på div. tävlingar. Först som åskådare och sedemera som mek när jag tävlade med Alfan. Han tittade då längtansfullt efter Görans bil, och när den blev till salu förra vintern var det bara att skicka länken och ett påpekande att det var inte mer pengar än han handlade hemelektronik för på ett år. Förra våren blev det köp och nu börjar det gasas (captain slow som sagt...). Kom... var det sist?

He He - Tack för presentationen P.P.
Jorå jag var långsammast, men då är potentialen till förbättring enorm. Det var skitkul att få testa 7:an på "riktigt". Ser fram mot flera sammandrabbningar med koner under året.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Den bjuder jag på Hugge. Notera också att jag inte ens nämnde försöken med CS50 och RD-ljuddämpare, när luffarturbo ala bensintratt testades eller när du var på maskerad utklädd till racingförare och pga kolsvart visir sparang rakt in i en stolpe...

"Farbror Bosse" lät Gulf-Cobran stå idag och testade glassätar-Miatan istället. Skulle tro att det var en anorlunda upplevelse.

Stefan, för dagen "hämmad" av att inte ha i den riktiga racemotorn ännu. Kommer m.a.o. att gå fortare framöver.

okey Patrik, håll i dig nu, bildsekvensdags.

och så börjar det glida iväg...

Riktigt hur man kan få upp en mittmotorbil på ett sånt här ställ...

och komma undan med det vet jag inte, men han lyckades. Nästan i alla fall, var det den tighta konen precis efter vändningen du missade?

Ingen höjdarbild, men framhjulen och Tobbes huvud säger ju något om färdriktningen.

Kan inte bestämma mig för vilken jag tycker bäst om, så det får bli båda.

Faaan också, jag börjar visst utvekla någon slags artistisk ådra... För ett år sen hade den här hamnat i sopkorgen direkt, men nu... Nä, jag gillar den.

och så sisten för den här gången. Ingen annan som har något? Dogge, jaga på Jens och Bramstedt om de inte har mer!

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

P.P. skrev:

Riktigt hur man kan få upp en mittmotorbil på ett sånt här ställ...

och komma undan med det vet jag inte, men han lyckades. Nästan i alla fall, var det den tighta konen precis efter vändningen du missade?

Tack för den! Kom inte ihåg att det gick riktigt så brett

Jag tror jag slog till en kon med högerdörren och sen struntade jag i resten för att det ändå var kört..

Jim
Småland
Här sen Jan 2005

Vilken trevlig dag det var, lite långt mellan körningara men strålande solsken gör det lättare att stå ut
Även om jag var lite slö i huvudet efter kvällen före så funkade körningen helt okej. Bilen gick riktigt bra och jag var inte alls långt ifrån Patrik som slog mig ordentligt förra året.
Kan ha med banan att göra med för det lönade sig att ha hästkrafter(när man saknar väghållning )

P.P och Karl, det är otroligt vad kul det är att kika på era kort såhär efteråt. Jag fick inte tummen ur att plocka fram min grisrosa Mju Mini, nästa gång ska jag ta mig i kragen.
Jag har ju lovat dig Karl en tur i bilen, tar gärna med dig P.P också på en som tack om du har lust

Opel Speedster 2.2 N/A *såld*
2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda*
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Jim skrev:
Vilken trevlig dag det var, lite långt mellan körningara men strålande solsken gör det lättare att stå ut
Även om jag var lite slö i huvudet efter kvällen före så funkade körningen helt okej. Bilen gick riktigt bra och jag var inte alls långt ifrån Patrik som slog mig ordentligt förra året.
Kan ha med banan att göra med för det lönade sig att ha hästkrafter(när man saknar väghållning )

P.P och Karl, det är otroligt vad kul det är att kika på era kort såhär efteråt. Jag fick inte tummen ur att plocka fram min grisrosa Mju Mini, nästa gång ska jag ta mig i kragen.
Jag har ju lovat dig Karl en tur i bilen, tar gärna med dig P.P också på en som tack om du har lust

Ja du var inte alls långt efter min tid och du kör ju gatdäck dessutom.. Får du på r-däck (med lite bredare framdäck) så har jag inte en chans thumbs up

Effekten finns helt klart för att åka riktigt fort med din bil!

Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

Re:

Jim skrev:

Duktigt kört Jim, det finns lite fart att hämta i din bil!

Jag måste dock avsäga mig allt ansvar för bilderna denna gång.
Jag ankom på eftermiddagen och var bara där för att titta, sorry att jag inte hann fram att säga goddag!

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Eftersnack
2008-05-04 Smålandscupen Uråsa
<<   1, 2, 3, 4
11492 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande