Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 5366 besök totalt |
RaceDriver GRiD, någon som kör?
http://www.racedrivergrid.com/?terri Du kan vinna en BMW 3-serie.... ![]() WR kan jag ta, började spela idag och ligger bara någon tiondel ifrån. Men för att placera sig i toppen måste ytterligare dryga 3 sek skalas av(!). Det är mer tveksamt... Någon som har några tips? Ha inte för höga förväntningar... Det är inte så illa dom DiRT, men det är inte bra heller... /Jocke |
Tankade demot i torsdags och, ja, kan inte fatta att de släpper spelet 2008... I mina ögon ett helt värdelöst lir. Noll känsla (trots alla hjälpmedel avstängda), inte ens snygg grafik (tycker det är lite för mycket "blur"-effekter som gör allt suddigt!). WTCC-BMW:n var grymt hemsk att köra, Race07 har nog skämt bort en. Driftingen var det enda vettiga, men föll inte mig i smaken. Då driftar jag hellre i Forza 2. Sista racet med Mustangen kändes inte lockande att köra. Helt värdelöst dåligt faktiskt, t.o.m. för att vara arkad
![]() Hur sjutton kunde Codemasters gå helt fel väg? (i mitt tycke då!) om de bara hade släppt ett spel med liknande känsla som Toca2 fast uppdaterat så hade det kanske blivit nåt, på den tiden kunde de iaf göra bra spel. Nu är alla deras spel "amerikaniserade" ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
Jag har varit av den meningen att colin mcrae 2 och toca 2 var codemasters senaste bra spel men det här vänder faktiskt trenden.
Det tar ju ett tag att köra in arkad när man kör sim men känslan är faktiskt grymt bra när man börjar komma underfund med hur det funkar ![]() Angående grafiken det är brutalt snyggt på 360n. På PCn är det något jäkla blur. Det blir betydligt bättre om du stänger av motion blur men fortfarande inte i klass med 360n som är skarp och hur jäkla snyggt som helst. Normala som med DIRT är ju att det går åt andra hållet... Men tja 360 versionen går i 30 fps jag slår i vsync taket hela tiden och ligger på 60-61 fps med allting maxat på PC versionen 16x aniso och massa antialiasing så det här är en rak konsolport helt klart. motion blur är väl vad de lagt till måhända och det gör bara allt hur fult som helst ![]() Nu är ju det här relativt det är 5000 ggr snyggare än ISI liren ![]() Men faktiskt när man väl vant sig vid ljudet som är extremt inkorrekt. WTCC bilar med bättre ax än GT bilar och ja den speciella arkadfysiken så är det grym känsla att köra. Även driftingen var sjukt kul även om jag är totalt värdelös på det hela. Kommer aldrig över 200000 poäng och måste upp i 700 000... Man måste ligga över 50 km/h för att det ska räknas man måste ligga så nära flaggorna som möjligt annars får man i stort sett inga poäng alls och man måste fixa kombos för att poängen ska börja rasa in. Men har inte lyckats hålla en drift mer än 3,2 sekunder och antagligen med för lite vinkel och hastighet också... Men alla 3 lopp var verkligen hur kul som helst. San Francisco banan du slår sönder bilen bara du kör max i hoppen och till skillnad från de flesta arkad racers får du betala dyrt om du demolerar din bil för mycket. Väldigt tur de har den här sands of time funktionen som låter dig reparera misstag. Nej faktiskt när man väl kört in sig så är det egentligen bara ljudet de kunde förbättrat avsevärt. Det hade vart tråkigt med WTCC bilar som går lika långsamt som IRL. Jag menar jag har ju Race 07 för det om jag vill ha en realistisk körupplevelse. Vill jag ha semi sim så är det bara att köra Race 07 eller forza 2 med lite hjälpmedel i stället. Det krävs fortfarande skicklighet för att bli riktigt bra på det här och speciellt en jäkla massa självbehärskning att inte smälla på som man är van vid från PGR och andra arkadlir. Skademodelleringen är ju rätt realistisk även om givetvis den är mer förlåtande än IRL. Tappar enorm fart om du hamnar ute i gräset också och sladdar kan va rätt svåra att häva om du får några hjul utanför asfalten så det är inte för enkelt heller. Givet köp men osäker om det blir PC eller 360. 360n har ju inga vettiga rattar egentligen men Drive FX ratten funkar rätt okej ändå och man behöver ingen känsla i pedalerna för att köra det här. Det är en annan sak som är kul. Du bromsar bara så pass att du kan ställa upp bilen kontrollerat. Det måste du göra för annars understyr du eller måste bromsa ner ännu mer och ha lägre ingångsfart in i kurvan. Skitskönt att köra när man väl kommit på taktiken och avväga det där så man inte slår i något hörn på stadsbanorna ex eller genar för mycket så man åker ut i gräset. G25 har man testat på PCn då och ger ju en hel annan styrka i force feedbacken så känns ju något bättre. Men då force feedbacken ändå är mer likt rumble effects alltså du känner guppen etc snarare än att känna hur mycket grepp du har så vete gudarna om skillnaden är tillräckligt för att man ska köpa PC versionen med sämre grafik. Blir lite sämre ljud också då jag kör med hemmabiohögtalare och således inte kan få 5.1 ljud på PCn. Angående ljudet låter det mysko testa kör audio creation mode eller avaktivera hårdvaruacceleration, EAX etc. Är ju ett demo dock så man ska inte dra för stora växlar på ljudet/grafiken. Kör med 174.74 drivrutinerna även testat senare 175,70 drivrutiner. Någon hade 169.25 och fick bättre grafik än på sina 360/PS 3 sa han... Men som sagt klockrent arkadlir. Känns som det har potential att bli det bästa man lirat efter Test Drive unlimited ![]() _________________ Pär Öqvist |
|
Jag är helt besatt av driftingen. Även de andra disciplinerna är kul helt klart även om det är frustrerande att starta sist på san franscisco banan. Inte lite trångt om man vill göra snygga omkörningar utan att repa lacken
![]() Angående grafiken så ser det bäst ut på PC nu. Man måste köra med 169.XX drivisar för att få bort blurret. Kör även med motion blur aktiverat nu. Det är riktigt bra gjort inte så jäkla överdrivet som är normalfallet väldigt subtilt. HDR är ju överdrivet helt klart men det passar bra i arkadlir så jag klagar inte ![]() _________________ Pär Öqvist |
Jag blev helt klart positivt överraskad av demot. Kunde köra 1600x1200 med max på alla effekter och det flyter hur bra som helst! och det är snyggt! Dirt var fulare och mer krävande.
(Har Core 2 Duo E6600 som jag kör i 4000mhz, 2gb ram + trimmat Ati 2900pro) Känslan tycker jag är helt ok! Har inte kört med ratt än, men jag misstänker att det lär vara riktigt bra då. Drifting går typ inte att köra alls med tangentbort och bortkopplade hjälpmedel, så ratt blir nog bra. Jag har beställt spelet nu. Kostade bara 398kr inkl frakt från www.gameshop.se ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
Det är en L629B alltså från vecka 29 2006. Men jag har kompressorkylning, därför kan jag köra rätt hög frekvens på den. Egentligen ska det gå en bit till, men jag kör så här för bibehållen stabilitet.
om man har en ny Wolfdale tex E8500 så ska man kunna köra ca 4,0-4,4ghz med luftkylning och kanske 5ghz eller mer med värre kylning. ![]() Sorry för offtopicen. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
Trevligt med vattenkylning också, drar ju inte lika mycket ström och är tystare
![]() Gött att GRID spelet flöt så bra i alla fall hehe! ska bli skoj att testa driftingen med ratt sen. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
Har nu testat köra spelet med ratt, och det var ASGRYMT!!!! Fick dock justera inställningarna lite innan det kändes bra. Deadzonen stod tex från början på 20%?? Jag ställde ner den till 0%, sen var det en annan inställning som går mellan -10 - +10 som justerar hur mycket det styr i början eller slutet av mitt utslag. Den stod på +4 men jag ställde den på 0
Driftingen var helt klart goast! Har inte känt samma sak för nått annat spel vad gäller just driftingen. ![]() ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
Håller med. Styrningen var ju inte precis perfekt speciellt i WTCC racet men i driftingen där kändes styrningen klockren. Och upplägget är ju verkligen skitkul.
Hur mycket poäng skrapade du ihop. Kan jag stila med mina 2,5 miljoner poäng ![]() För att sätta det i rätt kontext har sett poäng upp till 75 mille lol. _________________ Pär Öqvist |
Hehe ja 2,5 eller 3,5 miljoner är mycket mer än jag fått. Jag har inte kört det mer än hos en kompis med ratt. Ikväll skulle jag testa lite med egen ratt, tyvärr ville inte forcefeedbacken funka alls?? så jag fick köra utan, lyckades skrapa ihop 600,000 poäng vid ett försök. Fick då 550,000 av dem i en drift, resten sabbade jag bort genom att krascha så jag jag inte fick ut mina poäng osv. Ja du vet hur det funkar.
Ska försöka ta reda på varför inte ratten vill funka ihop med spelet..... sen ska jag köra lite mer. Det är som sagt skitkul verkligen!!! ![]() Hittade denna goa körningen på youtube: Grafiken är så här bra, det är en replay från spelet! (för dem som inte testat än) http://www.youtube.com/watch?v=AOHVP _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
Du glömmer väl inte bort flashback funktionen
![]() Så kan va värt hålla på och offra lite speed och göra lite små drifts för att behålla kombon emellanåt. Min max är 15x tror jag. Har svårt att behålla kombon i de tre sista kurvorna blir lätt man kommer in för långsamt och under 50 km/h räknas inte driften _________________ Pär Öqvist |
Nej jag använder inte flashback funktionen alls såvida jag inte krashar så bilen är helt död ;D
Men jag kan inte köra och öva nått än så länge ratten inte vill fungera med forcefeedbacken.... ![]() Snart dimper väl fullversionen av spelet ner i lådan. (6/6 ska det släppas) så jag får hoppas att ratten fungerar där istället. Mvh Nisse _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
Aj då, jag har redan betalt... Men det blev bara 398kr inkl frakt så det är väl ok
![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
Hehe ja det var bra pris! Men jag får nog hem mitt spel i lådan snart. Det skickades nämligen redan i torsdags! Konstigt för det stod på hemsidan att de skulle få hem det 6/6 men sen ändrades det till att de har de i lager
![]() Körde lite igår, har ju ingen forcefeedback men jag ställde upp centreringsfjädern lite och körde ändå, fick väl ihop 2,300,000p som bäst utan att använda några flashbacks ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 5366 besök totalt |