Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242 VOC -80 (Tack för 2008).
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
2 besök senaste veckan (37401 totalt)
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Vem är det som stryper katten i hastiheter över hundra
Irrterande ljud som kommer just då.

Snygg körning iaf. thumbs up
Ser ut att vara roliga vägar där nere med.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

kartingman_junior skrev:
Fredrik C skrev:
Här är två incarfilmer från Fredriks Volvo. Man körde tre sträckor två gånger så detta är andra åket på dessa sträckor.

SS4

SS5

Kördes alla sträckor motsatta hållet mot förra året...
Noterade det när jag såg SS4 avslut, det var ju där Fredrik och mååånga andra bilar var ute o harvade på åkern förra året.
Fanns ingen kamera i Tobias bil?

Tror att SS3 och 6 kördes åt samma håll som förra året.
Jodå, tobbe hade oxå kamera i sin bil så det kommer filmer. Vart hade du din kamera då?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Vem är det som stryper katten i hastiheter över hundra
Irrterande ljud som kommer just då.

Snygg körning iaf. thumbs up
Ser ut att vara roliga vägar där nere med.

Ja det var riktigt fina vägar.
Ljudet är nått i ventilationen. Det kommer vid ca 110/120. Man tänker bara på det när man ser filmerna. I bilen med hjälm och motorsurr tänker man inte på det.
Tidigare ägare har försökt att lokalisera det för att bli av med det men inte lyckats, vi har slagit dövöra till .

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tyvärr så blev tävlingen i Gnesta inställd pga att de lämnat in papper för sent till till länsstyrelsen.
Inför denna tävling så låg vi två i "bil och fritid rally cup" och vi hade tänkt köra för vinst i Gnesta men tyvärr så blev det inte så så vi slutar på en andraplats i sammandraget. Lite trist för det har fina vägar runt Gnesta.

Citera
carnrally
Katrineholm
Här sen Dec 2004

Jodå, det fanns kamera i vårt ekipage oxå!!

För att ni ska kunna jämföra lite lade jag oxå upp SS4 & 5.
Lite tider på sträckorna:
Fredrik Egeland SS4: 3.06,60 SS5:3.15,00
Tobias Carneling SS4: 3.02,30 SS5: 3.20,19 (Jag ogillar starkt fuktig asfalt med grusdäck )

SS4

SS5

Cednert// Synd att ni inte fick köra om cup-segern till sist... Jag får slänga förbi med mitt band under nästa vecka så du kan kopiera det på valfritt sätt. Vi drar till Norrköping på söndag och sladdar runt Himmelstalund som års-avslutning.

Skoda Octavia RS (familjepulka)
Seat Ibiza Grupp H (Rallybil)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fan vad jag vevar med armarna !

Citera
carnrally
Katrineholm
Här sen Dec 2004

Re:

Fredrik C skrev:
Fan vad jag vevar med armarna !

"Aktiv Co-drivning"

Så länge man inte gör som brorsan gjorde på en transport en gång. På väg mot en korsning säger Emil:
"- Här framme ska du svänga höger" samtidigt som han pekar med hela armen åt VÄNSTER... thumbs up Det har blivit en klassiker...

Skoda Octavia RS (familjepulka)
Seat Ibiza Grupp H (Rallybil)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag har gjort samma sak fast på en specialsträcka ...

Citera
Emil C
Katrineholm
Här sen Feb 2005

Skönt att höra, då är jag inte ensam

Nora
Här sen Nov 2005

Re:

Fredrik C skrev:
Jag har gjort samma sak fast på en specialsträcka ...

Jag med, man får lite hjärnsläpp ibland, läser höger och säger vänster men är tvärsäker på att man sagt höger när vi står i diket och bråkar om varför vi åkte av.....

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Vi önskar alla ett gott nytt år och tackar nära, kära och sponsorer för ett lyckat år 2007! hoppas 2008 går ännu bättre thumbs up !

På denna länk hittar ni incar från 2007 (och lite annat):

Incar 2007

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
oj oj, då var säsong 2008 i full gång och jag har inte skrivit en rad här!

Till i år har den cup vi kör bytt namn till MICRo rallycup. Totalt har det körts tre deltävlingar var av den tredje kördes idag i Flen.
Till denna säsong har Fredrik klassat upp sig till B förare. Fördelen vi har av det är att vi får ett lägre start nr i tävlingarna.

Dagen bjöd på regn och ett mycket halt väglag. Vägarna var mycket fina och bjöd på riktigt härligt rallyåka stundtals.

SS1
Inför starten hade regnet öst ner så det var mycket halt. Där av var det mycket svårt att hitta bromspunkter och fäste. Vid ett par tillfällen hade vi bakhjulen vid sidan om vägen men som tur var så låg det inget där som högg i. Riktigt fin väg som både hade långsamma och snabba partier.

SS2
Dagens kortaste. Här var det inte fullt så halt.
Dock så var vägen mycket smal nån km på mitten, två hjulspår attt åka i. Här var det inte att tänka på några härliga förställ med 242,an in i hårnlarna. Rakt in och rakt ut nått annat var inte att tänka på.

SS3
Nydikad väg med bättre fäste än på ettan. Riktigt fin väg med några luriga partier över några gårdsplaner. Vid ett tillfälle såg jag bara en lång motorhuv och himmel. Men när Fredda fått bilen i rätt riktning så var vi i alla fall på rätt spår.

Tyckte att vi hade bra fart trots halkan (var väll lika för alla ). Tiderna var riktigt bra med det räckte "bara" till en andraplats i klassen.

om det var nån som var ute och fotade i blötan så får ni gärna lägga upp bilder här. Incar film kommer senare.

Nästa tävling blir i Kolsva 7/6

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lite filmer från gårdagen.

Kom ner lite fel i nedförsbacken sedan gick det rejält på tvären i högern i svackan där bilen är ur bild.
http://www.youtube.com/watch?v=h61hUNdi8YU

Incar SS1
http://www.youtube.com/watch?v=evnUOUKGjso

Incar SS2
http://www.youtube.com/watch?v=1bK3TTYQfV4

Incar SS3
http://www.youtube.com/watch?v=LxaP8C-e93U

Lite mer film. Dock inte på oss, men det visar hur bökigt det var över gårdsplanen på SS3 .
http://www.youtube.com/watch?v=IsN6V510-Gc

Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

Såg halt ut

thumbs up

Lund
Här sen Jun 2004

Håller med ser riktigt halt ut, inte min favorit direkt

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Ja det var lite lurigt underlag . Men det var ju lika för alla.
Riktigt bra rally med kul vägar var det i alla fall thumbs up .

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Nu har vi kört två tävlingar sedan sist jag skrev här. Förra helgen i Kolsva (ingick i cupen) och i går i Nyköping.

Vi börjar med Kolsva och Guttstasprinten.

Mycket trevlig tävling där vi körde en och samma sträcka två gånger. Sträckan var på 1,2 mil och bjöd på allt från två sönderkörda hjulspår till riktig fina finlandsvägar, så man kan säga att den hade allt.
Fredda laddade på så hårt det gick i första åket men här var vi några sekunder långsammare än klassledaren Elofsson. Inför andra åket så var vi riktigt taggade men vi insåg nog att de skulle bli svårt att köra in det försprång ledaren hade. Inför andra åket så var tyvärr vägen rejält sönderkörd på sina ställen men vi hölt i så gått det gick.
Efter målgång så väntade vi med spänning på Elofsson för att se vad han hade satt för tid i andra åket. Tyvärr för honom så hade han blivit kvar på sträckan med ett växellådsras. Andra bilen vi slogs med var Anton Sountausta i en Citroén Ax. Cittran klarade tyvärr inte de dåliga vägarna så även de var ute ur leken. Så kvar stod vi som segrare i denna tävling. Riktigt skönt efter en rad med andraplatser!
Där med så gick vi även upp i ledning i cupen.

Igår var vi i Nyköping och körde Mabi Rallyt. En riktigt fin tävling med kanon vägar och ett stort startfält.
Nu skulle vi även testa att köra notat för första gången i år. Jag hade tränat lite framför datorn veckan innan för att få upp lite tempo i läsningen.
Ska försöka ta det sträcka för sträcka.

SS1: Riktigt fin och snabb väg. Här stämde notläsningen hyfsat men Fredda tvekade lite för mycket tyckte han. Det var en mycket snabb väg ock det krävs ett starkt psyke och hålla fullt när man inte har koll på vart vägen tar vägen.

SS2: Riktigt krokig väg och här tappade jag bort mig i noterna flera gånger. Utefter vägen så blev ni nervinkade ett flertal gånger pga bilar som stod i terrängen. Detta fast att vi hade ett så pass lågt start nr som 19! I efterhand så hörde vi att sträckan såg ut som en bilkyrkogård och att det var några rejäla skrotningar på den så vi får väll se det som en merit att vi tog oss igenom med hel bil (Vid åtminstone ett tillfälle var vi lite vid sidan om och körde.)

SS3 och 4 flöt på hyfsat. Notläsningen stämde bättre och bättre. Råkade dock ta två blad på SS4 så då blev det lite bläddrande fram och tillbaka innan jag hittade rätt igen.

SS5 var en riktigt snabb sträcka där noterna stämde riktigt bra. Här nådde vi nog den högsta hastighet vi någonsin har haft i ett rally. Bilen varvade ur på fyran inför målgången och mätaren stod på 180 innan Fredda hängde sig på bromden! Jag kan ju säga att det är en sak att åka i 180 i slutet på rakan på Mantorp och en helt annan att göra det i en skog på en väg som i stort sätt är två hjulspår. Så vi fick en liten lätt adrenalinkick där !

SS6 var samma som SS1. Även här tyckte jag att vi hade bra flyt men Fredrik känd att han tvekade.

SS7 var förlagd till rallycross banan där vi harvade runt tre varv. Jag kom två kurvor i noterna sedan var jag borta så fredda fick klara sig själv. Man bankörning är han ju van vid så det gick fint .

Vi slutade 8,a i klassen av 12 bilar som tog sig i mål.

om det är någon som har bilder på oss från dessa tävlingar så får ni gärna lägga upp det här.

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Då har vi avverkat några tävlingar till.

Helgen som var så körde vi Hallsbergssprinten. Till denna tävling så frågade Fredda om jag var sugen på att låna bilen. Efter lite betänketid så beslutade jag mig för att göra rallydebut i med officiella sammanhang.

I rallyt så körde man en slinga på ca 2km som gick delvis på en folkracebana. Slingan kördes tre gånger och alla åk räknades.
Fredrik slutade femma bland A och B förarna och jag slutade sexa bland C förarna. Något jag var riktigt nöjd med då det totalt var 23 startande i min klass.

om det var någon som var där och fotade så får ni gärna lägga upp bilder.

F Egeland
Åk 1
Åk 2
Åk 3

F Cednert
Åk 1
Åk 2
Åk 3

Enda skadorna på bilen under helgen lyckades jag fixa i depån. Stressad och nervös så lyckades jag backa in i en konkurrent i depån så att jag spräckte ett lycktglas bak. Nån som har ett högerglas liggande?

Citera
Da_Snake
Nora
Här sen Nov 2005

Bra kört!
Vi lyckades inte alls, bommade det där förbannade vägbytet 3 gånger och slog sönder ett fjäderben i backen ner mot folkracebanan sista åket....
Tror vi slutade 18e eller nått i C-Voc. (nr 27)

Bakljusglas har jag ligger om ni inte hittar något på närmare håll.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
dubbel

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag kom in förfort i vägbytet i sista åket, annars så fick jag till det bra.
Tyvärr så blev det riktigt sönderkört till sista åket på vägen som gick ner till banan. Jag tordes inte ladda på mer där.

Fint att veta att du har ett glas. Är det rätt modell?

Har du hittat några bilder från tävlingen på nätet?

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242 VOC -80 (Tack för 2008).
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
2 besök senaste veckan (37401 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande