Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1325 besök totalt |
Biltransportbil eller lätt släp Halland
Behöver hyra snarast. Har ringt allt jag kan komma på. Den tilltänkta dragbilen är paj, så jag behöver ett max 1100släp(Shell i Ullared har ett sådant, men det är trasigt). Har bara B-kort. Det som ska hämtas är en motor mm lös rejsbil så den väger inte mycket. Så vart hittar jag nåt? _________________ Per Ferm |
||||||
Re: Biltransportbil eller lätt släp Halland
I Halland... Statoil i Halmstad vid Snöstorpsvägen har ett par. OKQ8 vid Andersberg har också. |
||||||
Statoil Lassabacka i Varberg (vid den eländiga kaosrondellen) har ett biltransportsläp. Får nog vara en lätt bil för att komma under 1100 kg totalt, dock...
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||
tackar men det har ev löst sig med dragbilen.
Men är ni säkra på att de har så lätta släp? Eller var det biltransportbil som de hade i Halmstad? Den är troligen väldigt lätt, ingen motor och låda och en toklättad rejsbil. _________________ Per Ferm |
||||||
har för mig att de flesta släpen är reggade för max tusen kilo(men de klarar mer) för att "svensson" ska kunna hämta sin nyköpta åkklippare med dom kopplad till V70:in utan att överskrida B-kortets begränsingar.
Macken vill ju hyra ut dom så mycket som möjligt! ![]() |
||||||
Re:
Det trodde även jag innan jag ringt runt. På en mack så fick jag nästan skäll för att jag skulle ha ett som inte hade en totalvikt på 2 ton. Men men, det löste sig, men det är segt att dra med en bil som går på tre cylindrar, men nöden had eingen lag. Och nu står det en gammal Mustang 2 på gården bland de andra fordarna. _________________ Per Ferm |
||||||
Re:
Märkligt, Svenne på Statoil vid Sannarp hade iallafall två som var "minireggade" sist jag kollade. Lycka till med Forden!! ![]() ![]() |
||||||
Re:
Kan ha missat den. Jag är ju inte härifrån så jag har dålig koll på vart det finns mackar mm. Men nui vet jag till nästa gång. Det kommer snart en bil på den gamla krigaren. _________________ Per Ferm |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1325 besök totalt |