| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Rejs idag klockan 17:00
|
3135 besök totalt |
|
Vi kan väl köra idag Söndag klockan 17:00 som server och rejs test av F1C. Inte som seriestart då utan bara som ett fristående rejs. Banföslag??? Ringen, Bathurst, Monza eller... Någon som har bra uppkoppling? Jag har 1mbit down och 650kbit up. M3C modden för F1Challenge verson 1.1, 20% rejs distans, inga hjälpmedel med andra ord samma gamla regler. Vilka är med? _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Jag skall försöka få tid till att rejsa i dag också.
Nurburgring är ett bra förslag, Har inte kört Monza med M3, men när vi körde i GT serien så tyckte jag att den var lite tråkig med långa rakor, det blir nog sekt med M3or. Bra Micael _________________ Roger Jonsson |
||
|
Jag är på till 90% sannolikhet.
Ringen är kul att köra på, dock lite svårt att köra om på den tycker jag. En bana som jag tycker att vi kör på är RoadAmerica (Elkhart Lake)!!! Den bästa av alla banor. Ni hittar den här: http://rsdg.racesimcentral.com/downl Mycket välgjord och kul bana! Anses som en av de bästa addon-banorna till F1C. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag är också med till 90% säkerhet, beror på hur lång tid det tar att övertyga studie-polarna om att jag har räknat rätt och de fel...
Har i så fall 10/10mbit-uppkoppling. Bana spelar ingen större roll, jag har lika kul oavsett vilken bana jag sladdar ur på
_________________ Ragnar Burenius
|
||
Klart att det är du som har räknat rätt, Ragnar! Jag kan nog också vara med på lite rejs idag kl 1700! Vill också passa på att en en gång slå ett slag för kanalen #rejsa.nu på quakenet (IRC). Vi styr nästan dagligen upp rejs där (och snackar lite skit självklart).
EDIT: Även jag har tillräckligt med bandbredd (10MBit) och datorkraft för att styra upp lite större rejs. _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
|
Här ska det bucklas bmwplåtar
Inte roadaamerica om man ska hålla på och pyssla med att flytta filer hej och hopp tror det mest leder till strul och då är ingen glad i slutlängden. Föredrar nån orginalbana eller mantorp _________________ Thomas Tegbäck |
||
Håller med. Nurburgring eller Hockenheim kanske? _________________ Roger Jonsson |
||
|
Helt OK för mig med orginalbanor.....
men om ni vill köra Road America i M3C så gör så här: 1) Ladda ner banan 2) I den zip-fil som du laddat ner finns två mappar: \Save och \Seasondata 3) Zippa upp filen till M3Cs Save- samt Seasonmappar 4) I \M3CSeason\Circuits finns det nu en mapp som heter ElkhartLake (är ni med så långt?) 5) Dubbelklicka på den. Där hittar ni två mappar 2002_RoadAmerica och 2003_RoadAmerica samt två .mas-filer (RoadAmerica.mas & RoadAmericamap.mas). Dessa två mas-filer måste ligga i mappan 2002_RoadAmerica. 6) Väl inne i spelet så väljer ni 2002 års version av Road America. En annan grej tänkte jag på!!! Det är lite pyssel med att lägga in nya banor. Det är därför som vi egentligen borde använda F1RST. Den har blivit mycket bättre nu för tiden. Där laddas banorna ner automatiskt. Väljer du att hosta eller gå med i ett spel och du inte har banan, så laddas den ner automatiskt och läggs på rätt plats. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3135 besök totalt |