Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 20560 besök totalt |
Nu har jag bytt kabel och batteri.
På batteriet sparade jag 10,85kg och på kabeln 1325g men då har jag räknat med snabbkopplingen jag monterat för att kunna starta med extra batteri. ![]() ![]() |
||||
Har nu vägt lite grejer och kalkylerat lite.
originalplåt > Kolfiber Vinge 7 > 3kg Front 11,4 > 4kg Baklucka 9,4 > 8,5kg (glasfiber) Motorhuv 16?? > 3,5kg Skärmar 7 > 3kg Totalt 50,8 > 22kg = 28,8kg mindre. Inte riktigt så bra som jag hoppats. Men än dock viktiga kilon. Så bilen bör ju nu va nere på cirka 1105kg ![]() Fast sen ska mattan tillbaka i bilen och den väger cirka 7kg. Men isåfall blir det 1112kg med komplett inredning. :thumbsup: |
||||
Re:
Du bör vara mycket nöjd! Referens: Jag har bland annat el-solluckan kvar men min väger +1400kg med mig i, jag väger iofs en del. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Men Micke, du kör ju runt med blingbling attiraljer som bur och 18" hjul! ![]() Imponerande viktminskning Samuel! När jag vägde in min helt original -90:a (med lucka och original 16" hjul) landade vågen hos SBP på 1250 kg med ca 50 l i tanken. Blev tjänstevikt på 1350 kg... Enligt det tyska "briefet" skall tomvikten ligga på 1200 kg. Keep up the good work! - snart är du väl nere under 1000! ![]() ![]() (eller över 300...) _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Re:
Vadå eller? ![]() Hur var det Samuel, ska jag komma förbi med tigersågen eller med joggingskorna? ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Re:
Jo jag springer gärna nån runda en kväll i veckan. Men jag skulle behöva en morot som springer framför. ![]() |
||||
Re:
Ska jag ta med lite kolfiber från jobbet och fästa efter en cykel? ![]() Nåja, jag ska få i gång mitt flås innan jag kan springa före dig. Kommer du med denna bilen på lördag eller med E36an? _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Skärmar
Samuel, Du som var irriterad för att de inte vill besiktiga din bil pga höjden - tar du med i beräkningen att du kan vara tvungen att byta skärmar till plåt ifall du får en noggrann besiktningsman? Jag har inte 100% på fötterna för detta påstående men tror att det är fakta. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||||
Re:
Var köpte du batteriet? mvh _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||
|
||||
|
||||
Re:
Målet för detta året får bli under 1100kg och över 300hk. Till nästa år får vi se. Men ska jag under 1000kg får jag nog köpa en trollerilåda. ![]() |
||||
Re: Skärmar
Jo jag är medveten om det. Men nu är det orignal finish på skärmarna så det ska inte synas. Annars får jag väl byta när jag kör på vägen och byta tillbaka när jag kommer till banan. ![]() |
||||
Stötfångarfäste i kevlar. Orginalfästen vägde 1,6kg och dom nya i kevlar 120gram. = -1.48kg
![]() ![]() |
||||
Re:
Underbart lättningsprojekt!! ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Så här ser det ut nu. Lär väl förbli så ett tag då jag jobbar 200% på jobbet och sedan blir det familjen som måste prioriteras. Hoppas det blir lite mer tid på semestern. Är sugen på att se vad den väger när jag fått på all kolfiber.
![]() |
||||
Re:
Måste köpa aluminiumskruvar till hela bilen också. Synd att sätta dit järnskruv på sånna lätta fästen. ![]() |
||||
Re:
Som jag sagt förut många bäckar små självklart ska du bara ha alu & titanskruvar i hela bilen inte billigt men lätt ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Haha, nästan överdrivet men rätt häftigt ändå! Var fick du tag på dessa fästen? Det ser ut att vara m6 eller m8 skruv till fronten. Har du räknat med att du behöver en stor och tung bricka? ![]() _________________ Jonas Edling |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 20560 besök totalt |