Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2008-06-01 SPVM "open Pit lane", Mantorp
2527 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Sportvagnsmästerskapet inbjuder samtliga sportvagnsklubbar att köra en timme under lunchuppehållet samt en timme innan banan stängs (17.00).
Kostnad 300:- .
Betalas på plats. OBS maila till info@spvm.se och föranmäl er!
Ange även vilken bil ni har.

De som inte har licens kan lösa engångslicens på banan.
Hjälm, handskar, läderskor och heltäckande klädsel.
Minst trepunktsbälte samt båge i öppna bilar.

Detta är med andra ord under dagen för SPVMs Mantorptävling. Slå två flugor i en smäll, njut av sportvagnsracing och kör en del själv på samma dag.

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Hur är det förmedlat till de olika klubbarna? Ksvk:s sekreterare hade inte hört något i förgår när jag hittade infon på spvm:s hemsida.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

P.P. skrev:
Hur är det förmedlat till de olika klubbarna? Ksvk:s sekreterare hade inte hört något i förgår när jag hittade infon på spvm:s hemsida.
Att sprida information är svårt, men jag gör ett försök att vara gödselspridare i informationsstacken.

Mantorptävlingen är ganska sent planerad och att få ut denna info den ideala vägen (i god tid så klubbar kan få in det i sina kalendrar etc) har inte varit möjligt. Förbättringspotential finns verkligen.

Vi får se om nästa inkarnation av SPVM's site kan göra informationsspridningen lite enklare/snabbare/tydligare.

qfvist
Sthlm
Här sen Mar 2008

vad kostar engånglicens?
man får komma även om man inte är ansluten till någon klubb?
måste man vara på plats för besiktning någon viss tid? eller går innan lunch när som bra?

Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

qfvist skrev:
vad kostar engånglicens?
Normalt en hundralapp.
Övrig info hoppas jag att Jan Nordgren kan ge ( info@spvm.se )

qfvist
Sthlm
Här sen Mar 2008

gött, har mailat lite frågor där, avvaktar svar då

*Hjälm, handskar, läderskor och heltäckande klädsel. <-- nå spec krav på dessa saker?

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Bomullskläder och bra hjälm (inga rid eller cykelhistorier...) brukar vara normen.

Vi är tydligen inte många anmälda än så länge, så vi lär få köra oss trötta. Om nu inte bilen tröttnar först.

Citera
qfvist
Sthlm
Här sen Mar 2008

härligt! Jympadojjor i skinn och tyg, är det tillräckligt måntro?

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Det bästa du kan göra är att ta direkt kontakt med arrangören så slipper du tveksamheter.

Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

qfvist skrev:
härligt! Jympadojjor i skinn och tyg, är det tillräckligt måntro?

Du bör ha strumpor, kallingar, långbyxor, långärmad tröja/skjorta samt hjälm också
Kläderna ska vara av bomull thumbs up Syntet smälter in så fint i huden.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Jag säger bara fleece

Citera
qfvist
Sthlm
Här sen Mar 2008

Jo jag vet... har kontaktat arr men om just dojjorna är jag osäker då jag inte sett "läderkravet" förr eller fått svar om det från arr

vi e alla nybörjare i början... ingen som har bara en liten vägledande url om skoval/exempel på vad ni använder?

Katrineholm
Här sen Dec 2005

Mantorp

Är det några på rejsa som tänkt åka dit?

Jag kommer och provar min nyinköpta kärra...

/Tommy

Tommy Karlsson
Porsche 996TT-02
Citera
qfvist
Sthlm
Här sen Mar 2008

japp, ser fram emot det som bara den Vrålåk = uno turbo.

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Et styck brun 944 kommer med största sannolikhet att vara där

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Kan det vara med anledning av morgondagens tävlingar på mantorp som jag ikväll såg 25-30 Ferrari och Maserati i Vadstena? Först såg jag ca 5st och tappade hakan när jag såg att en var en 430 Scudera... jäklar vilken bil alltså, riktigt maffig metallic röd med guld lackade fälgar. Sen gick vi lite längre bort på parkeringen och den var fylld med Ferraris 348, 355, 360, 360 challenge, säkert 10 F430, 612, och två (!) Scuderas till. Det var en riktigt sjuk upplevelse har aldrig sett så många Ferrari på samma plats ens på bild. Sen var Ferrari team lastbilen där också.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
Kan det vara med anledning av morgondagens tävlingar på mantorp som jag ikväll såg 25-30 Ferrari och Maserati i Vadstena? Först såg jag ca 5st och tappade hakan när jag såg att en var en 430 Scudera... jäklar vilken bil alltså, riktigt maffig metallic röd med guld lackade fälgar. Sen gick vi lite längre bort på parkeringen och den var fylld med Ferraris 348, 355, 360, 360 challenge, säkert 10 F430, 612, och två (!) Scuderas till. Det var en riktigt sjuk upplevelse har aldrig sett så många Ferrari på samma plats ens på bild. Sen var Ferrari team lastbilen där också.
Autoropa var och lekte på Mantorp på lördagen.
Det var gott om Italienska saker i depån när jag kom dit och några av dem hade en lite "egen" tolkning av gångfart i depån.

Deffe
Stockholm
Här sen Jul 2006

Re:

Niklas Falk skrev:
Dignell skrev:
Autoropa var och lekte på Mantorp på lördagen.
Det var gott om Italienska saker i depån när jag kom dit och några av dem hade en lite "egen" tolkning av gångfart i depån.

Antar du pratar om polarns Fullblod: Fiat uno Turbo I.E

Själv var man där med 200an, kanon kul var det men större brommsar och bättre kylning är nog det som behövs härnäst. Samt lära sig ratta lite ... men det kommer nog med tiden.. ratta ratta raaaa.

Tack för en kul dag.

2527 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande