Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6177 besök totalt |
SLC gatbil på Mantorp 14/15 juni
Hej! Ser på SLCs hemsida att gatbilar ska få nosa på Mantorpbanan. Men jag hittar tyvärr ingen mer info! Blir det verkligen bankörning för gatbilar? Kostnad? Tider? Väder ![]() Mvh Stephan _________________ Stephan Samuelson Porsche 944 TURBO -87 |
||||
Re: SLC gatbil på Mantorp 14/15 juni
Det har varit lite av och till med hur jag ska lägga upp det..... men nu är det klart.... det kommer bli ca 4h gatkörning för personbilar under lördagen den 14e Juni.... Kostnad 1250:- Medlemskap i Svenska Motorsport Alliansen är obligatorisk www.svenskamotorsportalliansen.se Väder har vi alltid bra ![]() anmälan till fredrik@slc.se |
||||
Re: SLC gatbil på Mantorp 14/15 juni
Fredrik, hjälp mig förstå: Jag är inte medlem. Varför krävs jag på medlemskap? När jag läser vad försäkringens innehåll (http://front.marsh.se/CybersureFrontoffice/brand/sma%2Dslc/files/SMA_Licens_Forkopsinformation_2007_1.pdf) så ser den ut att täcka skador liknande en vanlig olycksfallförsäkring, vilket jag redan har idag. Bilen berörs inte i försäkringen. Kostnad för denna? Mvh Stephan _________________ Stephan Samuelson Porsche 944 TURBO -87 |
||||
Medlemskap i SMA (SMA-licens) är obligatoriskt för att delta på SLC:s bankörningar.
I den finns även en olycksfallsförsäkring (som är obligatoriskt enl lagen och även finns hos SBF-sanktionerade körningar) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Re:
precis som Dude säger.... medlemskap är samma sak som licens och innebär att man genomgår en utbildning (tar ca 10min på webben) och därigenom så får man en bas-kunskap och är försäkrad som förare för eventuell olycka under bankörningen...... Kostnaden för ett helt år är 350:- och gäller då naturligtvis ett år från teckningsdatumet.... SMA-licens gäller inte bara på SLCs gatbilskörningar utan dom flesta gatbilsklubbar använder samma system, såsom Volvo TPC, Honda-klubben, Ford-klubben mfl mfl mfl..... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6177 besök totalt |