Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4627 besök totalt |
|
||
-Absolut!! All träning ger bättre resultat. Tackar alla, det satt gött ![]() Sista timmen gick bromsarna metall mot metall och bensinen tröt på sista varvet, det är inte stora marginaler man kör på, men med lite flyt gick det hem. Detta kommer man leva på ganska länge...... ![]() ![]() |
||
![]() Men gör man som humlan och skiter i sådana trista saker kan man uträtta stordåd...som att flyga...eller vinna race med relativt enkla medel. RESPEKT! ![]() |
||
små medel, rätt kombination kan gå ganska fort. mycket är att tacka låg vikt och BMW ingenjörskonst. Det mesta vi har i vår bil är standard komponenter. Då kan man köra ganska snabbt och driftsäkert, utan snabbtanksanläggning. Vår bästa tid blev 1:10.539 om jag inte minns fel. |
||
Jo, JAG tillhör ju dom som insett detta...
![]() Men ser man till vad många andra byggen har i delar och ekonomi så är det ändå väldigt imponernade. Med kunskap, en bra grund och hårt arbete kan man komma långt! |
||
Jag tror att hemligheten ligger i att det är många som "förbättrar" sönder sina bilar. Det går snabbt som attan när de går, men inte så länge.
![]() orginal är kanske inte alltid det snabbaste och rejsigaste, men det håller. Det är ju det som ingenjörerna hos bilfabrikanterna lägger ner enorm möda på. Men det är fantastisk att JMB kommer ner i 1:10 tider på knutan. Det är förbanna bra med bara 145(?) hk under huven. Hur många är det iu verkligheten? Vad väger egentligen skapelsen, 850kg eller kanske 900? _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
*host* Inte riktigt 145 hk längre ![]() Bilen väger ca 890 kg med tom tank och utan förare... _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Jag spanade in ert däckslitage och det var jämn och fin slitbana runt om även om vänster fram såg lite plågat ut! (är väl ganska naturligt på Knutstorp).
Våra däck var lite knasigt slitna, så vi får nog göra något åt hjulvinklarna. ![]() Vi har lite bilder från rejset och rapport på vår hemsida http://hovang.zapto.org/rdr/. |
||
Appropå tankanläggningar.........har vi diskuterat detta klart...??? ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
JMBanianer!
Ni förtjänade verkligen att vinna. Håller tummarna för er på finalen. Jag kommer oxå att köra bil på Lördagen, dock i ett helt annat tempo, bröllop, skall agera chaffis med en Aston Martin. Hoppas f.ö att jag hörde i syne vad gäller planerna för nästa säsong. Mvh Anders |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4627 besök totalt |