Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1666 besök totalt |
Statoil skrotar "city-diesel"!!
Å inför europa dieseln! mao samma raketsoppa som i tyskland! http://www.statoil.se/FrontServlet?d _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Re: Statoil skrotar "city-diesel"!!
Underbart ![]() Har precis köpt min första dieselbil någonsin, en Ford C-max 1,6 turbodiesel 06:a köpte den av en Tysk bekant som har sommarstuga här. han tyckte att bränsleförbrukningen var högre i sverige än i tyskland dessutom var den tröttare här också, och han kunde inte fatta varför! Fick förklara att det hela förmodligen berodde på våran "skity-Diesel" Blir att skaffa ett företags kort statoil nu då! ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
Testade tanka v-power diesel när jag var i tyskland för ett tag sen, men kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad. Har hört att dieseln skulle vara fetare i tyskland med bättre smörjning för pumpen och spridarna, men det kan ju vara en skröna.
|
||||
Nu tänker jag vara lite "messerschmidt", vad gör denna tråden i Allmänt banåkaforum
![]() ![]() |
||||
Re:
Det är ett drivmedel som vilket som helst ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
Den var rätt dålig ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
dont know, men vad jag såg idag så var två pumpar stängda pga att dieseln var slut ![]() Så de skulle inte förvåna mig om de gör detta bara för att visa att regeringens strategi är tok fel! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1666 besök totalt |