Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4804 besök totalt |
Intressekoll: Drifting heldag på Sturup i sommar ?
Finsn det intresse ? Sturup Raceway har visat intresse för att hålla Driftdays i framtiden, då de på prov hade en Driftday förra helgen med 9 danska(!) bilar på plats & 2 irländska instruktörer på plats. ![]() Info: Maxpris kommer bli 1000kr/bil / 500kr extra förare. + engångslicens, ca 100-150kr Film & lite snack på morgonen. presentation av instruktörer, banan & genomgång. Enkel fika under dagen Alla förare kommer få visa att de kan behärska sitt fordon genom att få göra ringar runt en kon & sedan "8:or" :-) Möjlighet till att åka med andra bilar kommer finnas. ![]() tror inte det är några som helst problem isf, att campa/husvagn på området mellan fre-lör & lör-sön för det som vill ta det lugnt & inte stressa dit/hem. Skall dock kolla detta med för exakt svar ! Som sagt, bara en intressekoll just nu ! mvh / ..........Kristian EVo2 RWD... www.teamsitoo.com _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Re:
bilregler: fungerande fordon som inte läcker vätskor & faller i bitar typ. ![]() rwd / fwd / 4x4..... ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Menar du att de ska låta bilar drifta på Sturups motorbana?
Trodde inte det var okay... ![]() |
||
|
||
Re:
Tja, Prodrift Europe körde deltävling #3 där i helgen, och även Nordic Drifting Series körde en deltävling där så, de verkar inte helt emot det? :P Även jag är gärna med och kör på Sturup, undrar dock lite hur det fungerar med däck? Finns det någon som kan lägga på däck på ett sånt här event för en liten peng eller? Jag har ju bara 4 st originalfälgar som jag kan sladda på... |
||
Re:
DU kan säkerligen fixa fram 2 extra fälgar, behöver inte vara samma bredd eller höjd på dem ju. & ja,blir det av så är en däcksomläggare kontrakterad redan. kommer handla om ca: 25-30kr/däck under dagen _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4804 besök totalt |