| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
OBS!! Ändrade planer för ROCS på söndag
|
2879 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Hej på er!!! Lite ändrade planer!! Kanske!!
Allas vår guru Kalle Larsson har varit duktig och konverterat 360Challenge från F1-2002. Han har lagt över bilarna därifrån och gjort om bilarnas fysik, med bla backfires och så!! Alla ni som körde den till GTR-2002 känner säkert igen den. Jag har provat bilarna och de är kanonbra!!! Jag tänkte köra en liten poll om vilken cup ni vill köra!! * Bilarna är mindra grafikkrävande för datorn än M3-bilarna!! * Klart häftigt ljud. * Bilarna är samma allihopa så det kan bli nära rejsing här också. * Bilarna har begränsade inställningsmöjligheter också, precis som M3-bilarna. Mitt förslag är att vi imorgon kör M3-modden och skjuter upp premiären till nästa söndag. Då har vi bestämt oss för vilken modd vi ska köra. Jag röstar dock för 360C-modden! Den är kanon!! Dock måste vi hitta någon som kan hosta modden. Den är på 50 Mb. I morgon kör vi på Suzuka (en vanlig testomgång)!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag väntar med att rösta till efter jag har testat Kalles 360-mod.
Har tyvärr inte möjlighet att hosta modden, men om någon kan skicka mig den så kan jag sprida den vidare till de rejsa.nu-medlemmar jag har på ICQ/IRC som är intresserade. _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||||||||||||||||||||
|
oki...
Jag känner att jag kanske skall skriva lite. Jag började med konverteringen igår. Helt perfekt är den ju inte. Inte svårt att förändra saker på den om ni skulle ha synpunkter. Denna är ingen officiell mod utan gjort för rejsa i synnerhet. Installation är simpel... packa upp en fil i f1c För att "ferrari challenge" säsongen skall fungera som den skall måste man göra ett tillägg till varje banas gdb-fil. Tex. på mantorp heter filen mantorp.gdb, öppnar man denna banan i notepad ser det ut såhär: mantorp { Filter Properties = 1999 AND 2000 AND 2001 AND 2002 AND 2003RH . .. ... Lägg till: AND 360C så att filter properties ser ut såhär. Filter Properties = 1999 AND 2000 AND 2001 AND 2002 AND 2003RH AND 360C Gör man inte detta tillägget finns bilarna bara att välja i 2002 säsongen. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
|
Utöver filen som är omkring 50Mb stor behövs inget förutom f1c.
Jag har gjort det hela väldigt enkelt. Inga tuffa ikoner och inställningsskal. Utan jag använder de som ingår i f1c. Man startar bara f1c som vanligt och väljer en annan säsong. Ferrari challenge i det här fallet. Instruktioner utöver detta står ovan. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
|
Det har rapporterats om små backspeglar.
Varje bana har definierat vilken upplösning som backspeglar har. Eftersom detta kan vara olika för olika banor är det oundvikligt att vissa blir helt fel. Standard upplösningen verkar vara 128x64. Size=(128.0, 64.0) Center=(64.0, 32.0) För att råda bot på de små backspeglarna lägger man därför en fil mirror.bmp, med upplösningen 128x64 i sin vehicle katalog. Ett annat alternativ som är jobbigt och förstör när man vill köra f1bilar är att ändra varje banas scn-fil så att det står Size=(256.0, 128.0) Center=(128.0, 64.0) Men det är som sagt jobbigt och man flyttar bara problemet till f1 bilarna istället. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag kör hellre Ferrari Challenge, utan att ha testat det så är jag helt klart säker på att Kalle gjort ett bra jobb
Skall testa att ladda hem via FTPn Med cuteFTP (hämtade just det från download.com) kan jag ladda hem från 193.11.234.21:212 rejsa/ferrai _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||||||||||||||||||||||
|
www.download.com cuteFTP 5.0 tankar jag hem det med just nu.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||||||||||||||||||||||
Exakt! (om det nu är där du har spelet installerat.) Se bara till att de inte hamnar i "F:\Program Files\EA SPORTS\F1 Challenge 99-02\Packa upp i F1C Katalogen". Det blir lätt så... De packade mapparna "seasondata" resp "audio" skall packas upp i sökvägen du nämner (F:\Program Files\EA SPORTS\F1 Challenge 99-02\). Packar du upp dom så att de hamnar i "F:\Program Files\EA SPORTS\F1 Challenge 99-02\Packa upp i F1C Katalogen" så är det bara att flytta de två innehållande mapparna till "F:\Program Files\EA SPORTS\F1 Challenge 99-02". Hoppas att jag har varit tydlig nog. Det kändes väldigt otydligt.
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2879 besök totalt |