| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
OBS!! Ändrade planer för ROCS på söndag
|
2879 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har gjort nya däck och engine filer samt en setup...
Eftersom spelet ligger i samma kataloger som f1 bilarna ställs bilen in enligt grip.svm som är standar för f1 bilarna. Denna setup har waaaaay för mycket camber. I synnerhet på framhjulen. Jag hör efter med de som har kört ftp om de kan tänka sig att även hosta dessa nya filer. Skickar även med en setup där däcken klarar mååånga varv utan att överhetta på mantorp där vi testade i eftermiddags. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
|
Varför gjorde du inte så att 360C-modden hamnade i egna mappar? Då kunde man ju justera saker utan att F1-bilarna påverkas. En liten tanke bara....
Sen Kalle, har du provat MacLaren F1-modden som kommit ut? Jag ska prova att konvertera den också. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag gillar inte formatet med en omgång mappar för varje mod...
Det var ju därför som ea/isi la in stöd för skillda säsonger. Sen sparar det ordentligt med plats på hdn... bara en plats för banor. (går att komma runt) Tyckte inte det var värt arbets insatsen heller... visst m3c modden kanske hade passat bättre att lägga den i? Men sen så är det ju också så att det kommer nya moddar av folk som verkligen lagt ner sin själ i det hela... Och kan grejerna betydligt bättre än en annan. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag håller med dig till 100%. Jag tycker att du lagt ner ett kanonjobb!
Bilarna känns kanonbra! De är en fröjd att köra. Körde nyss en konverterad McLaren-bil (från BPR-modden) på Mantorp Park. 1,12,8....hihi De bilarna är kanon också. Bilarnas fysik behöve rinte göras så mycket åt. Dock är bilarna svårkörda för det går så jäkla fort.... Där är 360C-bilarna bättre. De är lite mer sansade. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Däcksfysiken är det som skiljer sig mest mellan F1-2002 och F1C har jag läst någonstans.
Hela modd-scenen skulle bygga vidare på Nascar Thunder 2004 istället tycker jag. NT-2004 är allt det som F1C borde ha varit. * Grafik-motorn är bättre optimerad * Den har fullt stöd för dedikerade servrar, tänk vilka MP-race det skulle kunna bli! * Den har ett career-mode. * De har fixat till buggen med att FPS sjunker när man byter fönster och kör något annat samtidigt. * Däcksfysiken är helt omgjord med något som heter .tbc-filer för däcken. Så här står det i spelet om det är någon som förstår: // The "DropoffFunction" is a new feature in the [SLIPCURVE] section. It // describes how the slip curve dropoff is affected when the peak of the // slip curve changes. The peak of the slip curve may move to a smaller // or larger slip when load or speed changes. When this happens, the // slip curve is stretched or shrunk to match. The DropoffFunction parameter // allows you to affect the behavior beyond the peak when this happens: // -1.0 = dropoff occurs faster when peak increases // 0.0 = dropoff curve does NOT change shape when the peak changes // 1.0 = dropoff curve is stretched or shrunk with the rest of the curve, // which means the dropoff may feel more gradual as the peak increases. // This is the default (and was the original behavior for NT03 and F1C). Killarna som håller på och gör den Australienska v8-modden kommer kanske att köra den på NT-2004 plattformen istället. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Har inte sagt det innan...
360C modden är gjord för att köras med abs light. Iaf enligt sbdt när de släppte den. Då överhettar iaf inte jag däcken alls på samma sätt eftersom det blir lite enklare att låta bli att låsa bromsarna. Även om man kör med abs satt på lågt är det relativt enkelt att låsa bromsarna. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
På Suzuka körde jag med full ABS utan att tempen gick ner...
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag tror på jämnare och roligare rejs om vi kör med M3:an, då jag tycker att den är mer lättkörd. Däcken överhettar fort även med uppdateringen och snurrar man en eller två ggr så är de helgula och man får aldrig ned tempen igen, så det blir till att hålla ett lägre tempo än resten av spelarna och komma sist.
Dessutom hade en del av oss problem med att backspeglarna inte fungerade i online rejs, det drabbar inte bara mig utan även er andra som kommer att få en 360 i sidan. Så jag tycker att vi kör M3-modden i serien.
_________________ /Anders Kronberg |
||||||||||||||||||||||||
ok, kollar man på telemetrin kan man ju få data på, "overheating caused by camber" "overheating caused by overpressure" Jag vet bara att båda av dessa höll sig lugna när jag körde med min setup... Surt att det skall vara så svårt att få till däcken. Den största skillnaden mellan däck på gtr2k2 tiden var att 360c var gjord dels för att ha bromsar som liknade verkligheten och även däck. Dvs däcken har betydligt sämre fäste och bromsarna skall användas med abs. Eventuellt kanske överhettningen minskar om man kör med samma fäste som i gtr och m3modden? (de ligger på samma nivå) Mindre hjulspinn och enklare inbromsningar... dock blir bilarna betydligt snabbare så jag har försökt låta bli förändringar på dessa två punkter. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
|
En 3e uppdatering... ligger nu på ragnars ftp.
Nytt är att det är rimliga däckstryck, samt justeringarna som diskuterades ovan har lagts till. De justeringar som numera kan göras är: Rake camber däcktryck omkr (280kpa) bromsbalans bromstryck fjädrar varvstopp kylning diff (vad jag kommer ihåg iaf) Däcken vill ha runt 1 grads camber både fram och bak, funkar fint för mig iaf. Vad jag kände behövdes inte abs längre, iaf inte till samma grad. _________________ Kalle Larsson |
||||||||||||||||||||||||
|
71% för att byta till 360C-modden.
Då tycker jag att vi kör på den!!! Den finns att ladda ner på Ragnars ftp. Ladda ner modden samt uppdatering 3. Jag ändrar lite på Huvudtråden. Vi får byta team... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
OBS!! Ändrade planer för ROCS på söndag
|
2879 besök totalt |