| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Senaste uppdateringen till 360c
|
1040 besök totalt |
|
En 3e uppdatering... ligger nu på ragnars ftp. ftp: 193.11.234.21:212 rejsa/ferrari Nytt är att det är rimliga däckstryck, samt justeringarna som diskuterades ovan har lagts till. De justeringar som numera kan göras är: Rake camber däcktryck omkr (280kpa) bromsbalans bromstryck fjädrar varvstopp kylning diff (vad jag kommer ihåg iaf) Däcken vill ha runt 1 grads camber både fram och bak, funkar fint för mig iaf. Vad jag kände behövdes inte abs längre, iaf inte till samma grad. _________________ Kalle Larsson |
||
Jag hade också masa lustigt strul, testa ett annat ftp program typ cuteFTP eller FlashFTP (det funkade för mig). _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Vi körde lite med 360-bilarna på Mantorp. Jag tycker att det är skitsvårt att få till lite balans i bilen. Den känns så lätt i baken och blir därför mycket orolig. Känner ni också så?? Bilen känns därför betydligt svårare att köra än M3-bilarna, men samtidigt är det mer fart i bilarna så....
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag tycker tvärt om. Ingen hemsk understyrnig, bättre vägkänsla inte lika simmig som M3modden är. Baken släpper rätt lätt om man släpper av gasen i en kurva, när det överstyr och om man bromsar när man svänger. Det är väldigt svårt att ta tillbaks bilen när det väl börjar sladda, man kan inte köra som med M3an, på halvställ genom kurvorna.
På det stora hela tycker jag att 360 Challenge är vida överlägset M3modden. Ljudet, känslan, farten, interiören, bromskänslan. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Blir ju rätt mycket att man får arbeta med att flytta vikten fram och tillbaka mellan fram och bakvagn...
Ta stäckan mellan parisen och chikanen på mantorp som exempel: För att få bilen att svänga in i knixen som är där får jag släppa av bara en tiondel för att få ner tyngd på framaxeln, styra in, ge gas. Efter hand som det blir bättre temp i däcken kan man gå på gasen tidigare. Går kanske att fixa med rake men jag har inte testat så mycket. Då lär ju bakvagnen bli ännu oroligare... _________________ Kalle Larsson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1040 besök totalt |