Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8287 besök totalt |
Vill bara tillägga att Eje Elgh är den mest kompetenta motorsportkommentator vi har att tillgå här i Sverige!
![]() Någon med bredare kunskap och erfarenhet från racing som gör sig bra i TV finns nog inte att tillgå. Han har ju kört allt mellan Volvo 240 Grp A och Formel 3! ![]() |
||||
Schumi festar till i Toyota-skjorta: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Notera att tabellen som skall visa alla VM sen 1950 inte går längre tillbaks än 1963. ![]() ![]() |
||||
När jag lite senare satt och tittade på IRL slogs jag just hur dålig TV F1 är. Från IRL har dom intervjuer med förarna (som är glada) på griden före loppet. Lite inslag om ditt och datt, så kör man igång. Bra filmat, mycket in car camera med tajt åkning. Om nån bryter så blir han intervjuad (fast då är han inte så glad ![]() Eje vet ju i alla fall vad han pratar om och verkar känna hälften av alla gubbar i cirkusen. Att det sen kan ta nån kvart för honom att haspla ur sej det han vet får man väl leva med... och vi vill för h*****e inte ha tillbaka Arthur R! JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
blev grymt imponerad av skribenten av aftonbladets artikel om schumis party
![]() i den påstås det att schumi blev av med sin frontflygel vid sammanstötningen med sato ![]() ![]() undrar om det var robert wells och isåfall borde inte barlasten ligga lite längre bak än hängande i fronten ![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Så var ju även Canal Digital-sändningarna - helt suveränt. Tror att Bernie gjorde ett misstag när han tog bort digitalsändningarna. Lokalt producerade F1-sändningar blir omöjligt lika bra. Då kan det väl vara bättre att håva in några hundra miljoner mindre mot att tittarna kanske blir fler. Men med det tankesättet blir man väl inte bland de allra rikaste i Storbrittanien... Den här säsongen hade ju varit suverän med CD. Fördelen är väl att det inte gör lika mycket om man missar några lopp. F1-studio mellan 13 och 18 med CD-sändningar så hade väl varannan söndag e.m. varit uppbokad... Det vore ju underbart om F1 hamnade hos SVT och Svanlund kom tillbaks - han får Ringart att likna en kunnig stjärnkommentator. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
okej, ibland är inte minnet så långt.
om vi snackar val mellan Ringart och Blomman så är ju blomman given. Får rysningar när jag tänker på ringart och kommer ihåg hur jag brukade ta bort ljudet för att slippa ha något ljud ibland när han kommenterade. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
I säääärklass de bästa och roligaste F1-kommentatorerna jag hört!!! OT: Inom 500/Motogp är killarna som är och har varit på Eurosport sjukt roliga att lyssna på...om man gillar ironi och ultratorr engelsk humor... ![]() ![]() De svenska varianterna är dock inte trista dom heller numera. Bäst är "Binge" då han kommenterar Endurance. ![]() "...sätta XX (tredjepiloten) på cykeln när man ligger tvåa"å ska jaga ikapp å vinna...vad sysslar dom med (märkbart irriterad)...inte så smart...å se, där åker han ut å kastar sig..." "...det måste ha varit ngngång på den svart/vita tiden..." "...cykeln var ett under av titan, urborrade hjulaxlar och italiensk regeltokning..." (Den sista i skriven form.) ![]() |
||||
Det verkar iallafall som att det flesta tycker att det har varit ett lyft denna säsong. Lite kommentarer.
The outcome may have been the same but changes to the qualifying system and points-scoring positions ultimately brought Formula one back to life and added interest and intrigue. Both championship battles went down to the wire -- the exact intent of the changes -- and despite the season ending with familiar winners, it was hailed as a success. Ferrari team boss Jean Todt was opposed to the rule changes and admits they made winning again this year a lot harder. "We probably did not get the best out of them in the beginning but then I think the wish was to make qualifying more unpredictable this year," he said. "This season it was much more competitive, it was much more difficult to achieve what we achieved and we had to wait until the last race before it came. Frank Williams: "It is a disappointing end to what has been a brilliant Formula one season." Hämtat ifrån F1-live.com _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Lite offtopic: Eurosport har ju en kille dom refererar MotOCross, tror han heter tor-Nicklas eller nått udda dubbelnamn. Har har en ultra 08 slang dialekt o sitter jämt o garvar: jaha där halkar han i väg på bakbananen.. (garv) osv. ![]() Artur är bättre en den nuvarande, för han pladdrar inte oavbrutet iaf, även om han har noooooll koll. Eje hade roligt ibland och satte Arthur på pottan tittsomtätt ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Thorleif Hansen, gammal VM-åkare i MX och mer insatt i dethär än vad ngn(?) fattar av hans nååååågoooot slöa stil. Tog honom ett halvt varv att se när bakfjädringen rasade på en cykel...som var i bild hela tiden. Nu jobbar han även som fjädringsexpert på Öhlins... ![]() ![]() |
||||
Det verkar vara mycket anti Schuey och Ferrari här.
Det är ju tråkigt ![]() Viva Ferrari ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Hjälpet upp på banan är väl en sak, den stod ju farligt till. Men man kan ju efter man ha blivit upputtad få svartflagg eller stopp and go eftersom man ändå kört av banan och egentligen skulle brutit loppet. |
||||
Varför skulle han få det när reglerna tillåter hjälp i såna situationer? |
||||
F1 på Suzuka
Det är lustigt att bara MS får hjälp, RB försökte samma grej men fick ingen hjälp. Står man still på banan är det mer eller mindre farligt var det än är. Nu när de andra teamen börjar närma sig så ser man att MS börjar bli desperat. Han kör minst sagt fult i många lägen = desperation. Det finns minst 3-4 förare som skulle bli världmästare i en ferrari. Det är inget förar VM utan fabriks VM. Finns det någon förare som kan förutse en spricka i en ventil? Isåfall är han GUD. _________________ bmw bmwsson |
||||
Jag ber att få rikta ett stort tack till Bridgestone för att de varit sportsliga och hållit tillbaka utvecklingen av sina däck under säsongen ![]() Den största anledningen till att årets säsong blev en sådan höjdare var, IMHo, inte kvalsystemet utan det enkla faktum att bilarna var mycket jämnare i år, d.v.s. de tre, fyra stallen i topp. Hela 8 olika förare som vann någon tävling (om man nu räknar Fissis i Brailien). också anmärkningsvärt att Schumi numer har dåliga dagar (precis som alla andra), det hade han aldrig förr. Lovande för framtiden... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Tycker fortfarande det är fel av FIA att ändra sig hur man tolkar regeln under pågående säsong , det hade jag tycket även om det var tvärtom Det hela blir ju bara lite grisigare när det är Ferrari som tar upp det efter deras katastrof lopp i Ungern .... sportsmanhip .... skulle inte tro det |
||||
Du tror inte Ron Dennis eller Frank Williams skulle ha gnällt om de hittade något de tyckte stämde dåligt överens med reglerna? Problemet med det hela är ju inte att Ferrari gnällde, utan att FIA själva inte insåg problemet på egen hand. Och McLaren var ju inte sena med att skicka in en retur-protest angående däcken (något om olika gummiblandningar i fram- och bakdäck) som rann ut i sanden, så skall du gnälla kan du lika gärna gnälla på dem. Men de har ju en finsk förare så det kanske inte är lika roligt? |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8287 besök totalt |