Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 15208 besök totalt |
Kul att läsa tråden, är rätt het på en 130 själv..
![]() Har du inte möjlighet att byta övre bulten i nedre fjäderbensfästet, alt. göra hålet avlångt? Då kan man justera cambern ganska effektivt. Sitter excenterbultar från H&R där på min Coupe, funkar fint. Antar att det är nån sorts McPherson fram på 1-serien? |
||||
Re:
Jag kan varmt rekommendera 130i - jag trivs ypperligt med min ![]() Låter värt att kolla upp - har du någon länk eller mer bilder på hur detta fungerar? _________________ ![]() |
||||
http://www.bilmodecenter.se/
Där köpte jag satsen, verkar svårt att hitta den på sajten nu dock (det var mer än 3 år sen köpet). Själva bultens center är excentrisk så om man vrider denna justeras cambern steglöst, upp till ca +-2grader. Här är en (lite suddig) bild på hur bulten sitter i övre fästet: ![]() Kom att tänka på en helt annan sak; är världen såpass liten att vi sprungit i samma orienteringsklubb på 80-talet..? (hette Per Petersson där..) |
||||
Re:
Jag skall kolla runt litet på siten och se om jag hittar den. Tyvärr kan jag inte se bilden du lagt upp ![]() Visst sprang vi i samma klubb - antar att du grundade ditt bilintresse på Wixners ![]() _________________ ![]() |
||||
Det var länge sedan det uppdaterades i den här tråden, men litet aktivitet har det i alla fall varit sedan sist
![]() När jag bytte till Intrax-chassit trodde jag att bilen skulle bli för hård att ha som pendlarbil under vintern, men jag är faktiskt förvånad över hur mjukt men ändå tight bilen går med dämparna inställda i "komfortläge" ![]() ![]() Den här säsongen har jag hittills kört 3 banmöten. Först på Mantorp med BMWSC och det var riktigt kul att köra på en bana som man i alla fall hittade runt innan träffen började. Hade med äldsta dottern på träffen, så jag kunde inte köra alla pass, men en hel del köra blev det i alla fall - kul!! Nästa anhalt var första gången på Gelleråsen. Kul bana!! Jag körde där både med 130'n och den BMW Cup bil som brorsan och jag köpt ihop. Tiderna med de bägge bilarna var rätt så lika (1.21 med 130i och 1.22 med Cup bilen), bägge bilarna är kul att köra men upplevelsen är helt olika; kurvhastighet vs acceleration! Efter denna träff bestämde jag mig för att lägga ut min 130i till försäljning för att kunna öka budgeten för att köra med Cup bilen - jag börjar känna mig hemma i 130i men det känns som om jag skulle våga köra mer på gränsen med den andre.... I helgen var det premiär på Anderstorp med BMWSC. En kul bana det också och väldigt mycket köra - runt 75 varv med 130i, några varv med Cup-bilen och medåkning med instruktörer bidrog till en toppendag. Det var en hel del intryck som snurrade i skallen efter det ![]() ![]() Nästa träff som är inplanerad är Superstage med BMWSC, men det blir med Cup-bilen. Om 130'n inte hittar en ny ägare innan Knutstorpsträffen i Augusti så luftas den nog där igen ![]() _________________ ![]() |
||||
Kul å se att det händer nåt i den här tråden
![]() ![]() Har du inte sålt 130:n till nästa år så har du minst en potentiell köpare iaf ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Med de planer du har å antar jag att uppdateringarna jag gjort inte skrämmer bort dig i alla fall ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Fortsätt gärna att uppdatera bilen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Så vad önskar sig herrn mer ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
När nu försäljningen av bilen går litet trögt funderar man förstås på alternativa vägar att gå... En dröm vore naturligtvis något sådant här:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag har ju dämpare som jag vet används framgångsrikt i 130i cup med andra fjädrar, en diffbroms som också borde fungera - frågan är hur mkt det skulle kosta att gå vidare med övriga modifieringar ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Målet är att hinna köra något i år enligt ägaren. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Det låter ju verkligen som du har koll på läget ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Nu var bilen såld - för 30 minuter sedan rullade den iväg med en ny ägare vid ratten. Billös är man nu, men inte utan drömmar och planer på nya projekt. Denna bil blev min väg in i banåkarträsket och nästa bil lär bli något ännu mer anpassad för denna typ av aktiviteter
![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Spendera inte pengarna på en massa ovidkommande nu bara. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Jasså! Hoppas du fick hyfsat betalt. Blir det E46 i cuppen nu då, hörde att osbeck fått lite samtal ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Man tycker väl aldrig att man får tillräckligt bra betalt, men som marknaden ser ut just nu var det OK i alla fall. Då jag är nybörjare både på att bygga och köra kände jag att det var nödvändigt att få litet råd från expertisen för att våga ge mig på ett sådant här projekt.... Nu när bilen är såld är planen att jag skall bli e46 ägare så fort jag hittar ett vettigt objekt ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Jag tror minsann att jag hade ett litet rejs med den nya ägaren förut, direkt efter köpet... ![]() Regnr J*****? _________________ Jacob Tw BMW 130i M-paket -06 |
||||
Re:
Misstänkte att han inte köpte bilen för att glida med ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 15208 besök totalt |