Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 5366 besök totalt |
YES!!!! Jag fick hem spelet idag och har nu installerat det. Har bara hunnit testa lite drifting med AE86a än så länge, men det var skit kul! Tyvärr funkar min Forcefeedback inte nu heller?? Jag har dock inte testat min ratt förut i Windows Vista så därför ska jag nu testa att installera spelet i Windows XP istället, där vet jag att den funkar. Jag har både en Vista och en XP installation på min dator så det är bara att välja operativ att köra.
Jag får luska vidare i det här med ratten i Vista, vore ju skittråkigt om den inte går att köra med i Vistamiljö? Men drivrutiner för ratten finns till Vista så varför vill den inte?? Tummen upp för spelet i alla fall ![]() ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Vet inte jag kör XP det funkar finfint
![]() Jo helt klart kul man får ignorera euro racen med gt bilarna bara mycket tråkbilar där konstigt nog. Har fått en jäkligt dryg stallkamrat dock. Han snor en massa vinster från en och kläcker citat som "I am ahead of you I can see you in my rear view mirror". Samt "I am in the lead" när man harvar på bak i fältet han är en jäkel på gaturace. Har man han bakom en får man höra "watch out for me" innan han rammar bakändan på en så man fattar varför han är så framgångsrik ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Jag har inte börjar köra "carrier" än så jag vet inte riktigt hur det funkar, men jag såg att man får börja med nått Viperrace? Hur fortsätter det? Kan man välja vilka banor och typer av race man vill köra, eller måste man följa en viss väg genom spelet?
När får man fler bilar, för det antar jag att man får? Ska man köpa bättre och bättre bil eller hur funkar det? Kul spel som sagt ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Du kan välja att köra för andra team eller så köra med egna bilar. Måste ha en bil som passar för den typen av race du kan köra. Racen kan du välja och vraka från regionerna. Du låser upp nya race när du kommer upp i tillräckligt mycket vinstpengar och får tillgång till nya. Får också tillgång till sponsorer som du klistrar på som ger bonusar för varje race om du uppfyller kraven. Men det är rätt så fritt. Har 2,5 miljon på banken nu behöver 6 till för att köpa dyraste lmp prototypen men pengarna rullar in rätt snabbt nu med min teamkompis också så det tar nog inte så lång tid.
_________________ Pär Öqvist |
||
Aha ok då vet jag! Ska nog lite lite körning ikväll tror jag
![]() När får man en sån där teamkompis då är han med från början eller kommer det till efter hand? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Nu har jag kört lite karriär i kväll. Det var jättekul det med. Flera grenar som jag inte hade testat förut fick jag nu köra, tex classic muscle cars osv, kul att man kan köra på ställ med dem också hehe!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Dirt och Grid
Hej. jag har problem med grid och dirt, det är om min ratt det handlar om. varje gång jag startar spelet så låser den sej åt vänster as jobbigt. så jag undrar om det är någon som har samma problem? ![]() _________________ Mathias Lifmark |
||
hmm, Det funkar inte att starta på min ju.
"Your graphic card does not support Shader 3.0, wich is needed by the game" säger den... Jag har ett ATI radeon 9700 PRo. Det borde ju funka. Är ju inte jättegammalt direkt... _________________ Niklas Grahn |
||
Haha inte gammalt?... eller sorry
![]() om du ska uppgradera burken med ett annat grafikkort (om du vill kunna spela spelet) så skulle jag rekommendera nya ATi 4850 som precis kommit ut i dagarna, det kostar bara runt 1600kr men springer ikapp med GeForce 9800gtx i många nya spel. Hmm... kom på att det kanske är ett AGP kort du har, då kanske du ska kika på lite begagnade kort istället. Jag tycker X1950pro är ett billigt trevligt kort som finns för AGP-kortplats. Det kan du hitta för 500kr eller så begagnat. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
ok!
Jag har kört några säsonger nu, tror jag är inne på 13e nu ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Japanska förare är bara för jobbiga... I am first I can see you in my rearview mirror... Amerikanska är inte så mycket bättre... "Hey Dude, I am like second"
X1950 är ju inte purfärskt det heller direkt och stödjer det shader model 3? Tror det gör det men kolla upp det bara. Kolla bara upp så att inte gamla datorn är så slö du måste uppgradera det också. ATI HD 4850 är väl 3 ggr snabbare än ett X1950 ungefär och kostar ju inget. Får väl nöta på det du har så länge du kan sen köpa nytt ![]() Mitt team var rankad etta tror jag i alla fall bara kört en 9 säsonger eller något. Nu har man inte kört på länge har nog tagit det gottaste ur GRID... Det är rätt bökigt också när man kör in sig på någon sim och sen ska köra arkad tar ett tag innan man fattar hur bilarna i GRID uppför sig när de inte har någon verklighetsbaserad fysik och så konstig olinjär styrning också. Trevligt dock att patch 2 ska ha TrackIR stöd så då kör man nog lite till så man kört alla cuperna. Europa racen skiter jag i mycket det är skit trist att köra Le Mans, SPA och liknande då banorna är så uselt gjorda. Det är fantasi banorna som är kul att köra i GRID. _________________ Pär Öqvist |
||
Jag tycker det mesta är skitkul i GRID. Först trodde jag nog bara att jag skulle gilla driftingen efter att ha kört demot, men jag måste säga att jag diggar alla typer av race. Kanske är Le Mans mindre kul, men det andra är bara skoj!
Jag kör med ett HD2900pro, det flyter hur bra som helst med max på alla effekter i 1600x1200 så spelet är ju inte så krävande som man kan tro när man ser grafiken! Mitt nästa kort blir nog dock ett HD4870 eller likande ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Har bara kört GRID hemma hos en polare på pc med tangentbort, jag gillar "career mode". Det gör spelet mer spännande.
Dock stör jag mig lite på att banorna känns über breda, Spa tex känns nästan dubbelt så bred som den är på andra spel och filmer, men som sagt är det en arkad och det är meningen att man ska kunna ta 90 gradare i 180 km/h. Osv Grafiken på bilarna ser ut som aluminium folie, men det kan ju bero på min polares buggade dator.. ![]() _________________ //Erik Lindman |
||
Re:
Rätt! när jag spelar grid så stör jag mig bara på att banorna inte alls ser ut som de borde. men lite kul ide är det ändå att köra kraftigt avkortade 24 h Le Mans _________________ //Erik Lindman |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 5366 besök totalt |