Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1179 besök totalt |
TimeAttack - TÄVLING på Rejsa-träffen 24 Augusti
Efter ha varit på Japmeet och sett med egna ögon hur kul det var med TimeAttack formatet så har jag nu bestämt mig att vi kör även det på Rejsa-träffen 22-24 Augusti på Sturup. TimeAttack körs som ca10minuters körningar där målsättningen är att sätta ett så snabbt varv som möjligt. Vi använder Transpondertidtagning. Tävlingen licensieras genom SMA. Vi bjuder in i flera klasser som vi tar ut efter anmälningarna men grundtanken är Gatbilar R-däck mindre än 200Hk Gatbilar R-däck mer än 200 Hk Racebilar slicks mindre än 200hk Racebilar slicks mer än 200hk anmälningsavgift 500:- tävlingformat 2 heat a 8-10 min kval max 25 bilar på banan Semifinal max 20 bilar på banan Final max 10 bilar på banan Anmälan till fredrik@slc.se |
||||||
|
||||||
Lite utdrag ur eftersnackstråden från Japmeet på Mantorp https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
ingen aning....... Och väl inte så viktigt heller.... men roligt var det och dom som körde verkade framförallt tycka om konceptet....... |
||||||
Re:
Volvo var enligt deras utsago först med "sidopositionsljus" på S40... Sen att jänkarna hade det trettio år tidigare men med annat namn var ointressant. ![]() Lite OT, men du fattar säkert vad jag menar. ![]() |
||||||
Vilket tidsschema har ni tänkt er. Jag måste vara hemma på söndag kväll-natt och tyvärr dessutom pigg på måndag 25/8 vid 9-tiden. Säg 8- 9 timmars resa med en paus och hemma före 12, då är frågan om jag hinner vara med??
Kan detta klaffa?? _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
Re:
vi är definitivt klara före 4, snarare 3 siktar jag på söndag..... vilket skulle innebära att det funkar för dig.... men jag kommer presentera en mera färdig tidsplan för hela helgen innan veckans slut..... |
||||||
Är det inte lite konceptskillnad på Time-Attack och tidskval?
I min skalle är Time-Attack nära identiskt med Superpool i STCC, dvs utvarv, mätt varv och invarv men minimal risk för närhet mellan bilar (bara 2-3 st på banan samtidigt). Iaf finalen kunde ju köras på det viset (skoningslöst hårt mot minsta misstag och kräver setup som värmer däcken snabbt)? |
||||||
Re:
heaten är typ vanlig tidskörning.... men final kan köras så..... |
||||||
Re:
Great ![]() Väntar på tidplan. ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1179 besök totalt |