Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TimeAttack - TÄVLING på Rejsa-träffen 24 Augusti
1179 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare

Efter ha varit på Japmeet och sett med egna ögon hur kul det var med TimeAttack formatet så har jag nu bestämt mig att vi kör även det på Rejsa-träffen 22-24 Augusti på Sturup.

TimeAttack körs som ca10minuters körningar där målsättningen är att sätta ett så snabbt varv som möjligt. Vi använder Transpondertidtagning.
Tävlingen licensieras genom SMA.
Vi bjuder in i flera klasser som vi tar ut efter anmälningarna men grundtanken är

Gatbilar R-däck mindre än 200Hk
Gatbilar R-däck mer än 200 Hk

Racebilar slicks mindre än 200hk
Racebilar slicks mer än 200hk

anmälningsavgift 500:-

tävlingformat

2 heat a 8-10 min kval max 25 bilar på banan
Semifinal max 20 bilar på banan
Final max 10 bilar på banan

Anmälan till fredrik@slc.se

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Anmälda på mail.

Gatbilar R-däck mindre än 200Hk

1. Pontus Borg, Lotus Exige

steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lite utdrag ur eftersnackstråden från Japmeet på Mantorp https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47998

lasse wankel skrev:
Körde 3 banpass samt Nordens första Time Attack med ca 30 startande. Tiderna låg strax under 1.30s med R däck för de snabbaste bilarna. Själv körde jag 1.42.18s med min sug motor RX-8. Mer Time Attack på fler banor i framtiden för detta är både spännande för förare samt publik!

/Lasse

C skrev:
Honkster aka Andreas Håkansta vann timeatacken med 1,29,3 (kan ha bommat på någon tiondel)

Det var ej tillåtet med slicks i timeatacken så 1,26 tiden som skylinen körde under dagen kan inte riktigt räknas med där iallafall. Man ska inte gämföra äpplen med päron, föredetta slicksförsädda skylinen vart slagen då den rullade på r-däck i timeatacken. Det är riktigt kul att den EVon verkligen är så snabb, bara drygt 400 kusar, bra setup, bra delar i hela bilen och en mycket bra konsekvent förare. Hur var det nu? Lagom är bäst? (ja den är lite provocerande va?)

Stort grattis iallafall!

Håller med om mer timeatack för folket! Synd bara att det inte var så många bilar som presterade de nära 1,30 tiderna, var det kanske bara 3 bilar?

mvh C

Mäcen skrev:
Time attacken var kul. Synd bara att bilen led av stora värmeproblem i hettan. Fick till ett fritt varv med ok temperaturer, men tyvärr blev tiden bara 1.42.8. Detta med original-upphängning och 8 år gamla P Zero-däck.

Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

Var det nordens första "Timeattack" på Japmeet?

MGCC mfl har ju kört samma upplägg i åratal (fast då på svenska- Tidtagning)?

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Patrik Rydh skrev:

ingen aning....... Och väl inte så viktigt heller.... men roligt var det och dom som körde verkade framförallt tycka om konceptet.......

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

Patrik Rydh skrev:

Volvo var enligt deras utsago först med "sidopositionsljus" på S40...
Sen att jänkarna hade det trettio år tidigare men med annat namn var ointressant.

Lite OT, men du fattar säkert vad jag menar.
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

Vilket tidsschema har ni tänkt er. Jag måste vara hemma på söndag kväll-natt och tyvärr dessutom pigg på måndag 25/8 vid 9-tiden. Säg 8- 9 timmars resa med en paus och hemma före 12, då är frågan om jag hinner vara med??
Kan detta klaffa??

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Lennart skrev:
Vilket tidsschema har ni tänkt er. Jag måste vara hemma på söndag kväll-natt och tyvärr dessutom pigg på måndag 25/8 vid 9-tiden. Säg 8- 9 timmars resa med en paus och hemma före 12, då är frågan om jag hinner vara med??
Kan detta klaffa??

vi är definitivt klara före 4, snarare 3 siktar jag på söndag..... vilket skulle innebära att det funkar för dig....

men jag kommer presentera en mera färdig tidsplan för hela helgen innan veckans slut.....

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Är det inte lite konceptskillnad på Time-Attack och tidskval?

I min skalle är Time-Attack nära identiskt med Superpool i STCC, dvs utvarv, mätt varv och invarv men minimal risk för närhet mellan bilar (bara 2-3 st på banan samtidigt). Iaf finalen kunde ju köras på det viset (skoningslöst hårt mot minsta misstag och kräver setup som värmer däcken snabbt)?

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Är det inte lite konceptskillnad på Time-Attack och tidskval?

I min skalle är Time-Attack nära identiskt med Superpool i STCC, dvs utvarv, mätt varv och invarv men minimal risk för närhet mellan bilar (bara 2-3 st på banan samtidigt). Iaf finalen kunde ju köras på det viset (skoningslöst hårt mot minsta misstag och kräver setup som värmer däcken snabbt)?

heaten är typ vanlig tidskörning.... men final kan köras så.....

Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Lennart skrev:
Kan detta klaffa??

vi är definitivt klara före 4, snarare 3 siktar jag på söndag..... vilket skulle innebära att det funkar för dig....

men jag kommer presentera en mera färdig tidsplan för hela helgen innan veckans slut.....

Great
Väntar på tidplan.

Citera
Elitracing (åskådarracing)
1179 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande