Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 53 besök senaste veckan (8818 totalt) |
2008-08-10 Sviestad, Prova på bankörning
Söndag den 10 augusti är det dags igen för Prova på bankörning på Sviestad. Visst är det ett tag kvar tills dess, men eftersom det är semestertider på gång tänkte jag lägga upp en blänkare om detta redan nu. Besiktning och anmälan öppnar kl 8.00. Vi kör sedan drop-in under hela dagen. Kl 9.15 kommer vi att ha en genomgång inför dagens aktiviteter. Dels går vi igenom lite förhållningsregler för dagen, dels kommer vi att göra en genomgång av banan och även på plats titta på vissa utvalda partier på banan. Till vår hjälp har vi STCC-föraren Mattias Andersson som får dela med sig av sina erfarenheter. Vi hoppas att många tar chansen att vara med på den här genomgången. Dels rekommenderar jag starkt att alla som inte tidigare varit med på Prova på bankörning på Sviestad är med för att få en bra start och kunna komma in i körningen snabbare, dels tror jag att ni som brukar komma och åka hos oss också kan dra nytta av att "gå" banan, speciellt tillsammans med en så rutinerad förare som Mattias. (Mattias kommer även finnas på plats när vi väl börjar köra så att ni kan få lite tips även då - exakt hur vi gör detta är inte bestämt än.) Banan är öppen mellan kl 10.00 och 16.00. Vi kommer att köra 15-minuters pass om det blir mycket bilar, annars är det fritt utsläpp som gäller. Under dagen kommer även Per Stacke från Pean Sweden att finnas på plats och hjälpa till om ni har några frågor och funderingar kring allt som gäller bromsar. Mer info om regler med mera finns här: http://www.lms.se/web/_pages/index_s Mer info kommer när det börjar närma sig 10/8. ![]() Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
|
||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
![]() ![]() ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Perfekt, lite lagom att pröva nya bilen på...Har tyvärr nog inte hunnit få på R-däck
![]() _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
Re:
Attans, då blir det ingen miata för mig den gången heller ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Det här låter kul!
Har ett par frågor bara... Vad kostar det? På bifogad länk står det 350kr eller 500kr för en heldag, dessutom kostar det 100kr att lösa en PR-licens på plats. I startblanketten står det att en PR-licens kostar 75kr - vad gäller? ![]() Jag antar att tiderna här i tråden stämmer, men i länken står det andra tider. Har aldrig kört på något sådant här event innan, blir det fullbokat eller kan man bara komma förbi? Tack! ![]() _________________ Stefan Cupaiuolo 3000GT PitroadM |
||
Banan står redo mellan kl 10 och kl 16, vilket vi räknar som heldag, d v s det kostar 500 kr att komma och köra. (Till skillnad från de "vanliga" kvällarna då vi kör mellan kl 17 och 20, då är priset 350 kr.)
PR-licensen kostar 100 kr att lösa, vilket man måste göra om man inte har annan giltig SBF-licens. Startblanketten på nätet är från 2007, den kommer förhoppningsvis snart att uppdateras med en aktuell för 2008... Edit: Nu ska det vara fixat! ![]() Vi har ingen föranmälan, det är bara att dyka upp. De flesta av er/dem som kommer och kör verkar vilja ha det så. Än så länge har vi aldrig tvingats neka någon att köra p g a att det varit fullt. Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
Härligt! Jag kommer ner om bilen fortfarande är hel efter ringenresan helgen innan
![]() |
||
Re:
I första posten står: Bilen skall vara skattad, besiktigad och försäkrad. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Funderar på att prova på bankörning för första gången den här dagen och har därför lite tankar och funderingar.
Hur många brukar dyka upp och vad är det för bilar som brukar köra? Brukar det dyka upp många dunder amatörer som jag, med i stort sätt standardbilar? Heltäckande klädsel är det någon form av overall eller fungerar det med långärmad tröja och byxor? Hur är tempot på banan på dessa prova på dagar? /Henke _________________ Henrik Borgström |
||
Hur många som kommer går väl inte riktigt att säga. Det är ju lite väderberoende om inte annat...
Matrialmässigt så finns där allt. Ifrån värstingar som körs i rent race-tempo till tjänste-Volvos och halvruggiga småbilar som körs en betydligt lugnare stil. Och alla varianter där emellan. och så länge folk har respekt för varandra och håller koll i speglarna funkar det också. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Det är bara för gatbilar som sagt, men du kan komma och köra på någon av våra träningar. Nästa tillfälle, som även är det sista för säsongen, är 25/8, kl 17:00-20:00. Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
Det går bra med långärmad tröja och byxor. OBS hela kläder utan en massa hål i!
![]() Inga öppna skor som typ tofflor eller likande utan gympaskor eller liknade. Helst nån form av handskar också. _________________ Marcus Lewau LMS Banracingsektionen G3 Racing |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 53 besök senaste veckan (8818 totalt) |