Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5647 besök totalt |
Esa:
hmm brukar inte BMW vara överstyrda(tendens till överstyrda)???? Hur är det med K-fjädrar fram och bak????? Angående kuggstången kan det vara så att std BMW kuggstång inte går att minska mer än till 2,4varv men det säger ju inget om vad som går att stoppa dit istället. Hmm om jag bara kom ihåg vad jag hittade det där med progresiv, har för mig att det hadde med farten att göra. Allså nytt lull-lull. Har svårt att se hur man får en mekanisk kuggstång att ändra utväxling, men jag kan ha fel. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Förstår inte varför man tvunget ska ha så lite rattvarv som möjligt? Jag tycker det funkar bra som det är på min M3E30. Iallafall vid bankörning. Jag behöver aldrig flytta händerna och ta nytt tag när jag kör.
om ni tycker det är jobbigt att ratta men ändå vill rejsa så har jag hört talas om nåt påhitt där man bara kör 402m rakt fram. ![]() |
||||
LotusSamuel:
Lösenordet heter konbana. Kör man konbana med en E30 så får man träningsverk efter ett varv. ![]() ![]() Var får man tag på kortare styrväxel till E30? (Jo, jag har faktiskt fått träningsverk en gång p.g.a. detta.) ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Direktare styrning som ger mer kännsla. Och OM man nu ska ha det ngnstans så är det ju på bana, i stan så spelar det ingen större roll. Blir bara tungt att parkera med egentligen. M3:an har kortare vxl än övriga E30 så där är det ju lite bättre. Anledningen till att du inte upplevt problemet är kanske det att du kör för städat och inte har fått nga elaka bakvagnssläpp...tex under bron på Kullen...då vill man ha kooort styrvxl... ![]() ![]() ![]() ![]() En MINI-styrväxel hade suttit mumma på E30...måste få tummen ur så jag kan mäta lite. |
||||
Klart att det kanske funkar lite bättre med känsligare styrning men det är ju bra tränining att ratta mycket.
![]() Under bron, jo där har jag fått ratta lite extra nångång ![]() |
||||
För dom som inte har nån från början då eller? ![]() ![]() |
||||
Japp! Jag tycker inte jag har tillräkligt direkt styrning...för det var så du menade eller... ![]() ![]() *smider planer för att stressa dendär bigblockbilen nästa år* ![]() |
||||
Söker lite mer.. ![]() Här tex https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Det finns lite mer atthitta om man orkar söka. Lycka till! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Tackar för det! Sökte väl fel. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5647 besök totalt |