Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 12413 besök totalt |
Re:
Eftersom du postar videos så måste du stå ut med kommentarer på din körning ![]() Du hållet generellt ett bra spår på de flesta ställena runt banan. Ett par små justeringar: Gå lite djupare in i Ronny Petterson (kurva 1). Bromsa hela vägen ut till vänsterkanten i banan, på så vis kan du gå på gas tidigare, tom före apex, och få bättre fart ut hela vägen upp till krönet. Ligg lite mer till vänster vid inbormsningen inför krönet. Samma sak här, det gör att du kan komma på rätt spår tidigare och ligga fullt hela vägen ner och genom vänstern efter krönet. Det verkar lite plågsamt med den låga 2an du har i din bil, massa växlande hela tiden. I min exige går 2an till 125 ungefär, räcker tom ner i lito. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||
Re:
Kanon! Är precis det jag vill höra ![]() Jag kan säkert kapa några sekunder bara genom att få ut mer fart ur kurvorna känns att jag ligger fel på en del ställen. Ska kolla hur snabbt det går på 2:an. |
||||||
Jag och min bror tackar för en jättetrevlig dag som verkligen gav mersmak
![]() Detta var min banpremiär och även att mina bromsar tog slut(metall mot metall) efter två pass så lärde jag mig enhel del. Pressade mig förbi nån Elise i slutet av rakan så han fick släppa av lite, nästa gång det är så jämnt kommer jag släppa på rakan istället och försöka jaga ikapp igen. Dumt att riskera något. Kolla så beläggen är okej ![]() Kom med lite på en av Pelles filmer som bromskloss, skulle nån ha ett kort på min röda Opel i action så vore jag jätteglad om ni mailade det till mig. Lägger upp lite kort jag tog så fort jag fått bukt på min egna dator. Kul att träffa alla människor och "Habbe" i Alfan som jag fick låna lite verktyg av ![]() _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||||
Re:
Tack för fina bilder pa den gula jäveln TGGT _________________ Ted Gilhorn |
||||||
Stort tack!
Hej, Tack för en kanondag! Tack till alla fotografer för att ni delar med er av videos och bilder i allmänhet och i synnerhet för bilderna på min Elise. (Den svarta utan top, ljusare OZ fälgar, ingen skylt fram, röd dragögla. Vi var ju tre svarta Eliser.) //Max _________________ Max Cahné |
||||||
Re: Stort tack!
Hej Max! Kör du Lasse H:s gamla Elise? Lät gott från avgasystemet när man låg bakom ![]() |
||||||
Lite bilder jag tog med min lilla kamera. Inga bra men man ser vad det föreställer i vart fall.
![]() Uppställning för debuten. ![]() ![]() ![]() En slang sen var det lagat. ![]() Längtar tillbaka. _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 12413 besök totalt |