Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3-87 s14 2,7
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
1 besök senaste veckan (39512 totalt)
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

24-Seven skrev:
Putrix skrev:
Hade Köhler installerat sin nya bromsbänk eller det var fortfarande den gamla?

Är det den bänken som räknar fram 25% drivlineförlust?

Ingen aning, han bara nämnde att han beställt en helt ny bänk med "extra allt" när jag mappande min lilla motor i Juni, ville bara veta om han fått den på plats....

Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Putrix skrev:

tror han hade en ny bromsbänk...det var iaf en del nya datorer såg jag...

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Re:

Fredric S skrev:
Putrix skrev:

Men då måste väl den nya bänken visa lite mer än den gamla? För inte kan ni väl mappat fram 34hk bara sådär. Den va ju ändå mappad innan. Å andra sidan verkade den gamla bänken visa för lite. Iallafall när man hade bmw-s M-bilar som referens. Har för mig janne sa att en orignal 321hk visade 300hk där.

Grattis förresten. Inte illa. Trodde inte den skulle ge så mycket. Nu vet man ju vad man har att vänta.
334/2666cc=0.125
2720cc*0.125=340.7hk

Hedekas
Här sen Mar 2005

Grattis!! Den lär gå helt sjukt den här bilen

www.albertssonracing.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Rsjerry skrev:

Den gick ju inte helt sakta på anderstorp

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Fredric S skrev:
Putrix skrev:

Men då måste väl den nya bänken visa lite mer än den gamla? För inte kan ni väl mappat fram 34hk bara sådär. Den va ju ändå mappad innan. Å andra sidan verkade den gamla bänken visa för lite. Iallafall när man hade bmw-s M-bilar som referens. Har för mig janne sa att en orignal 321hk visade 300hk där.

Grattis förresten. Inte illa. Trodde inte den skulle ge så mycket. Nu vet man ju vad man har att vänta.
334/2666cc=0.125
2720cc*0.125=340.7hk

ja ---du ska då alltid vara värst ...jag har en 2,7+ till hemma...vill du ha den??
ja inte visade den för mycket iaf...vet att ena min andra M3:a visade hos Köhler 223 hk men på BMWSC på knutan hade dom ju en rullande landsväg å där visade den 240 hk

Nu drog han den till ca 8000 innan drog vi den till 7200...bilen känns helt annorlunda nu iaf.. thumbs up så mycket bättre även på låga varv...tog 6 timmar på rullarna...fick ju tanka den t.o.m å jag kan lova att jag var döv igår efter mappningen

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Re:

Fredric S skrev:

ja ---du ska då alltid vara värst ...jag har en 2,7+ till hemma...vill du ha den??
ja inte visade den för mycket iaf...vet att ena min andra M3:a visade hos Köhler 223 hk men på BMWSC på knutan hade dom ju en rullande landsväg å där visade den 240 hk

Nu drog han den till ca 8000 innan drog vi den till 7200...bilen känns helt annorlunda nu iaf.. thumbs up så mycket bättre även på låga varv...tog 6 timmar på rullarna...fick ju tanka den t.o.m å jag kan lova att jag var döv igår efter mappningen

Aha... 7200-8000. Där har vi svaret. Då är det inte så konstigt. Dom ger mer effekt ju mer man varvar. Verkar aldrig tappa av. Men 8000 är ju rätt mycket på en så långslagig motor. Fast jämför man med jonas motor på 9200rpm så motsvarar det ju cirka 8000 på eran slaglängd.
Själv bör jag bara varva 7700 för att motsvara slitaget på eran. Men ska jag ha mer effekt så måste jag ju upp på 8000 ändå. Sen börjar man F1 hastigheter på kolvarna.

Horda
Här sen Nov 2002

Re:

Fredric S skrev:

Va? har du en till utöver min? Vem ska ha den? Kan jag aldrig få ha mina recept ifred. >

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Michael Bäck skrev:
Rsjerry skrev:

Den gick ju inte helt sakta på anderstorp

Inte konstigt att man blev omkörd!

Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

[quote="Samuel Lindkvist"]
Fredric S skrev:

Va? har du en till utöver min? Vem ska ha den? Kan jag aldrig få ha mina recept ifred. > [/quote

du har många recept... vi bytte med dig...Köhler sa att det har ju ingen betydelse

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

motoreffekten på rullarna är väldigt olika från bänk till bänk. Bakhjulseffekten är mest intressant om man vill göra en korsreferens mellan olika bromsningar.

robertk
umeå
Här sen Jan 2006

Vad är det för slag på denna vev 95mm vad kostar den? orginal eller eftermarknadspryl?

http://www.dynotech.se
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

robertk skrev:
Vad är det för slag på denna vev 95mm vad kostar den? orginal eller eftermarknadspryl?

Kommer ej ihåg men ring Köhler Racing 0346-31049

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Nu har jag varit hos Millway-Samuel ikväll å bytt ut det trasiga däcket och fått bilen vägd: 1180 kg med 65% tank....vill ha samma vikt som Samuel men är långt därifrån....

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Re:

Fredric S skrev:
Nu har jag varit hos Millway-Samuel ikväll å bytt ut det trasiga däcket och fått bilen vägd: 1180 kg med 65% tank....vill ha samma vikt som Samuel men är långt därifrån....

Å jag vill ju ha samma effekt som du.

Räknade på det lite. Jag behöver ha 303hk om jag ska få samma vikt/effekt som du. Jag har 3,72 och du 3,52. Men så har jag ju fördel i kurvorna då. Så helt olika lär dom inte gå ändå. Men vi får väl gå en bantingskur till vintern både du och jag.

Horda
Här sen Nov 2002

Re:

robertk skrev:

Fredrik. Är denna bilden tagen på din vev? För isåfall så va det som jag tyckte. Att jag inte hade dubbla balansvikter på min.

Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Fredric S skrev:

Räknade på det lite. Jag behöver ha 303hk om jag ska få samma vikt/effekt som du. Jag har 3,72 och du 3,52. Men så har jag ju fördel i kurvorna då. Så helt olika lär dom inte gå ändå. Men vi får väl gå en bantingskur till vintern både du och jag.

ja..för jag e ju 15 kg tyngre än du å din bil e 120 kg lättare ...ska bli kul å se vad som funkar bäst på SS

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Samuel Lindkvist skrev:
robertk skrev:

Fredrik. Är denna bilden tagen på din vev? För isåfall så va det som jag tyckte. Att jag inte hade dubbla balansvikter på min.

det e vår vev ja.

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

[quote="Fredric S"]
Samuel Lindkvist skrev:
Fredric S skrev:

ja..för jag e ju 15 kg tyngre än du å din bil e 120 kg lättare ...ska bli kul å se vad som funkar bäst på SS

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Trådstartare
dubbelpost....INTERNET!!!

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Fredric S skrev:
Putrix skrev:

Vad intressant Då kanske man skulle göra ett nytt besök i Ullared så kanske det går att trolla fram 34 hk till i min motor också

BMW 3.0 CSI -72
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 -08
Shelby gt350 -17
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3-87 s14 2,7
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
1 besök senaste veckan (39512 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande