Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4108 besök totalt |
Köpa färdig racingbil?
Drygt en vecka kvar till semestern och jag har långtråkigt... Låt oss fantisera lite ![]() Drömvinsten på 100 mille har just ramlat in och Petersson skall starta racingteam. Vad finns det då för "turn key" nya racingbilar? GT och Touringbilar gäller. Några alternativ till Porsche Cup och Ferrari Challenge borde det ju finnas. (Dessutom skulle jag ju låta bygga rekreationer på Cobra Daytona, Bizzarrini, Aston Zagato, Porsche 904/6 och lite annat för att kunna köra historic med lite klass ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
SLR entypsklassen kanske passar (eller räcker inte budgeten då)?
Aston Martin DB9R (Corvette C6R etc) och anse att LeMansserien är din grej? Eller hade du tänkt dig att harva i Sverige? Köp nåt Lemansigt och kör NSC? |
||
Aston och Vette har slagit mig. Fördelen med de klasser jag specifiserat är att det finns en MASSA serier på såväl nationell som internationell nivå man kan köra i.
SLR känns som lite mycket inbördes beundran, även om det är en ball bil. Finns det några bra hemsidor att läsa om fabriksbilar på? Jag har som sagt långtråkigt... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Inlägg utan bilder i den här tråden borde raderas av moderatorerna... Ska man föreslå racebilar i den här kostnadsklassen, borde det vara obligatoriskt med fräsiga actionbilder!!!
![]() |
||
Re:
![]() ![]() |
||
Jeppsson: Du som rör dig "i de kretsarna", har inte du nån bra länk till GM:s motorsportavdelning? Ford säljer ju Mussen nyckelklar för GT4 har jag förstått, gm kan ju omöjligen vara sämre. Eller
![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jag hade nog köpt en Aston Martin Vantage N24
![]() ![]() Sen åkt lite VLN på ringen, att det är en av världens vackraste bilar gör ju inte saken sämre.. _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||
Clive Chapman (Colin:s son) håller liv i gamla F1-Lotus:ar.
Det är bara att köpa en stol. ![]() http://www.classicteamlotus.co.uk/ Bild från LCCS-besök: ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Varken förnuft eller argument håller riktigt för mitt förslag tror jag..
Men hade jag pengarna idag och skulle göra en bara-för-att-det-är-kul-satsning så hade jag köpt en sån här med full support och sen kört överallt där jag fick vara med ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ja, jag läser och drömmer förmodligen för mycket i RCE på mina raster... ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Hmmm...
Jag hade nog behållit den bilen jag har..möjligen gjort nån mindre modifiering..och istället köpt hela Michelin för att säkra däcktillgången.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Njaaa, jag tjusas inte så mycket av prototyper och single seaters. Jag vill nog, om inte annat, lära mig krypa innan jag skall ge mig på att gå.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Men RS Spyder är väl ändå en så kallad two seater? (förklara gärna, min kunskap sträcker sig till en kort förklarad version i all uppståndelse i brimingham när vi fick kladda bäst vi ville på audis vinnare i deras monter. Om jag gillade det?
![]() ![]() Hur du kan säga nej till den är för mig en gåta.. Bara specen får mig att dräggla.. Kollar man sen på specifika lösningar, som tex rockerarmen i framvagnen så bara dör man ju av teknikporr ![]() Mmm, tänk att vakna på morgonen och veta att den bara står där och väntar ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
F1 Historiskt och en Ferrari 330 P4! Tyvärr räcker nog inte 100mkr om man vill ha en P4....
|
||
Teknikbögeri har aldrig varit min grej. Jag tycker det verkar roligare när det SER UT att gå fort än när det nödvändigtvis gör det. Att det sen faktiskt är som Robert Duvall säger i "Days of thunder": There`s nothing stock about a stock-car! får jag väl leva med
![]() Det är nåt sånt här jag vill ha: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Coolare än så här blir det inte. Mitt drömval med. Kolla på youtube efter klipp, det är värt varenda sekund. / Fredrik
_________________ Fredrik Kullgren |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4108 besök totalt |