Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ringen-kurs 2009
2088 besök totalt
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Ringen-kurs 2009

Har i några år funderat och planerat att starta mina Ringen-erfarenheter med en Scuderia Hanseat-kurs http://www.scuderia-hanseat.de/de/fahrsicherheitstraining-progamm.html . . . . ..... Har dessutom blivit ännu mer inspirerad efter att ha tagit del av gänget som var nere nu helt nyligen.
OK, det kostar några kronor, men vad är det som är gratis här i världen!? Tror att detta är ett bra tillfälle till förarutveckling samtidigt som man får lära sig en hel del om Ringens hemligheter!?!! Kanske är jag ute i väl god tid, men för att få till all planering mm mm vore det intressant att veta om någon/några fler vore intresserade!??
Det vore också kul att få höra från någon som ev. gått kursen eller hört något om den......

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Legendarisk utbildning! Skall vara bra och dyr, hamna i winnersgroup så har du verklgen något att skryta om!
Lasse Jern har gått den och Jirhall även så. Så hör med dem de har säker mkt gott att berätta. Säger bara "Sportfahrerlehrgang" klingar ju kung!
Själv är jag ett par år ifrån innan det ens blir att tänka på, inte minst ekonomiskt.

Här sen Apr 2006

Kursen

Har också gått i dom tankarna, men självklart blir det en Audi kurs vi ska gå Fick nys om den när jag var och sladdade i Arjeplog i vintras, pratade med Susanne kotylinsy om man kunde vara ett gäng från Sverige och med svensk instruktör(man vill ju fatta lite), och hennes bror Ted och någon mer har haft kurs där innan berättade hon, skulle återkomma med info. Priset brukar ligga på 2000euro men då ingår bil(TTS R8 i år) om jag inte fattat fel, ni får läsa mer själva, många olika kurser där nere.

http://www.audi.de/audi/de/de2/erlebniswelt/fahrerlebnis/audi_driving_ . . . .

Grejen är den att man måste gått någons av Audis kurser innan.
Där kan jag lätt rekomendera Audi driving experience i Arjeplog, ett av det roligaste man kan köra och enormt lärorikt, och så ligger det ju i Sverige thumbs up men låååångt upp

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007

Hade jag haft pengar så hade jag redan gjort kursen. Jag säger, som Herr Kampfdackel 1, att det ligger ngr år framåt men absolut ngt som finns på min to do list.

Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004

Re: Ringen-kurs 2009

TTBörje skrev:
Har i några år funderat och planerat att starta mina Ringen-erfarenheter med en Scuderia Hanseat-kurs http://www.scuderia-hanseat.de/de/fahrsicherheitstraining-progamm.html . . . . ..... Har dessutom blivit ännu mer inspirerad efter att ha tagit del av gänget som var nere nu helt nyligen.
OK, det kostar några kronor, men vad är det som är gratis här i världen!? Tror att detta är ett bra tillfälle till förarutveckling samtidigt som man får lära sig en hel del om Ringens hemligheter!?!! Kanske är jag ute i väl god tid, men för att få till all planering mm mm vore det intressant att veta om någon/några fler vore intresserade!??
Det vore också kul att få höra från någon som ev. gått kursen eller hört något om den......

Ja va fan jag har ju sålt sommarstugan! Jag hänger på!

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re: Ringen-kurs 2009

RATTRacing skrev:
TTBörje skrev:

Ja va fan jag har ju sålt sommarstugan! Jag hänger på!

Så skall det låta! Vad är fasta tillgångar mot säkra spårval!?!!

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Allmänt banåkaforum
Ringen-kurs 2009
2088 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande