Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1479 besök totalt |
Dekal för racing - måste de vara permanenta?
Har planer på att köra MX-5 Cup nästa år (Roadsport C) och på tävlingarna behöver bilen följande dekaler: 1) Pil fram för att visa var bogseröglan sitter 2) Pil bak för att visa var bogseröglan sitter 3) Dekal som visar vart handtaget som bryter spänning sitter 4) Tävlingsnummer på båda sidorna av bilen Finns det lösningar med dekaler som kan sättas dit och tas bort? Eller kör ni alla med rena racebilar med dekalerna permanent på bilen? Planen för min bil är att fortsätta ha den som glassätarbil / vardagstransport mellan rejsen. Skulle därför vilja kunna plocka bort alla dekaler då jag inte rejsar (minst ta bort "måltavlorna" på sidorna). _________________ Andreas Eckemark |
||||||||||||
Re: Dekal för racing - måste de vara permanenta?
Det är det som är det fina. Magnetfältet håller armcoräckena borta. ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Gäller att hitta nåt som funkar på Grus och Leca med då... ![]() Blir det inte ett problem om man kommer för nära andra bilar? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||||
Man sätter ett därbak så vinner man - men man måste förstås se till att starta i pole... ![]() |
||||||||||||
EDIT: Förutsatt att du inte satt skylten bakochfram - då fastnar bilarna på din egen... |
||||||||||||
Fast jag tycker ni resonerar bakvänt, om man har TVÅ magneter så kan man orientera dom så det blir repellering men i fallet med stål i ena och magnet i andra delen så blir det alltid attraktion, dvs man kommer köra in i räcket direkt och om man kör fort så kommer alla ikapp. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||||
Se där en sån trångsynt ingenjör. Bilen rör ju på sig. Armcoräcket kommer att vara en ledare i ett rörligtmagnetfält och kommer då att fungera som en elektromagnet i och med att det är kortslutet (anslutet till jord i bägge ändar). Ju fortare du kör, desto starkare blir effekten. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1479 besök totalt |