Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1172 besök totalt |
1-2-3 Banåka - Hjälp med att komma igång?
Hej! Har nyligen flyttat söderut (Skåne) p.g.a. framförallt examensarbete (Civ.Ing). Med de skrala banmöjligheterna i norr, har jag hittils fått hålla mig till konbana. Planen, om man blir kvar här nere, är att börja köra Roadsport eller nått liknande men väljer att vänta med det samt ny projektbil tills jag vet var i Sverige man "landar". Kör för tillfället en ytterst, som vi säger i norrland, "o-optimerad" Audi A3:a så det handlar mer om att få lite bantid och titta på banorna än att jaga varvtider. Har kikat runt i bankalendern och på banornas hemsidor men det verkar vara svårt att ta sig ut om man inte kör i någon serie? Tar därför tacksamt emot tips på hur man lättast kommer igång? MVH Gustaf _________________ Gustaf L |
||
Borde inte rejsa.nu:s banträff 22-24 aug vara en perfekt intro?
"Det perfekta tillfället att både träffa alla Rejsa.nu-kompisar och få testa sin egen banåkarbil (original Saab -97 eller hembyggd F1, allt platsar !). För att du verkligen ska känna dig välkommen så kommer vi ha körpass både för nybörjare, med instruktörer på plats, körpass för normal-mittemellan-vana banåkare och körpass för de som tar sig runt banan riktigt fort. Det blir dessutom medåkning i räserbilar och några vassa gatbilar för de som vill. Ett antal väldigt häftiga byggprojekt som finns här i forumet "Våra race- och banåkabilar" dyker dessutom garanterat upp! Räkna med att träffa alla nyfikna, kunniga, entusiastiska och vetgiriga kompisar härifrån Rejsa! Så boka fredag, lördag och söndag (eller valda delar av dessa) den 22 till 24 Augusti - världspremiär på Sturup Raceway för den första officiella Rejsa.nu träffen" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
||
Kikade självklart på den men verkar tyvärr vara för sent ute, var enbart de 100 första som var garanterade att köra och det är 140 bokade....
Kan iofs slänga iväg en anmälan men det kändes osäkert att förskottsbetala om det innebär 41:a reservplats.. Men tack för tipset, gärna fler =) MVH Gustaf _________________ Gustaf L |
||
Re:
Första 100 betalande som får plats , dvs släng in degen på en gång så har du nog en plats. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Stämmer mycket bra det ! Läste "när betalning inkommit så skickar jag PM som bekräftelse + noterar det sen i tråden" lite för fort verkar det som. Missade att texten skulle vara blå också =)
Slänger iväg en anmälan på studs! MVH Gustaf _________________ Gustaf L |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1172 besök totalt |