Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Om vad som verkligen är viktigt till bilen...
<<   1, 2
3417 besök totalt
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

AK skrev:
Nä, nu är ni lite elaka
Glad (men rubbad) kamrat har faktiskt krängt kompletteringsdubbade vinterdäck till bla Bahrein, blev en riktig hit då det gnistrade ordentligt vid entusiastiska starter.

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Vart är världen påväg?
Zatzy ska till månen med helium och vätgasfylda däck...
Iofs så kanske vi slipper dom på planeten om dom lyckas
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

LuddeR skrev:
undra vad inteligenskvoten är på zatzy??

Tillräckligt hög för att slå på datorn i alla fall...
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Det var nåt CART-team som körde med lysdioder i sina fälgar för nåt år sedan. Rätt programmerade skrev de en liten reklamlogga. Jag fattade det som att det endast var en rad lysdioder i radiell led men att de tändes synkroniserat med hjulsnurrandet så att det blev text som stod still. Borde ju vara en jättehit. Tänk att stå och burna med ena bakhjulen på räsern också står det Fast & Furious med röd text i den snurrande fälgen. thumbs up

#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

AndersY skrev:
Det var nåt CART-team som körde med lysdioder i sina fälgar för nåt år sedan. Rätt programmerade skrev de en liten reklamlogga. Jag fattade det som att det endast var en rad lysdioder i radiell led men att de tändes synkroniserat med hjulsnurrandet så att det blev text som stod still. Borde ju vara en jättehit. Tänk att stå och burna med ena bakhjulen på räsern också står det Fast & Furious med röd text i den snurrande fälgen. thumbs up

Det där finns till allt från skor till bildäck.
Det står egentligen inte någon text, men våra hjärnor är så dumma och våra ögon så slöa att vi uppfattar det som stående text i luften.
För att skriva ut texten The Slow and The Stupid måste man dock röra sig, men det torde väll inte vara något problem för målgruppen, då dom mer än gärna kör rakt frammåt...
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

AndersY skrev:

om jag inte minns helt fel körde något av de Toyotamotoriserde CART teamen med en platta mellan fälg och bromsskiva som höll sig horisontell med texten TOYOTA som lystes upp av glödande bromsskivor...men som sagt var, jag kan minnas fel.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det är mycket snack om att folk på Zatzy är mindre intelligenta. Det finns många där som har stort kunnande om mycket och jag har haft stor hjälp av folk där genom åren. Tyvärr är det väldigt många som siktar på att få så många inlägg registrerade som möjligt och det ger sina spår. Tar man bort alla inlägg där folk bara håller med och inte tillför något så blir det betydligt mer substans i det forumet.

Jag har för övrigt försökt hitta en växelspaksknopp utan metall idag utan att lyckas. Apropå onödiga prylar, menar jag...

Slåtte
Här sen Nov 2002

söderblom skrev:
AndersY skrev:

om jag inte minns helt fel körde något av de Toyotamotoriserde CART teamen med en platta mellan fälg och bromsskiva som höll sig horisontell med texten TOYOTA som lystes upp av glödande bromsskivor...men som sagt var, jag kan minnas fel.

Du mindes rätt!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003

Det största misstaget man kan göra om man vill verka "mera mogen" än någon annnan är att klanka ner på den eller dom personerna man vill vara bättre än.

Det har redan gjorts i denna tråd.

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Det är mycket snack om att folk på Zatzy är mindre intelligenta. Det finns många där som har stort kunnande om mycket och jag har haft stor hjälp av folk där genom åren. Tyvärr är det väldigt många som siktar på att få så många inlägg registrerade som möjligt och det ger sina spår. Tar man bort alla inlägg där folk bara håller med och inte tillför något så blir det betydligt mer substans i det forumet.

Jag har för övrigt försökt hitta en växelspaksknopp utan metall idag utan att lyckas. Apropå onödiga prylar, menar jag...

Den smarta delen av zatzy lär knappast gå och fylla sina däck med vätgas, dom lär heller inte flyga till månen och experimentera med dragracing. Så dom blir nog kvar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Turbo² skrev:
Det största misstaget man kan göra om man vill verka "mera mogen" än någon annnan är att klanka ner på den eller dom personerna man vill vara bättre än.

Det har redan gjorts i denna tråd.

Rätt tänkt. Men det är ju inte alltid så lätt att hålla sig för skratt

Alla har rätt att inrikta sin hobby åt det håll de vill. Och det ska man verkligen inte klanka på någon för. Även om det är att sätta lampor på alla möjliga och omöjliga ställen på bilen, montera megabrontosaurusvingar på en Golf 1,6 eller 400kg stereo i en Lotus Seven.

MEN, samtidigt så är det lätt att tycka vissa saker är väldigt komiska eller vansinniga, sett från den plats man själv står på. Så jag bibehåller mig rätten att åtminstone himla med ögonen. Men jag försöker ändå hålla kvar tanken i huvudet: Alla blir lyckliga på sitt sätt.

Det är inte alltid lätt när andra tycker annorlunda än en själv

/Magnus

PS: Sen när vissa visar grov inkompetens men talar som om de vet exakt hur det är... ja då får man väl göra mer än bara himla väldigt mycket med ögonen tycker jag

Här sen Jan 2003

Magnus Thomé skrev:
Det är inte alltid lätt när andra tycker annorlunda än en själv

Men det bör inte vara så.
*flyter iväg* Det är fördomar och trångsynhet som orsakar att grupper i samhället är förtryckta och om man inte kan acceptera att alla inte kan vara som en själv så är det bara tragiskt.
För vad är det som säger att du själv lever rätt och dina värderingar är de korrekta? samhället?, thomas di leva?, föräldrarna?, gud?

ps. Nu pratar jag generellt om alla.

Umeå
Här sen Nov 2002

Nilz
Växjö
Här sen Jun 2003

super7 skrev:
Hittade en kul fråga på Zandlåndan.nu...
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=aebe60144bb3f120df71572f6478ea . . . .

öööööhhhh...............
okej!!
det värsta är att man kan handla "dumpventiler" till sugmotorer.
och dom sålde som smör på spåjlermässan i jkpg för nått eller 2 år sen

Stuttgart
Här sen Mar 2003

super7 skrev:
Hittade en kul fråga på Zandlåndan.nu...
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=aebe60144bb3f120df71572f6478ea . . . .

Lätt att han driver med dem.

Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Nu blir jag faktiskt riktigt besviken på vissa människor här.
Att sitta och klanka ner på folk för att dom inte besitter kunskap som vissa andra tycker jag faktiskt Suger stenhårt. >

Jag kan ju kanske upplysa om att vi har haft diskutioner ven här på rejsa om att fylla däcken med annat än luft för att göra det hela lite lättare.
Det känns som att ni sitter o trackar ner på Zatzy forumet bara för att det är zatzy. Jag kan hålla med om att det sägs mycket konstiga grejer där men att sitta och kalla folk för mer eller mindre idioter när man har suttit och diskuterat exakt samma ämne själv för några månader sen är bara lågt.

Riktigt dåligt. Måste vara en av dom sämsta trådar som jag har sett här.

//Mvh

en kille som trodde att det var bättre på rejsa.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Gustav Uhlander skrev:
Nu blir jag faktiskt riktigt besviken på vissa människor här.
Att sitta och klanka ner på folk för att dom inte besitter kunskap som vissa andra tycker jag faktiskt Suger stenhårt. >

Jag kan ju kanske upplysa om att vi har haft diskutioner ven här på rejsa om att fylla däcken med annat än luft för att göra det hela lite lättare.
Det känns som att ni sitter o trackar ner på Zatzy forumet bara för att det är zatzy. Jag kan hålla med om att det sägs mycket konstiga grejer där men att sitta och kalla folk för mer eller mindre idioter när man har suttit och diskuterat exakt samma ämne själv för några månader sen är bara lågt.

Riktigt dåligt. Måste vara en av dom sämsta trådar som jag har sett här.

//Mvh

en kille som trodde att det var bättre på rejsa.

Lätta upp lite
Det är ju kul jmf snubbla på bananskal...

Rejsa tråden handlade om att få konsekventa däckstryck. inte om att lätta bilen och dess negativa inverkan på väghållningen vilket är rätt men blev fel (bananskalet) Tycker fortfarande att det är roligt...
och de får gärna fortsätta!!!! var och en lycklig på sitt eget vis. Finns nog trådar där jag skulle fullständigt göra bort mig på zatzy (när jag tänker efter förmodligen de flesta) Då får de gärna SKRATTA ÅT MIG

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

måste faktiskt hålla med att det är dumt att klanka ner på personer som mot bättre vetande avlossar sanning efter sanning.
vi är alla mer eller mindre "korkade/obildade" tills vi vet bättre och blivit upplysta av sanningen och det korrekta.
däremot måste man få glädjas och bli road av de direkt okunniga som berättar "sanningen" för den stora skara oupplysta som befinner sig på zatzy.
detta ger inte var man rätt att kalla nån för idiot eller dum i huvudet även om man känner för det.
kan vi inte bara ha lite roligt åt udda lösningar och tokroliga diskussioner utan att hänge oss åt direkta person och grupp-påhopp.

dessutom känner jag ett antal "ingenjörer" som också tänker och säger tokiga saker utan att använda sina 2 grå emellanåt.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Sörpan skrev:
söderblom skrev:
AndersY skrev:

Du mindes rätt!

Det var den jag menade. När det diskuterades på Atlas BB så var det nån som sa sig veta att det var just lysdioder, men det var alltså en stillastående skiva? Den lös dock inte bara vid inbromsning, så jag undrar om det verkligen hade med bromstemperaturen att göra. Hur får de skivan att sitta still mellan fälgen och bromskivan? Sitter den fästad bakom bromsskivan, i spindeln, eller?

Sorry för lite OT.

Tyvärr orkade jag inte titta igenom zatzy-tråden, men jag tycker generellt att det kan vara lite kul med folk som säger sig vara tvärsäkra experter på nåt och sedan säger nåt som är tokfel, men även när nån verkligen har helfel angående nåt som varje normalintresserad direkt borde förstå att det inte går. Om man dremot ödmjukt frågar om nåt man inte fattar och andra skrattar åt en och kallar en idiot så är det lite styggt.
Att man inte kan fatta komplicerade saker som väghållning, etc., fullt ut är ju inget man kan kräva. Kan väl säga att om jag skulle skratta för varje gång nån sa nåt fel om aerodynamik så skulle jag nog vara harmynt vid det här laget...

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
Om vad som verkligen är viktigt till bilen...
<<   1, 2
3417 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande