Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1646 besök totalt |
Få bilen ren - SPA Francorchamps / Nürburgring
Någon som har bra tips på hur ni brukar göra för att få bilen ren när ni är på SPA Francorchamps eller Nürburgring? Köpehandtvätt, egen handtvätt (med allt vad det innebär) eller kanske rent av högtrycksmaskintvätt? Några tips? Kanske t.o.m nån adress..? Det är ju både efter att ha kört 100 mil dit och kanske även mellan körningarna.. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
I byn Barweiler, som ligger ca 1 km från Nürburg finns det 2 hand tvätt mackar. Dels den "gula" som ligger på höger sida från Nürburg, denna rekommenderas. Dock tar antar jag du har med dig dina prylar hemifrån, hinkar, schampoo, smutslösare, microfiber dukar etc.
Hand tvätten kostar _1 /gång, brukar gå en 3-4 st /tvätt. Finns även en maskin tvätt för schweizarnas Carrera GT's... Mitt emot finns en Aral med handtvätt den också, dock ligger den vid barr träd som alltid verkar blåsa ner barr på bilarna. De är lite kinkiga med vatten påfuyllning till hinken. Vägbeskrivning: Från Huvudgatan i Nürburg, höger förbi GP / Dorint hotellet, rakt fram över bron kommer sedan till byn och mackarna ligger längs vägen. Falk har tips om SPA tvätt. _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Tjenar Patrik!
Hade väl kanske hoppats att slippa asa med alla tvättprylar. Eftersom att jag är ganska omständig/noggrann så fyller jag nog hela "skuffen" fram med bara tvättprylar om jag skall göra det själv, men det är väl kanske det som gäller om man skall vara realist. ..priset för handtvätten var nog delvis krypterat, för det fattade jag inte riktigt.. ![]() Maskintvätten, är den med borstar eller högtryck? Jag tackar för tipset! Falk har jag redan pratat med ang SPA. Han o Stefan körde typ bara runt hörnet så stod där ett gäng killar och handtvättade deras bilar...dessutom för en spottstyvel.. (vissa har tur) Men eftersom att det bara var något tillfälligt så hade jag hoppats på lite mer aktuella tvättips. Föresten, tack för inbjudan! ![]() ![]() Jag kommer. Bara det nu håller tätt..vädret alltså.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
Vet inte vilka man skall lita på.. Ser ok ut både hos SMHI och hitta.se/vader. tv4vadret.se säger 0,0 mm regn _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
Då går jag på dem denna gången... ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Det finns en rekond firma i Adenau. Inne på gården vid den lokala Nissan-handlaren.
Han tar 16 EUR för en utvändig tvätt. Resultatet är inte Mr.Cap men funkis om man inte är super pedant. Själv så tycker jag att "gula-macken" är bäst. Brukar sluta på 8-9 Eur med avfettning och tvätt. Dom har givetvis alla tillbehör man behöver om man inte vill släpa ner alla produkter från Sverige. Wash on. wash off. ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
_________________ Fredrik Nilsson Team HellBörners |
||||||
Re:
he-he Misstänkte att den skulle vara intressant.. ![]()
Klockrent! ![]() ![]() Lite långt att köra bara.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1646 besök totalt |