Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8554 besök totalt |
Re:
Tackar! ![]() Jag ska ut till garaget idag, jag tar några bilder på de dörrar jag har så får du PM sedan. Har du förresten några tips för monteringen av sidokjolarna?.. känns lite nervöst att sätta borren i trösklarna.. ![]() ![]() |
||
Jag borrade efter mallarna som finns å köpa på bmw(har mina över om du e intreserad), och köpte alla orginal clips å såg till att rostskydda ordentligt å smackade dit dem, vart kanon
![]() Annars är väll rutlim väldigt stadigt eller pl400/pl600 ![]() _________________ J0 han Sahlgr 3n |
||
lamin-x GULT..
![]() ..kan ej riktigt komma överrens med mig själv om det blev snyggt eller inte, well well ..lyktorna är skyddade iaf. Kan det bli problems med SBP ? ![]() |
||
Re:
www.lamin-x.com lätt att montera,.. demontering vet jag inget om.. ännu iaf ![]() |
||
|
||
Re:
jag inbillar väl mig att det går snabbare om jag lutar mig in så.. hehe ..men ...snabbt gick det då inte ![]() ![]() Chassiet upplever jag lite underdämpat fram (säger man så?) lite studsig/gungig färd, ungefär som det blir när stötdämpare börjar ta slut.. min teori är att jag fått så pass hårda fjädrar så att Koni stötisarna ej riktigt orkar hålla emot. Nu när jag körde på knutstorp hade jag billigast möjliga gatdäck, Maxxis.. inte en riktig värdemätning av chassit..men men. Får se om jag kan få på några r-däck till Mantorp. Jani, ska du köra på Mantorp? |
||
Jepp är anmäld till mantorp
![]() På våran e39 hade vi FK och jag tyckte den betedde sig så som du beskriver också. Pss9 som jag har på 325:an är det inte alls så fast den är hårdare än e39:an Men däremot om jag på pss9 skruvar dämparna på mjukaste läget så blir den studdsig men så kör jag inte utan har hårdast fram och näst hårdast bak. _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||
..det bidde inget Mantorp för is'en, men Gelleråsen är väl mer eller mindre bokad.
En bild på bilen idagsläget, har nu fått dit sidokjolar ![]() ![]() |
||
Ahaa, så det är du som har den, fattade först nu
![]() ![]() Mycket snyggt med gul film på lyktorna, och jag är glad att jag nu kommit på att det är den här då jag tänkte fråga dig där nere vart du skaffat filmen, men det blev lixom bortglömt i all hast ![]() _________________ Viktor Starkman |
||
tack tack
![]() ..blir nog uppdatering av krängare och topplagringar (fram) till att börja med ![]() /P |
||
Funderar på detta krängarkit, någon som provat?
http://www.turnermotorsport.com/html |
||
uppar min bil lite med en bild... bilen i sin vinterskrud hehe..
![]() ![]() Kommer inte uppdatera denna så mkt nu på ett tag.. ska försöka lägga krutet (läs $$$) på min gule m3'a.. hade.. Gott nytt Jul ![]() |
||
Re:
Kul att se en bil som ANVÄNDS! ![]() Men jag hade nog tvättat rätt snart om jag var du.... ![]() _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||
Nytt på G;
Har precis fått hem H&R 28/21mm ställbara krängare från Millway ![]() ![]() ![]() Sen så..bytte jag till e34(?) hjul som jag tidigare hade på min M3 e30,... 8x17 Et15, blev rätt bra, ska valsa ut skärmkanten bak ca ~5mm för att få allt gå fritt även vid lite aktiv körning med sidokrafter/kränging. ![]() ![]() |
||
Re:
Ja det ser lite fetare ut ![]() Montering av hämmarna är tänkt att tas nu i helgen.. finns det någon som kör med H&R-krängarna som kan rekommendera vilken inställning fram / bak man ska utgå från? |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8554 besök totalt |