Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ För alla som skall slipa tex. bottenmassa på bilen. | 8139 besök totalt |
Skulle nog lungt säga att jag blev imponerad av denna produkt!
Hur många har testat att slipa tex. underedsmassa på en bil med förödande resultat..... De här rackans rondellerna formligen ätersig rakt igenom bottenmassan utan rök eller kladd! olika färger för olika matrial/resultat! Grön=stål http://www.toolsource.com/roloc-bristle-discs-grit-green-p-64422.html Gul= http://www.toolsource.com/roloc-bristle-discs-grit-yellow-p-64421.html Vit=alu http://www.toolsource.com/roloc-bristle-discs-grit-white-p-64424.html Lila=Body/massor http://www.toolsource.com/scotchbrite-roloc-body-mans-bristle-disc-p-101812.html http://www.bodyshop.ie/07bshop-news/07bd141.html _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Tips på inköpsställe?
EDIT: Hittade lista på 3m's svenska site: http://multimedia.mmm.com/mws/mediaw Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Ett lättillgängligt lågprisalternativ finns annars på Biltema: http://www.biltema.se/products/produ
Skrämmande effektivt, hygglig livslängd men man får stå ut med lite ståltråd i kroppen. _________________ Jörgen Eriksson |
||
nja....
Skulle du sätta den trissan i bottenmassan på en bil skulle du nog ha just de där med rök å klet... Hela vitsen med 3Ms trissa är att de är så glest mellan gummistråna(inuti stål) att de inte blir ngn värme, samt att trissan inte samlar in skit utan är lika ren som när du startade. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Den är smärtsam men effektiv... Kör man på låga varv så blir det inget av rök eller klet men som sagt lite ståltråd i kroppen! _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||
Jag kan intyga att Biltemas grej fungerar, nästan två stycken gick åt i mina ansträngningar att "röja" en
viss Cortina. Det ryker inte, kletar inte men dammar en del, men det gör alla slipverktyg av den här sorten. Men som sagt, håll den vinkelrät mot kroppen, alt. ha en bylsig overall och använd skyddsglasögon och mössa. _________________ Jörgen Eriksson |
||
Sådana använde jag på förra jobbet (för typ 6 årsen), de funkade bra till det vi använde dem till. Det var att slipa bort rost på utsidan av stora formverktyg.
Så dessa funkar bra till underredsmassa alltså _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||
Istället för att ge sig bottenmassa på det viset så rekommenderar jag en hetvattentvätt av industrityp tillsammans med lacknafta/diesel/vanolen/vad ditt samvete tillåter. Det som inte försvinner då, det ska sitta kvar.
_________________ Patrik Eklund POWER by Cosworth "Development is only necessary to rectify the ignorance of designers" -Keith Duckworth |
||
När jag rensar Suzi (Caprin) så lägger jag en trasa på massan och skvättar på lite lacknafta och låter det ligga i 20 minuter. Sen tar jag en plastsickel (den för längdåkningsvalla är perfekt) och skrapar bort gukkan och har 1-2 % kvar.. Det sista tar jag med en annan trasa med lacknafta. Troligen ska gula-hinnan bort med thinner sen.
Dom där rondellerna som ser ut som scotch-brite funkar INTE på en mm massa, nen väl om man ska ta bort det sista och färg. Och det blir spegelblankt efteråt. _________________ Arne Lindgren |
||
Sparade trådar/FAQ För alla som skall slipa tex. bottenmassa på bilen. | 8139 besök totalt |