Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1096 besök totalt |
Hillclimb / backrace
Varför kör man egentligen just Hillclimbs? Jag menar, är det nån speciell poäng med att det måste gå uppför? Kan man inte bara köra på vilken krokig asfaltsväg som helst? _________________ William Ekström |
||
Re: Hillclimb / backrace
Går vi tillbaka till bilismens barndom var det nog inte så säkert att alla fordonen lyckades ta sig upp för backen kanske. Alltså var det en oerhörd prestation. Med dagens fordon tvekar väl ingen om bilen ska komma upp för varje asfalterad väg de ser framför sig? _________________ Roland Johansson |
||
Klippt från http://www.hillclimb.org/
Hillclimbing: An autosport in which individual drivers race against the clock on a twisty mountain road. To get the idea, take your favorite back road-the narrower the better; add bumpy pavement if it doesnt have some already; then give it a steep tilt and drive up it as fast as you can. Suddenly 45 miles an hour becomes hair-raising. Your tires howl in protest as they claw for grip, prOpelling you between trees and rocks that once meant scenery. Drainage channels become the Grand Canyon. You learn almost instantly what they never taught you in drivers ed: that motor vehicle operation and performance driving are dramatically different skills. ...and Why Speeds on the Vermont hills range from 20 to 30 mph in hairpin turns to 80+ mph on the straightaways. At Mount Washington, the most extreme in all aspects, speeds can range from barely moving to 110 mph on the longest straight. On all these hills, top drivers can average greater than 60 mph. The adrenaline rush and sense of mastery-at any speed-bring them back year after year. Att det är just i en backe gör ju att miljön runt "banan" (läs inga avåkningszoner), och därmed även körningen blir väldigt speciell. _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1096 besök totalt |