Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18541 besök totalt |
Re: Tack för en trevlig dag i regnet!
Missförstå mig rätt, menade att det i väta är klart mindre fördel av mycket effekt än vid torrt. Inget illa ment om vare sig bil eller förare! ![]() ![]() Tyckte det såg bra ut hans körning, speciellt om det var först gången på bana. Starkt gjort att köra fortare på eftermiddagen på blötare bana än på förmiddagen då det var torrare! ![]() |
||||||
Re:
Hmmm ?? Låter som räkneverket/klockan går fel i min videokamera. När 996an, jag och Clion låg flera varv efter varandra i regn tog det ca 57 sek enligt kamerans klocka ![]() Mycket trevlig kille i 996an, när vi träffades på Mc donalds på hemvägen ursäktade han sig ifall han låg ivägen på banan, men om det var första gången han åkte på bana, dessutom i regn med en sån maskin, så är jag imponerad, för jag slet som ett djur bakom (hade inga bromsar) _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||||
Re:
Är det Pelles nya bygge?? |
||||||
Re:
Då går den nog minst 20 sekunder fel... ![]() |
||||||
Re:
Nä, jag åkte nog inga 1,17 om du åkte 1,20, kollade på filmen igen och det är nog kameramannen M3jonas som lyckas trycka på paus kappen nån stans utan att dett synns på filmen. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||||
Re:
Nu vet jag inte hur snabb nya chikanen är men du bara skulle tappa 2 sek mot att köra rakt där tror jag är i underkant. |
||||||
Jo, man får väl lägga på mer, men inte sitter det 8.4 s där i alla fall. Fast han fuskar ju både med slicks, vingar och 150 hästar extra. Men jag är ju lättare. Får spänna bågen hårdare när jag bygger nästa bil helt enkelt.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Re:
Fler bilder här---> http://picasaweb.google.com/axelsson ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fler bilder här---> http://picasaweb.google.com/axelsson _________________ Erik Axelsson http://www.garaget.org/?car=52583 Foto: https://picasaweb.google.com/107836393426305227778 |
||||||
Re:
Skulle aldrig sålt till honom om han inte vore trevlig ![]() _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Re:
http://lh6.ggpht.com/axelsson1974/SK Hehe, härliga bilder på min "genväg" ![]() Gick inte att ha samma bromspunkt när man kom direkt från depån... ![]() ![]() _________________ John Karlsson BMW E36 M3 3,2 BMW E46 328 |
||||||
Re:
okej jag såg att du och Pelle var där så jag tänkte att det kanske var hans. Hade ju iofs varit helgerån att göra en så hårdkokt racer av Pelles eleganta maskin. |
||||||
Tack för fina bilder.
![]() Mattias bjöd på några riktigt minnesvärda varv i Clion strax innan regnet kom. "Är det bekvämt går det för långsamt"...nu förstår jag vad han menar. ![]() ![]() _________________ Jonas Eriksson BMW 330Ci -00 Renault Clio Sport -00 |
||||||
Re:
Han såg ut att vålda på helt sjukt faktiskt. Första gången jag såg honom braka in i rondellen trodde jag nästan att han skulle gå av ![]() ![]() |
||||||
Re:
Två första varven gick han in i rondellen med en hastighet jag aldrig varit i närheten av. Skar in skarpt och hårt över kurbsen. Tredje varvet testade han ett vidare och långsammare spår för att inte komma så långt ut och få med sig mer fart ut ur kurvan. Som jag fattade det gick det första alternativet snabbare eftersom efterföljande kurvor ändå är ganska långsamma...men sedan gäller det ju att klara kurvan också. Blev lite terrängkörning när jag testade själv några varv senare ![]() _________________ Jonas Eriksson BMW 330Ci -00 Renault Clio Sport -00 |
||||||
Re:
Vet iof inte om du var ut och körde samtidigt som mig vid något tillfälle, så jag har ingen aning om du var snabbare än mig eller tvärtom. Men tror jag var bland de snabbare i vätan och det var nog inte många som var under 1.20 i regnet. Ove var kanske det iof, han är ju alltid ruskigt snabb men jag undrar om någon mer kom under 1,20. Låter som en trolig orsak att kameramannen lurat bort en stund på filmen kanske. ![]() |
||||||
Re:
Tänk slicks också... Skitenkelt, njae, kanske hålla fullgas hela tiden?! ![]() _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||||||
Re:
Jo jag såg dig lite längre fram nått pass, men det var en lite kö ivägen, och jag är inte den som pressar mig förbi, det är ju inte en tävling vi pysslar med. Bilen funkade kanon efter lite framvagns tips här på rejsa ![]() Fan det känns nästan som man hoppas att det regnar på nästa träff ![]() _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||||
Re:
Jag såg vilka språval han körde där när han körde med Alfan. Provade att gå över kurbsen och sedan riktigt tight inner i första vänstern sedan gå på hård gas och låta bilen driva ut så man träffar nästa vänster rätt också. Gick riktigt fort.
Jag har tänkt samma sak faktiskt, var roligare med regn. |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18541 besök totalt |