Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16000 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
He he, kul att läsa alla inlägg.
Anders gjorde en bra gissning. Den första dagen lång förbrukningen på ca 8 liter per varv, mot slutet av vistelsen så var det mer plattan i botten och då låg jag på strax över 10 liter per varv, vilket torde bli nästan 5 liter per mil. ![]() Det blev 65 varv under påskhelgen. Utöver dom 65 varven så körde jag 400 mil och bilen drog då ca 1.5 liter per mil i snitt. Så det gick ca 1.2 kubikmeter bensin på 6 dagar. ![]() Som sagt, man söp ju i alla fall inte upp pengarna, men jag vet inte hur realistiskt det hade varit. Om man räknar med kostnaden för alla varven på banan skulle jag behövt trycka i mig över 500 starköl på 6 dagar vilket jag förmodligen dött av. ![]() Så det finns bara en slutsats att dra, Ringen räddade livet på mig ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
Inte för att det hör hit..........men min Cobra i RoadSport.....drog 2 l / Varv på Mantorp........
![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
Nånting för AA att fundera på...? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
ROTFLOL! ![]() Vilken tur att jag skall ner dit igen i helgen då! ![]() |
Re: Hur mycket soppa drar din bil per varv på Ringen ?
hhuu, ja göm dom räkningarna ordentligt ![]() ![]() |
CSL:en var mycket törstigare iaf än vanlig M3 E46
Fick 8st 8,40-9min varv innan lampan lyste ilsket på mig vid Pflansgarten ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Min gamla BMW 130 drog ganska exakt 3 liter/mil på ringen ![]() |
Re:
Jag bara älskar din matematiska uträkningar Staffan!!! ![]() Hur var det med rörmokarna?? ![]() ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
Staffan, kom vi inte fram till att era Turbo bilar drog 12 l/varv förra året??
och en GT3 c:a 6l/varv? och 968 CS c:a 4l/varv Minnet är bra, men kort!! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
Kul story
![]() Jag blir sugen på att ta min diesel och lägga i 6an så fort som möjligt (nåja, kanske inte upp för Bergwerk) för att spela miljöhjälte. Spinner vidare på ämnet. Är det någon som klimatkompenserar (Gud, vad jag avskyr det ordet) sina resor till, från och kring Ringen? ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
Nämen.. Ligger min så pass högt i förbrukningen jämfört med andra? Trodde jag faktiskt inte.
Min Subaru Impreza WRX STI drar ca 5,5 l/mil på ringen och jag vet andra som fått till ännu högre förbrukning. Jag kommer fyra fullgas-varv, och skulle därefter kunna lunka runt ett femte per tank. Lunka-till-jobbet-tempo = 1,3 l/mil Kul-tank = 2,5 l/mil Mvh Johan _________________ Johan Larsson |
BMW 123D d.v.s Bruksbilen som fick agera "stand in" för åkafortbilen som inte är färdig när ringensuget blev för stort drog ca. 1.8 l/mil på banan, vilket borde innebära runt 3.7 liter/varv (9.07 BTG som bäst).
Förövrigt helnöjd med bilen. Snittade 0.85 i klart hyffsat tempo från Sundsvall. Det blev rätt många mil den helgen. Och snikkörning till och från jobbet kan den komma ner till 0.45. Allt för miljön! _________________ Göran Strand ![]() Dodge Viper RT/10 -94 BMW 123D -08/ NS 9.07 BTG Hot Rod T27 Track Roadster |
jag ligger på ca 4 liter/varv med e30 318is. Jag har inte ens sett det som en stor kostnad i förhållande till allt annat men nu när ni pratar om hur mycket det drar blir jag rätt nöjd att jag har en så snål banbil =)
Vem har kört billigast ner då? Jag tycker det är jobbigt att välja mellan att antingen köra snålt ner dra på ordentligt och komma ner fort men med betydligt högre förbrukning. _________________ Niklas Domeij BMW Club Schweden Motorsport BMW Z3 3.0 |
Re:
Undrar om man någonsin skulle våga sig på att räkna ut den faktiska kostnaden per varv under en hel sommar på Ringnen ![]() Hejninger _________________ JOHAN HEJNINGER |
Re:
Patrik började, men nådde en nivå så hög så han slutade räkna!! ![]() Men under 700 kr per varv är nog svårt! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
|
Re:
kollade aldrig, men det kan jag göra nästa gång vi åker ner. ![]() Har du bokat biljett o hyrbil? ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16000 besök totalt |